Real Madrid kender prisen på Icardi: 80 millioner €

7 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid er på jagt efter angrebsforstærkning til den kommende sæson og et af de navne som nævnes er Mauro Icardi.

Og han skal nu angiveligt have fået sat et prisskilt på sig, nemlig 80 millioner €. Det skal være udgangspunktet for Inters forhandling om den argentinske angriber, men den pris kan stige, hvis flere klubber indleder et kapløb om hans underskrift.

Mauro Icardi er i øjeblikket i unåde hos Inter, hvor han er frataget anførerbindet, hvilket sket i februar måned og siden har han ikke spillet en kamp for holdet, angiveligt på grund af en knæskade. Derfor var han ikke med, da Inter i torsdags røg ud af Europa League med et samlet nederlag til Frankfurt.

Argentinerens frikøbsklausul er angiveligt på 110 millioner €, men Inter menes at acceptere en lavere pris og det menes, at Real Madrid i forgangne uge skulle have holdt møde med Mauro Icardis bagland, men det blev aflyst, fordi Zinedine Zidane blev præsenteret i den spanske hovedstad og i stedet holdt man mødet via telefon.

Derfor er Mauro Icardi fortsat aktuel og med 29 mål i 36 kampe i sidste sæson og 15 mål i 28 kampe i denne sæson er han da også en særdeles målfarlig herre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #2 af Vinícius
Den særdeles målfarlige Icardi har scoret 15 mål i 28 kampe, hvoraf de 5 har været på straffe (så reelt kun 10 mål i 28 kampe). Samtidig har Real Madrids uskarpe angriber, Karim Benzema, kun scoret 13 mål i 28 ligakampe (3 på straffe) i denne sæson eller 22 i 45 kampe over alle turneringer (stadig kun 3 på straffe).

Ak ja, græsset er grønnere på den anden side.

Og så har han i øvrigt været i Barca i ungdomsårene.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin

7 år 4 måneder siden #3 af Doc.juego

Kratmus skrev: Den særdeles målfarlige Icardi har scoret 15 mål i 28 kampe, hvoraf de 5 har været på straffe (så reelt kun 10 mål i 28 kampe). Samtidig har Real Madrids uskarpe angriber, Karim Benzema, kun scoret 13 mål i 28 ligakampe (3 på straffe) i denne sæson eller 22 i 45 kampe over alle turneringer (stadig kun 3 på straffe).

Ak ja, græsset er grønnere på den anden side.

Og så har han i øvrigt været i Barca i ungdomsårene.

True .
Men det har måske været en dårlig sæson for ham, han er trods alt ude i kulden grundet sin kone. Nogen siger skade, jeg ved ikke nok om italiensk fodbold til at svare på det.

Men nøgleordet er vel mål sidste sæson ?
Hvis man skal prøve at belyse de 2 angribere med lidt statestik.

Min pr goal betyder hvor mange minutter spilleren bruger på at score 1 mål i gennemsnit over sæsonen.

Min pr tot. betyder hvor mange minutter spilleren bruger på at være involveret i 1 mål i gennemsnit over sæsonen, dvs mål og assist.

2017/2018
Min pr goal benzema : 269.75 min.
Min pr goal icardi : 107.93

Min pr total benzema 140,74 min
Min pr total icardi: 104.33

2018/2019
Min pr goal benzema : 163,55 min.
Min pr goal icardi : 158,27

Min pr total benzema 116,06 min
Min pr total icardi: 131,89

Ud fra denne statestik kan man udlede en del fakta.
Icardi scorer mere end benzema. Mindre forskel i denne sæson.
Benzema 's indflydelse på mål kommer i højere grad fra assist end icardi.
Denne sæson er benzema involveret i flere mål, men scorer selv mindre ift. Icardi.
Sidste sæson lavede icardi flere mål (alene) end benzemas kombinerede mål og assist både fra 17/18 og 18/19 sæsonen.

Dertil kan man så lægge en masse faktorer omkring statestikken, og de faktorer kan man tillægge hvilken som helst værdi man vil, og se statestikken i forhold til de faktorer. Men det er i høj grad subjektivt hvad man tillægger hvor meget værdi .

Fx:
Real er et bedre hold end inter, men bedre spillere (fordel til Benz, ergo nemmere at score og/eller assistere )
Relaterede havde CR7 sidste sæson (nærmere at assistere )
Den italienske liga er dårligere, mindre modstand lettere at score
Den italienske liga er meget defensiv = sværere at score.
Icardi tager nok hyppigere straffe, end benzema, der dog også tager disse nogel gange.

Etc..

Men hvorom alting er, så siger mange at bezema har en fantastisk sæson i år, alligevel er han på papiret dårligere senen sæson, end icardi var sidste sæson.
Jeg ved ikke om icardi har en god eller dårlig sæson, ser ikke nok Italiensk fodbold, men han er hvertfald ude i kulden, og formår alligevel at have et bedre scoringssnit end vores primære målscorer benzema (i en af benzemas bedste sæsoner )
MEN benzema er altså bedre når man medregner assist (KUN i denne sæson)

Altså er det da relevant og rigtig at sige den "målfarlige angriber " selv om han har været mindre voldsom denne sæson.

Om icardi så er en spiller man kan lide, eller ville have til klubben, eller om han overhovedet passer ind på holdet/taktikken/systemet er en helt anden snak.
Men her er der bragt lidt statestik til at reflektere over.

Kilde transfermarkt
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Doc.juego.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, El Siete

7 år 4 måneder siden #4 af Ramos4
Der er jo to veje vi kan gå. Jeg ser helst at vi beholder Benzema og så får Neymar eller Mbappe på kanten der kan score mange mål. Får vi ikke en af de to, og har et par kanter som Hazard og Vinicius/Rodrygo, så er vi lidt samme sted som nu og så mangler vi en boksangriber der kan score en masse kasser. Så det er helt op til Zidane hvilken vej han vil gå.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

7 år 4 måneder siden #5 af Doc.juego

Ramos4 skrev: Der er jo to veje vi kan gå. Jeg ser helst at vi beholder Benzema og så får Neymar eller Mbappe på kanten der kan score mange mål. Får vi ikke en af de to, og har et par kanter som Hazard og Vinicius/Rodrygo, så er vi lidt samme sted som nu og så mangler vi en boksangriber der kan score en masse kasser. Så det er helt op til Zidane hvilken vej han vil gå.

Jeg er sådan set meget enig i dette, en boksspiller er mindre nødvendig hvis man har spillere som Neymar og mpabbe.

Jeg synes selv at vi har brug for en anden angriber end benzema, enten som nu fx Mariano som back Up til Benz (kræver at han faktisk får spilletid, men han er en god angriber, ikke helt god nok til 1. Valg, men super god sub. Som formentlig acceptere dette, dog bør han få mere tid end nu) OG så nogle wings som du beskriver.

Men man kunne fx have en kreativ wing som Hazard, højre wing med mpabbe som er/bliver en goal getter.
Og så en boks angriber alla icardi. Tror der er mål i den kombination. Men 2 målfarlige wings og bezema kan godt gå, benzema har nok bare ikke så mange år tilbage. Og som type har jeg aldrig været rigtig vild med ham, men det kan lade sig gøre i 2 måske 3 sæsoner med farlige wings.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Doc.juego.

7 år 4 måneder siden #6 af Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum