Kroos tæt på Manchester United?

7 år 4 måneder siden #13 af Ramos4
Kroos har virket mæt og ligeglad siden VM (og under)
Kan vi bytte ham lige over for Pogba plus minus, så synes jeg klart vi skal gøre det.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #14 af Jaken
@BBB

Du består efterhånden udelukkende af one-liners. Uddyb nu hvad du skriver og kom med nogle ordentlige fortolkninger og analyser. Du kan sgu godt diske op med bedre end det.

Nu taler du eksempelvis så meget om data og fakta her, men hvor har du dine tal fra? Hvad er kilden? Og hvad dækker ”flest succesfulde afleveringer på den sidste 1/3” over, helt præcist? Er det påkrævet at ham der afleverer også selv befinder sig på den sidste tredjedel i afleveringsøjeblikket, eller er det nok at hans aflevering bare rammer en spiller, der står på den sidste tredjedel?

Hvis det sidste er tilfældet, så kan mange af de afleveringer jo bare være lange flade afleveringer ud til en stillestående og udækket Lucas Vazquez, Vinicius eller Bale ude på kanterne mens modstanderen står i et kompakt forsvar uden at afleveringen fører noget med sig, rykker noget eller har noget perspektiv?

Og så nytter det jo i øvrigt heller ikke noget at stirre sig så blind på tal. Der er simpelthen langt flere facetter og faktorer der gør sig gældende i fodbold end bare det. I virkeligheden skulle vi have en video over samtlige af hans afleveringer og så vurdere situationen, alternativerne og kampbilledet i de respektive øjeblikke. Og selv dét, tager ikke rigtig højde for holdets spillestil og de øvrige spillertyper omkring ham.

Jeg kan i hvert fald ikke bruge den der nøgne, isolerede statistik til noget som helst. Og i særdeleshed ikke uden den fornødne dokumentation.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Jaken.

7 år 4 måneder siden #15 af BBB
Besvaret af BBB på emne Kroos tæt på Manchester United?

Jaken skrev: @BBB

Du består efterhånden udelukkende af one-liners. Uddyb nu hvad du skriver og kom med nogle ordentlige fortolkninger og analyser. Du kan sgu godt diske op med bedre end det.

Nu taler du eksempelvis så meget om data og fakta her, men hvor har du dine tal fra? Hvad er kilden? Og hvad dækker ”flest succesfulde afleveringer på den sidste 1/3” over, helt præcist? Er det påkrævet at ham der afleverer også selv befinder sig på den sidste tredjedel i afleveringsøjeblikket, eller er det nok at hans aflevering bare rammer en spiller, der står på den sidste tredjedel?

Hvis det sidste er tilfældet, så kan mange af de afleveringer jo bare være lange flade afleveringer ud til en stillestående og udækket Lucas Vazquez, Vinicius eller Bale ude på kanterne mens modstanderen står i et kompakt forsvar uden at afleveringen fører noget med sig, rykker noget eller har noget perspektiv?

Og så nytter det jo i øvrigt heller ikke noget at stirre sig så blind på tal. Der er simpelthen langt flere facetter og faktorer der gør sig gældende i fodbold end bare det. I virkeligheden skulle vi have en video over samtlige af hans afleveringer og så vurdere situationen, alternativerne og kampbilledet i de respektive øjeblikke.

Jeg kan i hvert fald ikke bruge den der nøgne, isolerede statistik til noget som helst. Og i særdeleshed ikke uden den fornødne dokumentation.

Data skulle gerne være fra whoscored. Det er deres definition, som er gældende.

Afleveringer skal gerne have den funktion, at det skaber ubalance hos modstanderen. Mange succesfulde afleveringer skal gerne skabe mere ubalance end få. Der er ikke tale om key passes eller assists, så naturligvis vil nogle afleveringer være ud til en udækket kantspiller. Specielt på et hold der brugere kantspillere så meget som vi gør. Spørgsmål kunne ligeså vel være: Hvis det er så simpelt, som du er ved at gøre det til, hvorfor har Kroos så 75+ flere end nummer to? Og hvorfor er der ikke flere Real Madrid spillere i top 3? Har Modric, Isco, Vinicius, Lucas, Bale, Benzema og alle de andre bare så mange flere assists/driblinger/mål på kontoen?

Vi kan sagtens tale om, at vi mangler noget andet. Jeg vil gerne have flere dybdeløb fra vores offensive spillere. Se Griezmanns åbningsmål i går. God aflevering fra Pogba. Den vil jeg vove at påstå, at både Modric, Isco og Kroos også kan lave. Vi har bare ikke angriberne, som laver det løb.

Hvad er der i øvrigt galt med en lang flad aflevering? Er den dårligere eller bedre end en kort høj aflevering?

7 år 4 måneder siden #16 af Jaken

BBB skrev: Data skulle gerne være fra whoscored. Det er deres definition, som er gældende.

OK. Jeg har i hvert ikke lige kunne snuse mig frem til statistikker for afleveringer på den sidste tredjedel på deres hjemmeside, men skal heller ikke afvise at det findes et sted.

BBB skrev: Spørgsmål kunne ligeså vel være: Hvis det er så simpelt, som du er ved at gøre det til, hvorfor har Kroos så 75+ flere end nummer to? Og hvorfor er der ikke flere Real Madrid spillere i top 3? Har Modric, Isco, Vinicius, Lucas, Bale, Benzema og alle de andre bare så mange flere assists/driblinger/mål på kontoen?

Det kan jo skyldes både holdets spillestil og Kroos’ ditto. Pointen er, at mange af de afleveringer ikke nødvendigvis har bidraget med særlig meget ubalance eller har haft meget perspektiv over sig, selvom de har været foretaget på/til den sidste tredjedel. Og så længe det aspekt/forhold ikke også fremgår på en eller anden måde (ved så ikke hvordan det skulle gøres uden videomateriale, skal det også siges), så er det ikke nødvendigvis nogen særlig brugbar eller imponerende statistik.

BBB skrev: Vi kan sagtens tale om, at vi mangler noget andet. Jeg vil gerne have flere dybdeløb fra vores offensive spillere. Se Griezmanns åbningsmål i går. God aflevering fra Pogba. Den vil jeg vove at påstå, at både Modric, Isco og Kroos også kan lave. Vi har bare ikke angriberne, som laver det løb.

Fuldstændig enig. Det er også lige netop derfor at det er mere interessant at se på ,og diskutere, holdsammensætning og spillertyper end en isoleret, udokumenteret statistik for afleveringer på/til den sidste tredjedel. Kroos ville sagtens fortsat kunne fungere i det rette setup, men omvendt, kunne han også godt erstattes i et andet.

BBB skrev: Hvad er der i øvrigt galt med en lang flad aflevering? Er den dårligere eller bedre end en kort høj aflevering?

Der er intet i vejen med en lang flad aflevering. Som altid, afhænger det af konteksten. Hvis det er den bedste løsning i situationen, er det jo kun godt. Men der kan sagtens tænkes en masse situationer, hvor det ikke er, hvorfor det ikke er nogen særlig interessant eller sigende statistik at se isoleret på.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

7 år 4 måneder siden #17 af asp3200

BBB skrev:

asp3200 skrev:

BBB skrev: Jeg har lige læst denne:
Flest succesfulde afleveringer på den sidste 1/3 i CL i denne sæson:

1. Toni Kroos 238
  2. Messi 159
  3. David Silva 153

Ja men side til side konstant. Kunne jeg nok også hvis jeg stod ved siden af Modric.

Hvis han spiller side til side med Modric, hvorfor ligger Modric så ikke også i top3?

Fordi Modric spiller den frem...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, Ramos4

7 år 4 måneder siden #18 af slb1995
Toni Kroos har virket som en ligegyldig spiller i indeværende sæson. Dette er der vist ingen, der kan benægte.

Et af de store problemer er, som jeg ser det, at holdet ikke spiller hans spil, om man så må sige. Kroos er spilleren, man gerne vil have på sit hold, hvis det er meningen, at holdet skal kontrollere kampen og køre bolden rundt i egne rækker. På dette punkt er der ingen, der overgår ham.

Problemet er, at Real Madrid ikke har spillet på denne måde under Solari, hvorfor Kroos' spidskompetencer ikke er kommet til sin ret. I de svære CL kampe har han ofte steppet op og taget ansvaret på sine skuldre, når bolden skulle holdes i egne rækker, både via sine afleveringer til siden, men også fordi han altid står fri og derfor klar til at modtage bolden fra en holdkammerat under pres. Grunden til at Kroos måske i denne sæson vælger den allersimpleste aflevering til siden, kunne lige så vel have noget at gøre med de andre spilleres manglende løb. Han i hvert fald ikke på samme måde som tidligere lavet sideskift, hvilket plejer at skabe uro for modstanderens kæder.

Naturligvis er det ærgerligt, at Kroos har været under niveau i indeværende sæson, men det ville være en skam at sende ham videre på den bekostning. Skal Pogba hentes ind, virker det som en klogere beslutning at sende Luka Modric videre, grundet kroatens alder.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 4 måneder siden #19 af Ramos4
Det kunne også være rart med bare én midtbanespiller der har mål i støvlerne. Det er ret vildt hvor lidt både Modric og Kroos scorer. Alt ligger på de tre forreste.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

7 år 4 måneder siden #20 af BBB

asp3200 skrev:

BBB skrev:

asp3200 skrev:

1. Toni Kroos 238
  2. Messi 159
  3. David Silva 153

Ja men side til side konstant. Kunne jeg nok også hvis jeg stod ved siden af Modric.

Hvis han spiller side til side med Modric, hvorfor ligger Modric så ikke også i top3?

Fordi Modric spiller den frem...

Hans succesfulde pasninger må godt nok ligge meget lavt, hvis det skal forholde sig sådan.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #21 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Kroos tæt på Manchester United?

BBB skrev:

Brylle skrev:

BBB skrev:

Brylle skrev:

BBB skrev:

asp3200 skrev:

1. Toni Kroos 238
  2. Messi 159
  3. David Silva 153

Fordi han tager lidt flere chancer i spillet og faktisk forsøger at skabe noget. Dermed kommer der også lidt færre vellykkede afleveringer, men i det mindste kommer der lidt flere muligheder for at score.
Kroos har været så uinspirerende i år og i min verden er han fuldkommen ligegyldig på holdet.

Så svaret på, hvordan Kroos ligger så højt, er, at han spiller Modric som derefter sparker på mål, spiller en anden eller mister bolden. Jamen, så kan jeg da godt se, at det er det samme som at spille den "side til side konstant".

Find da noget data hvis vi skal diskutere, hvordan Kroos spiller i stedet for bare at opfinde fakta.

Det meste af spillet foregår ofte omkring Ramos, Kroos og Marcelo inden den bliver skiftet, så det er klart at han er mere på bolden. Desværre uden de store gevinster.

Så står Ramos og Marcelo ret højt, fordi vi taler om banens sidste 1/3. Jeg vil gerne se den opstilling, hvor de tre spiller bold på den sidste del af banen. Det lyder spændende.

Jeg har aldrig sagt at Ramos og Marcelo står så højt. Spillet kan godt foregå derover uden de alle stå så højt. Læs nu hvad jeg skriver :)

7 år 4 måneder siden #22 af BBB

Brylle skrev:

BBB skrev:

Brylle skrev:

BBB skrev:

Brylle skrev:

BBB skrev:

asp3200 skrev:

1. Toni Kroos 238
  2. Messi 159
  3. David Silva 153

Fordi han tager lidt flere chancer i spillet og faktisk forsøger at skabe noget. Dermed kommer der også lidt færre vellykkede afleveringer, men i det mindste kommer der lidt flere muligheder for at score.
Kroos har været så uinspirerende i år og i min verden er han fuldkommen ligegyldig på holdet.

Så svaret på, hvordan Kroos ligger så højt, er, at han spiller Modric som derefter sparker på mål, spiller en anden eller mister bolden. Jamen, så kan jeg da godt se, at det er det samme som at spille den "side til side konstant".

Find da noget data hvis vi skal diskutere, hvordan Kroos spiller i stedet for bare at opfinde fakta.

Det meste af spillet foregår ofte omkring Ramos, Kroos og Marcelo inden den bliver skiftet, så det er klart at han er mere på bolden. Desværre uden de store gevinster.

Så står Ramos og Marcelo ret højt, fordi vi taler om banens sidste 1/3. Jeg vil gerne se den opstilling, hvor de tre spiller bold på den sidste del af banen. Det lyder spændende.

Jeg har aldrig sagt at Ramos og Marcelo står så højt. Spillet kan godt foregå derover uden de alle stå så højt. Læs nu hvad jeg skriver :)

Så må alternativet værre, at Kroos slår en lang bold. Det går imod, hvad der tidligere er blevet beskrevet om, at han kun spiller den til siden til Modric.

7 år 4 måneder siden #23 af nono
Kroos har været helt fantastisk for os og i min verden var han de første år bedre end Modric og vigtigere for vores spil. Men, trods hans imponerende afleveringsprocent er der bare gået gammel Xabi Alonso i den; det er blevet for sterilt, ingen målfarlighed, intet drive, for lidt speed, for dårligt defensive bidrag, for få målgivende afleveringer og for lidt “tænding”. En af de ting man elsker ved Modric er jo hans evne til at løbe sig selv ihjel og skabe ravage, når det virkelig gælder og når enten Kroatien eller Madrid desperat savner løsninger. Så er han der og det er Kroos IKKE. Er derfor ikke i tvivl om, at vi ville blive et bedre hold med Modric - Pogba. Hvis Manchesters og Pogbas interesser er reelle virker det således som en solid handel for alle parter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Ramos4

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #24 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Kroos tæt på Manchester United?

BBB skrev:

Brylle skrev:

BBB skrev:

Brylle skrev:

BBB skrev:

Brylle skrev:

BBB skrev:

asp3200 skrev:

1. Toni Kroos 238
  2. Messi 159
  3. David Silva 153

Så må alternativet værre, at Kroos slår en lang bold. Det går imod, hvad der tidligere er blevet beskrevet om, at han kun spiller den til siden til Modric.

Nope. Nu gik mit indlæg ikke ud på at han kun spiller den til Modric. Men fremad kommer den sjældent. Dermed ikke sagt at det skal ske hele tiden, men jeg forventer mere offensivt initiativ.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Brylle.

Leveret af Kunena Forum