AS: Bale bliver solgt til sommer
Real Madrid har besluttet sig for at sælge Gareth Bale til sommer. Man har bestemt, at han ikke er med i klubbens planer for fremtiden, og at det er ligegyldigt hvordan han præsterer i den resterende del af sæsonen. Hverken Bale eller hans agent, Jonathan Barnett, som har gjort sig upopulær på Bernabéu, er blevet informeret om beslutningen.
Salget af Bale skal bruges til at finansiere de dyre indkøb, som klubben forventes at foretage til sommer. En mulighed er Manchester United - Bale har i årevis været rygtet til de røde djævle, og med Real Madrids interesse i Paul Pogba kan man muligvis finde en løsning der. En anden mulighed er Bayern München. De tyske giganter har meldt ud, at man kan forvente, at de spenderer stort i sommerens transfervindue, og her kan Gareth Bale agere erstatning for Arjen Robben, som ikke spiller i Bayern i næste sæson.
Gareth Bale kom til Real Madrid i 2013 som verdens dyreste fodboldspiller. Han har et pænt scoringssnit, og han har scoret i finaler i både Copa del Rey og Champions League, men hans modvilje til at tage den spanske kultur, og det spanske sprog, til sig har distanceret ham fra klubbens fanbase.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev: Nicklas... Hvem siger at Bale ikke vil lære det spanske sprog?
Er det ikke en rimelig antagelse her efter 6 år? Så svært er spansk sgu heller ikke, specielt ikke hvis man bor i landet og har spansktalende kollegaer forestiller jeg mig.
DC19
-#7- skrev:
Zyconith skrev: Nicklas... Hvem siger at Bale ikke vil lære det spanske sprog?
Er det ikke en rimelig antagelse her efter 6 år? Så svært er spansk sgu heller ikke, specielt ikke hvis man bor i landet og har spansktalende kollegaer forestiller jeg mig.
Nogle mennesker har bare svært ved det. Ser vi også hos indvandrere i Danmark. Og det er en anden sprogstamme end britisk, keltisk, etc. Gør det kun sværere.
BillovFO skrev: Ej mu må det stoppe. Ingen siger at Bale skal være professor i spansk, men man skal ihvertfald i det mindste skulle kunne at kommunikere på spansk basic niveau efter 6! År i klubben.
Hvorfor skal man det?
- Frederik04
- Junior bruger
-
Sproget har altid været en store del af integrationZyconith skrev:
BillovFO skrev: Ej mu må det stoppe. Ingen siger at Bale skal være professor i spansk, men man skal ihvertfald i det mindste skulle kunne at kommunikere på spansk basic niveau efter 6! År i klubben.
Hvorfor skal man det?
Det forventer vi af udlændinge lære her i DK, derfor giver det mening at man lære sproget af det land man flytter til
Monour skrev:
Hvorfor skal man det?
Det forventer vi af udlændinge lære her i DK, derfor giver det mening at man lære sproget af det land man flytter til
Nu skal vi passe på med, hvad vi sammenligner. Bale skal lære det spanske sprog, fordi han har valgt at spille på et spansk hold. Han spiller ikke i Real Madrid af nød. Han havde andre lukrative tilbud. Hvis han nu havde sagt: "Jeg vil gerne have nuancerne med i mit svar, og derfor vil jeg helst svare på engelsk", så ville jeg have forståelse for det - forudsat at han stadig forstod spørgsmål på spansk. Han forstår bare ikke spørgsmål, som du og jeg ikke også ville forstå efter to år med spansk i gymnasiet.
Denne mand har råd til en privatunderviser. Han har tid til at lære det. Han vælger ikke at gøre det. Det er altså ikke det samme som en 'normal' indvandrer, og det er slet ikke det samme som en flygtning, hvis vi også skal tage dem med.
BBB skrev:
Monour skrev:
Hvorfor skal man det?
Nu skal vi passe på med, hvad vi sammenligner. Bale skal lære det spanske sprog, fordi han har valgt at spille på et spansk hold. Han spiller ikke i Real Madrid af nød. Han havde andre lukrative tilbud. Hvis han nu havde sagt: "Jeg vil gerne have nuancerne med i mit svar, og derfor vil jeg helst svare på engelsk", så ville jeg have forståelse for det - forudsat at han stadig forstod spørgsmål på spansk. Han forstår bare ikke spørgsmål, som du og jeg ikke også ville forstå efter to år med spansk i gymnasiet.
Denne mand har råd til en privatunderviser. Han har tid til at lære det. Han vælger ikke at gøre det. Det er altså ikke det samme som en 'normal' indvandrer, og det er slet ikke det samme som en flygtning, hvis vi også skal tage dem med.
Se denne her video med Bale's spanskunderviser, som fortæller hvorfor Bale ikke lige (gider) taler spansk.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Zyconith skrev:
Hvorfor skal man det?
Mig bekendt, så foregår al kommunikation til træning på spansk. Er det sandt, så er det vel svar nok, eller?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.