AS: PSG vil have Varane
Efter det er kommet ud, at Varane tilsyneladende er utilfreds med sin kontrakt i Real Madrid og søger andre muligheder, er bejlerne begyndt at stille sig i kø. Til at starte med var det naturligvis Juventus, der meldte sig på banen. Torino-klubben synes at være rygtet sammen med alt og alle i år, efter de sidste år formåede at lokke Cristiano Ronaldo til klubben.
Nu er det så Paris Saint-Germains tur til at udvise interesse i den franske forsvarsspiller. Klubben fra lysenes by vil, efter at have hentet bl.a. Neymar og Kylian Mbappé ind, gøre endnu et desperat forsøg på at nå forbi Champions Leagues drilske ottendedelsfinaler, og der skal selvfølgelig Real Madrid-spillere til.
Varane skal afløse Thiago Silva, som har kontraktudløb i sommeren 2020 og vil være 35 år til den. Det bliver dog ikke billigt for PSG, da Varane har en kontrakt frem til 2022 og en frikøbsklausul på €500 millioner.
Zinedine Zidane tager situationen med sædvanlig ro:
- Han har været her i otte år og han gør det godt. Der er ting der kommer ud, men han har ikke fortalt mig noget, lød det fra træneren på pressemødet.
Siden Raphaël Varanes intention om at forlade klubben blev kendt, har klubben ledt efter hans erstatning. Her er valget faldet på Napolis Kalidou Koulibaly, som formentlig vil koste over €100 millioner.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
fiatten skrev: Vi skal beholde ham og henvise til frikøbsklausulen. Præcis lige som alle andre klubber gør det, når der går rygter om at vi vil have deres spillere. Synes vi er for blødsødne overfor tranferrygter. Man kan bare se PSG hvordan de reagerer på Mbappe og Neymar rygter.
Jeg ved sgu ikke.. Jeg kan egentlig meget godt lide at Real Madrid ikke har interesse i at beholde spillere som ikke har hjertet med i det længere, og helst ser sig væk fra klubben.
Men selvfølgelig, sælger man ham for 30 mio. €, så bliver jeg nok alligevel en anelse bitter. Vil Varane væk, så skal han væk, men han skal naturligvis også koste hvad der svarer til et mindre lands BNP.
DC19