Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Real Madrid har underskrevet låne-aftale

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #1

Ny Estadio

Real Madrid har i dag underskrevet låne-aftalen, som finansierer moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu.

Lånet er lavet som et Private Placement, hvilket vil sige at en gruppe af private investorer går ind og finansierer lånet og Real Madrid har fået lavet det således, at man først begynder at afdrage på lånet, når det nye Estadio Santiago Bernabéu står færdigt.

Det vil sige, at man har fået tre års kredit og fra den 30. juli 2023 og frem til den 30. juli 2049 skal betale et årligt afdrag på 29,5 millioner €. Det nye Estadio Santiago Bernabéu forventes at give årlige indtægter på omkring 150 millioner € og dermed kan det så rigeligt finansiere lånet.

Det var Enrique Sánchez, som underskrev aftalen på Real Madrids vegne, mens advokat Eduardo García underskrev aftalen på Clifford Changes vegne.

Aftalen sikrer, at Real Madrid ikke løber nogen finansiel risiko i løbet af låneperioden og dermed kan man fastholde sine aktiviteter, som ikke bliver påvirket af lånet.

The administrator has disabled public write access.

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #2

• Salix7
  • Salix7's profilbillede
  • Guld bruger
  • Hala Madrid!
150 mio € årligt lyder af meget, men er der nogen, der ved hvor meget mere det er end det nuværende stadion indbringer?

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #3

Læste er sted at fornyelsen ville koste 400 mio EURO.
Hvis man betaler 29,5 mio EURO årligt i 26 år så koster fornyelsen næsten det dobbelte af 400 mio
Heldige investorer! :-)

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #4

• El Siete
  • El Siete's profilbillede
  • Platin bruger
Salix7 skrev:
150 mio € årligt lyder af meget, men er der nogen, der ved hvor meget mere det er end det nuværende stadion indbringer?

Så vidt jeg har læst skulle renoveringen skabe yderligere 150 mio € i indtægter, så tror det står lidt forkert i artiklen. Hvad det så er i alt ved jeg ikke.

Det er også værd at bemærke at klubben har fået kredit indtil 2023, så alt spekulation om at der ikke er midler til transfers burde stoppe nu.
Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Salix7

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #5

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Raul7-2880 skrev:
Læste er sted at fornyelsen ville koste 400 mio EURO.
Hvis man betaler 29,5 mio EURO årligt i 26 år så koster fornyelsen næsten det dobbelte af 400 mio
Heldige investorer! :-)

Er ret sikker på det er mere end 400 mio. Ca. det dobbelte lyder rigtigt. Til sammenligning kostede Tottenhams nye stadion 1000 mio.

Edit: 575 mio. er lånet siger Marca. Bum.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden af Ramos4.

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #6

• Chamartin
  • Chamartin's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg savner egentlig nogle svar på, hvor klubben skal spille sine hjemmekampe i renoveringsperioden. De kan vel næppe nå at lave de kritiske arbejder
med fx taget færdige i sommerferieperioderne.

Skal vi leje os ind på Wanda Metropolitano hos lillesøster???

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #7

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Vi spiller på Bernabéu i hele perioden. Det er planlagt så smart at det kan lade sig gøre. De store dele af projektet bliver udført i ferieperioderne som jeg forstår det.

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #8

• Salix7
  • Salix7's profilbillede
  • Guld bruger
  • Hala Madrid!
El Siete skrev:
Salix7 skrev:

Så vidt jeg har læst skulle renoveringen skabe yderligere 150 mio € i indtægter, så tror det står lidt forkert i artiklen. Hvad det så er i alt ved jeg ikke.

Det er også værd at bemærke at klubben har fået kredit indtil 2023, så alt spekulation om at der ikke er midler til transfers burde stoppe nu.

Hvis det giver 150mio € ekstra om året, så er det en genistreg af de helt store Perez har lavet - det lyder dog af voldsomt meget.
Perez har helt sikkert forhandlet en super god kredit hjem, når der først skal afdrages, når hele projektet er færdigt (har man lidt kendskab til spansk mentalitet og den generelle byggebranche, så er 2024 eller 2025 næppe et helt urealistisk tidpunkt, at projektet ender med at være helt færdigt til:D)

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #9

• Zyconith
  • Zyconith's profilbillede
  • Platin bruger
Ramos4 skrev:
Vi spiller på Bernabéu i hele perioden. Det er planlagt så smart at det kan lade sig gøre. De store dele af projektet bliver udført i ferieperioderne som jeg forstår det.

Ja, det bliver spændende om det vil gå så smurt i olie som det er lagt op til. Byggeprojekter i Spanien plejer at være plaget af alt muligt der gør, at tidsrammen er det sidste man skal regne med...
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden af Zyconith.

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #10

• El Siete
  • El Siete's profilbillede
  • Platin bruger
Salix7 skrev:
El Siete skrev:
Salix7 skrev:

Hvis det giver 150mio € ekstra om året, så er det en genistreg af de helt store Perez har lavet - det lyder dog af voldsomt meget.
Perez har helt sikkert forhandlet en super god kredit hjem, når der først skal afdrages, når hele projektet er færdigt (har man lidt kendskab til spansk mentalitet og den generelle byggebranche, så er 2024 eller 2025 næppe et helt urealistisk tidpunkt, at projektet ender med at være helt færdigt til:D)

Det er rigtig meget. 1 milliard gode danske kroner ekstra om året :) Håber det passer.
Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Real Madrid har underskrevet låne-aftale 1 måned 1 uge siden #11

• Kasillas
  • Kasillas's profilbillede
  • Guld bruger
Det nye stadium koster 525 mio. euro.

Klubben skal betale 25 mio årligt de næste 35 år. Med renten bliver regningen altså 875 millioner i alt.

Omkring år 2023 bliver det nye stadium færdigbygget, og stadium-indkomsten vil stige fra 100 mio til 150 mio årligt ifølge prognosen.

Kilde: www.managingmadrid.com/2019/4/4/18293907...erezs-final-frontier
“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.