AS: Ajax klar til at byde på Ødegaard
Martin Ødegaard har gang i en rigtig flot sæson i hollandske Vitesse, og for nyligt blev han endda kåret til månedens spiller i april i Æresdivisionen. Han har gjort det så godt, at han har tiltrukket sig interesse fra Ajax, som nu, ifølge AS, er klar til at byde €20 millioner for nordmanden.
Ajax, som har et kvart ben i Champions League-finalen, kan formentlig se frem til et meget travlt transfervindue, hvor spillere som Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech, David Neres og Donny van de Beek må være interessant for rigtig mange af de rigeste klubber i Europa, mens Frenkie de Jong allerede er blevet solgt til FC Barcelona for €75 millioner.
Derfor er Ajax nu interesseret i at sikre sig erstatninger, og her kommer Ødegaard ind i billedet. Den hollandske hovedstadsklub holder et vågent øje med spilleren, som i denne sæson har scoret otte mål og lavet ni assists. Ajax er klar til at tilbyde €20 millioner, samtidig med at Real Madrid kan sikre sig en tilbagekøbsklausul, som gælder indtil 2021. Klausulen vil dog samtidig betyde, at Ødegaard skal bruge mindst to sæsoner i Ajax, og det betyder altså, at Madrid kun kan hente ham tilbage i sommeren 2021.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Faktisk synes jeg altid, at han har spillet stærkt i Real Madrid, når han i forskellige perioder har fået en kamp eller to, men i denne sæson har han jo vist sig som en profil i Æresdivisionen.
Han skal nok blive stærk i Ajax, men spørgsmålet er, om han allerede nu burde spilles ind på vores hold gradvist. Det kunne jeg godt forestille mig.
Sebberg skrev: Jeg må jo modsat sige, at jeg gerne vil have, at han kommer tilbage og spiller fra næste sæson.
Faktisk synes jeg altid, at han har spillet stærkt i Real Madrid, når han i forskellige perioder har fået en kamp eller to, men i denne sæson har han jo vist sig som en profil i Æresdivisionen.
Han skal nok blive stærk i Ajax, men spørgsmålet er, om han allerede nu burde spilles ind på vores hold gradvist. Det kunne jeg godt forestille mig.
Jeg kunne også godt se ham i Real Madrid næste sæson, men spørgsmålet er, om han ikke vil blive en bedre fodboldspiller, hvis han får 2 år med fast spilletid både i ligaen og Champions League for Ajax, end han vil ved at indgå i et rotationssystem hos os. Vi har en træner, der har sine favoritter, så han skal være markant bedre end dem, hvis han skal spille. Det kan han forhåbentlig blive i Ajax.