Sarri: Vi må respektere Hazards beslutning

7 år 2 måneder siden #1 af Nicklas

Chelsea spillede i dag deres sidste kamp i 2018/2019-udgaven af den engelske Premier League, hvor de med et enkelt point mod Leicester sikrede sig en tredjeplads og dermed kvalifikation til Champions League-fodbold i næste sæson. Her fik Eden Hazard de sidste 25 minutters tid, og medier spekulerer i, at det var hans sidste kamp på engelsk jord for London-klubben, som skal spille Europa League-finale mod Arsenal den 29. maj i Baku.

Efter kampen udtalte klubbens italienske træner, Maurizio Sarri, sig om Hazards situation:

- Han har været her i syv sæsoner, og i hver kamp har han forsøgt at gøre sit bedste. Nu er det tid til at respektere hans beslutning. Men jeg håber han bliver hos os.

Sarri giver altså udtryk for, at han endnu ikke ved, eller i hvert fald ikke vil fortælle, om Hazard bliver eller ej, men ifølge engelske Evening Standard har Hazard allerede truffet sin beslutning, og den påvirkes ikke af Champions League eller ej:

- Ja, jeg har truffet min beslutning, men det handler ikke kun om mig, lyder det fra belgieren.

Da der bliver spurgt ind til om han har talt med Chelsea om sin beslutning, svarer han:

- Ja. For et par uger siden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2 af Real HWL
Han laver en Griezmann på os!

7 år 2 måneder siden #3 af PMO

Real HWL skrev: Han laver en Griezmann på os!

Ville være tragikomisk af dimensioner, hvis han forlænger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn

7 år 2 måneder siden #4 af El Siete
Det ville jeg slet ikke kunne bære, specielt efter at have set kampen i går. Men hvad Sarri siger er jo nærmest en afsløring af hvad Hazards beslutning er; “Han har gjort sit bedste i sine 7 sæsoner”.

Hazard efter kampen (hvor han gik ud til publikum og klappede):

“Jeg har informeret ledelsen om min beslutning for flere uger siden, men det er ikke kun op til mig. Jeg har besluttet mig og det er det. Jeg vil gerne have haft en afklaring før, og jeg venter stadig, ligesom fansene gør.”

Han venter jo på en afklaring omkring transferbeløbet, som medierne har beskrevet de seneste dage. Og så kan jeg godt forstå at han lader det hen i det uvisse, indtil sæsonen er færdigspillet i EL-finalen. Ellers skaber det jo bare en unødig distraktion, blandt fans og de andre spillere, hvis han pludselig fortæller at han smutter. Det bliver officielt kort efter den finale er min teori.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn

7 år 2 måneder siden #5 af ElMadrid
Jeg er slet ikke i tvivl. Han skifter til os. Hvis han havde fortalt klubben at han bliver, så var det da blevet meldt ud. Hvorfor skulle de skjule det?

Men det er tydeligt at de ikke er så glad for at komme af med ham.

Dog håber jeg snart at vi kan lukke den handel så vi kan koncentrere os om den næste.

7 år 2 måneder siden #6 af Dios
Jeg synes den er svær at tyde, men det er også fordi jeg slet ikke kan forstå holdningen, hvis han skifter.

Hvorfor får en legende som Hazard ikke lov til at blive hyldet af publikummet, hvis alle er indforstået med, at han skifter? Hvad man kan læse rundt omkring, så er der kæmpe opbakning til Hazard fra Chelsea fansene, hvis han vil skifte. Så er spørgsmålet jo også hvad der skaber mest forvirring. At Hazard hele tiden snakker kryptisk i pressen, eller det bare bliver offentliggjort.
Der er selvfølgelig tale om, at Chelsea og Real Madrid ikke helt kan blive enige om prisen, og derfor er den ikke offentliggjort endnu, men meget kan selvfølgelig ske endnu. Det lader dog til, at Hazard har trumfet det igennem, og det er jo fantastisk for os.

@Real HWL. Du må ikke engang sige det for sjovt :(

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 2 måneder siden #7 af Steen
Han skifter snart til Real Madrid, det er helt sikkert. Måske er klubberne ikke enige endnu, men det bliver de i sidste ende. Det kan være, at Chelsea kræver 20-30 millioner euro mere end Real er villige til at give, eller at Chelsea kræver at få hele betalingen på én gang, mens Real vil splitte den op. Eller at Chelsea blot foretrækker at det bliver officielt efter EL-finalen. Mulighederne er mange, men konklusionen kan der ikke være tvivl om. Derudover viser Hazards kommentar, at han er klar til at tvinge et skifte igennem, hvis det er det, der kræves.

Fremragende køb, han skal nok blive en kæmpe succes i Madrid. Han har uden tvivl været den bedste offensive spiller i PL i denne sæson, og mon ikke han blot bliver endnu bedre her. Næste spiller på listen må meget gerne være Jovic!
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

7 år 2 måneder siden #8 af -#7-
Mon man i Chelsea har is nok i maven til at vente med appelafgørelsen hos CAS, inden man accepterer et hvilket som helst bud fra Real Madrid.

Jeg vil dog sige at jeg aldrig før har set en spiller flirte så meget med Real Madrid, for så til sidst IKKE at ende i klubben, det ville være helt vildt hvis han bliver i Chelsea synes jeg. Ikke engang Cristiano Ronaldo i sin tid flirtede så meget, og det var ellers også helt til grin til sidst.

Den handel skal bare lukkes, så man kan komme videre til de næste handler.

DC19

7 år 2 måneder siden #9 af El Siete

-#7- skrev: Mon man i Chelsea har is nok i maven til at vente med appelafgørelsen hos CAS, inden man accepterer et hvilket som helst bud fra Real Madrid.

Jeg vil dog sige at jeg aldrig før har set en spiller flirte så meget med Real Madrid, for så til sidst IKKE at ende i klubben, det ville være helt vildt hvis han bliver i Chelsea synes jeg. Ikke engang Cristiano Ronaldo i sin tid flirtede så meget, og det var ellers også helt til grin til sidst.

Lige et åbent spørgsmål herinde. Jeg læser rundt omkring at så snart Chelsea appellerer til CAS, så kan de handle indtil der falder en endelig afgørelse? Altså så når det engelske marked åbner om nogle dage, og de inden har sendt en appel afsted til CAS, så kan de i princippet handle. Kan det virkelig passe?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

7 år 2 måneder siden #10 af -#7-

El Siete skrev:

-#7- skrev: Mon man i Chelsea har is nok i maven til at vente med appelafgørelsen hos CAS, inden man accepterer et hvilket som helst bud fra Real Madrid.

Lige et åbent spørgsmål herinde. Jeg læser rundt omkring at så snart Chelsea appellerer til CAS, så kan de handle indtil der falder en endelig afgørelse? Altså så når det engelske marked åbner om nogle dage, og de inden har sendt en appel afsted til CAS, så kan de i princippet handle. Kan det virkelig passe?

Sådan som jeg forstår det, så blev der sendt en appel afsted til CAS, da afgørelsen fra FIFA faldt her for en uges tid siden, og så er det op til CAS at afgøre om man får lov til at "fryse" karantænen, indtil der kommer en endelig afgørelse, hvilket jo nok bliver at de får fastholdt karantænen, fra vinteren 2020.

Var det ikke også sådan det foregik da vi fik en transferkarantæne, eller husker jeg helt galt?

DC19

7 år 2 måneder siden #11 af Ramos4

-#7- skrev:

El Siete skrev:

Sådan som jeg forstår det, så blev der sendt en appel afsted til CAS, da afgørelsen fra FIFA faldt her for en uges tid siden, og så er det op til CAS at afgøre om man får lov til at "fryse" karantænen, indtil der kommer en endelig afgørelse, hvilket jo nok bliver at de får fastholdt karantænen, fra vinteren 2020.

Var det ikke også sådan det foregik da vi fik en transferkarantæne, eller husker jeg helt galt?

Det giver jo så kun mening hvis Hazard ønsker at forlænge med dem. Ellers går han jo bare frit i 2020.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 2 måneder siden #12 af El Siete

-#7- skrev:

El Siete skrev:

Jeg læser det bare som om de ikke har appelleret endnu, men har til hensigt at appellere til CAS.

weaintgotnohistory.sbnation.com/2019/3/8...-process-is-complete

Hvis jeg læser denne artikel korrekt, så er strategien at få FIFAs afgørelser af vejen hurtigst muligt, så man kan appellere til CAS, eller bede CAS om en midlertidig suspendering af transferkarantænen rettere, mens de træffer en afgørelse. Derfor er det jo smartest at vente til det engelske marked åbner på fredag 17. maj. eller er tæt på i det mindste. Og så vidt jeg kan læse er det også appellen til CAS der gjorde at Barcelona, Atletico og vi selv fik en midlertidig suspendering af karantænen. Frygten fra Chelsea har så været at FIFAs beslutning ville tage lang tid, hvilket det så, heldigvis for dem, ikke gjorde.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Leveret af Kunena Forum