Farvel til Navas og Bale

4 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Det er blevet sidste spilledag i LaLiga for denne gang og det gør sig særligt gældende for to store Real Madrid-profiler, som til sammen har vundet 7 CL-titler, nemlig Keylor Navas og Gareth Bale.

De spiller i dag deres sidste kamp i Real Madrid-trøjen efter på godt og ondt at have været med til at præstere den største klub-præstation i fodbold-historien, som de 3 CL-titler er. Denne sæson har dog været ekstra hård for dem og de har måttet konstatere, at de ikke længere er en naturlig del af startopstillingen, hvilket medfører at de nu må forlade klubben, som skal gennem en større fornyelses-proces på spillerfronten.

Keylor Navas er uden tvivl den mest afholdte af de to spillere, men han har stået i skyggen af Thibaut Courtois, som man har valgt at arbejde videre med som førsteholdsmålmand og for at undgå en ulidelig målmands-debat i den kommende sæson, må costaricaneren væk.

Gareth Bale er mere omdiskuteret, men det kan ikke diskuteres, at han trods alt har været tone-angivende i en række finaler i sin tid i klubben, men en lang række skader har gjort, at han aldrig har fundet fodfæste i klubben og denne sæson har været decideret katastrofal for waliseren, som undervejs også har haft sine kontroverser med først Santiago Solari og siden Zinedine Zidane.

Zidane vælger formentlig at give dem begge spilletid, så de kan få lejlighed til at sige ordentligt farvel til Estadio Santiago Bernabéu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #2 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Farvel til Navas og Bale
Jeg er med på, at det er på tide, at vi skiller os af med dem, da det giver mening sportsligt, men det bliver alligevel lidt vemodigt - sådan får jeg det altid, når der skal siges farvel til nogle af de toneangivende spillere.

Jeg håber inderligt, at Santiago Bernabéu giver dem den hyldest, de begge fortjener efter et magisk årti på den europæiske scene.

Bale må for min skyld gerne starte inde og blive skiftet ud i anden halvleg til stående ovationer for sin - trods alt - fine Real Madrid-karriere.

Edit: Zidane deler ikke gaver ud i dagens anledning. Navas for sin sidste start som Real Madrid-målmand, men Bale må tage plads på bænken.
Sidste redigering: 4 år 10 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #3 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Farvel til Navas og Bale
Navas kan man ikke andet end at have respekt for. Han har kæmpet for sin plads uden brok, og har stor andel i de tre seneste CL-triumfer. Han har aldrig været verdens bedste keeper målt på egenskaber, men hans seriøsitet og evne til at slå til i de store kampe har været god. Ham vil jeg savne.

Bale er jeg ligeglad med. Det kunne være fint hvis han fik en pæn afsked i dag, men jeg tænker at det vil blive delt hujen og piften, så nogen stor afsked bliver det ikke uanset.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #4 af BBB
Besvaret af BBB på emne Farvel til Navas og Bale
Lidt ærgerligt at Navas skulle slutte med et nederlag. Helt fint at Bale slutter på bænken. Der er jo ingen andre end hans agent, der gerne vil se ham på banen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce