MARCA: Bale står fast, han vil ikke forlade Real Madrid
Mens Keylor Navas benyttede tiden efter søndagens kamp til at tage afsked med de fremmødte madridistas, var Gareth Bale i omklædningsrummet med det samme, som var det enhver anden kamp.
Bale ønsker eftersigende at blive i Real Madrid, og fandt det derfor ikke nødvendigt at sige farvel til hverken medspillere, træner eller fans. Men selvom waliseren ikke selv ønsker at forlade Los Blancos, skulle det være i klubbens interesse at tage afsked med angriberen.
Bale ville, ifølge MARCA, gerne have spillet bare nogle få minutter i kampen mod Real Betis, så han kunne have mærket opbakningen fra fansene, som han var sikker på, at han ville modtage et bifald fra.
Da det blev gjort klart, at Zinedine Zidane ikke havde i sinde at bringe den walisiske angriber i spil, valgte Bale alligevel, at få det bedste ud af situationen, hvilket forklarer, hvorfor han blev set grinende i selskab med sin tyske holdkammerat Toni Kroos.
Ifølge MARCA er forholdet mellem Bale og Zidane ikke eksisterende, da Real Madrids nummer 11 angiveligt skulle have en provokerende attitude overfor franskmanden.
På kontorene på Santiago Bernabéu vil de eftersigende påbegynde planlægningen af Bales exit, hvilket ikke bliver simpelt. Både Bale og hans agent, Jonathan Barnett, er bevidste om, at de bør se sig om efter en ny klub til den walisiske stjerne, men de vil angiveligt gøre hvad de kan, for at gøre situationen så kompliceret som muligt.
Selvom Bale ofte er blevet klandret for ikke at være ordentlig integreret og engageret i det spanske samfund, er han glad for boligkvarteret La Finca. Her er flere ting også opkaldt efter fodboldspilleren, blandt andet et bord på restauranten Filandon.
Både Bale og hans agent står fast i beslutningen om, at waliseren ønsker at fortsætte i den spanske hovedstad, og har flere gange brugt argumentet, at Bale har kontrakt indtil 2022. At Bale fastholder netop denne beslutning, er eftersigende ikke en populær beslutning hos Zidane, der er fast besluttet på, at angriberen skal forlade klubben inde franskmanden påbegynder sin genoprejsning af Real Madrid-mandskabet.
Zidane har åbenbart klart givet udtryk for, at Bale ikke er en del af hans planer for næste sæson, hvilke naturligvis betyder, at han håber på og regner med, at Real Madrid hjælper waliseren med at finde en ny klub. Lige nu er der dog særligt to ting, der står i vejen for, at Zidane kan få dette ønske opfyldt, nemlig den manglende interesse for Bale fra andre klubber og Bales ubøjelighed.
Ledelsen i Real Madrid havde, ifølge MARCA, regnet med at det ville være lettere for Bale at finde en ny klub og tage afsked med Real Madrid, da Zidane gjorde det klart, at han ikke vil beholde ham i næste sæson.
Dette drømmescenarie kunne dog ikke være længere fra det der rent faktisk sker. Den tidligere Tottenham-spiller klynger sig til sin kontrakt, og det faktum at Zidane har ladet ham sidde på bænken i de seneste tre kampe, har ikke ændre spillerens holdning.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvad mener I?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Zidane is love, Zidane is life.
Jeg håber ledelsen har lært en meget vigtig lektie af den her sag. Man uddeler ikke bare latterlige kontrakter, når spilleren ikke har fortjent dem, og alle kan se at spilleren ikke passer ind i klubben. Nu står man med det problem at Bale kommer til at koste halvdelen af sin købspris, hvis man vil af med ham. Ris til egen røv, karma.. Kald det hvad man vil.
DC19
SaabyDK skrev: Personligt tror jeg, at Bale har mistet motivationen og gejsten omkring det at være en eliteudøver, eller i hvert fald eliteudøver indenfor fodboldens verden. Jeg tror ikke, at han bryder sig om alt den opmærksomhed, der i højere grad bliver forbundet med det at være fodboldspiller fra den øverste hylde. Og så tror jeg, at han er hunderæd for at tage tilbage til England - der vel er den eneste reelle mulighed - fordi han så skal til at retfærdiggøre sig selv og bevise resten af verden, at han rent faktisk er så god, som hans agent bliver ved med at sige. I Spanien kan han nyde en tilværelse, der i højere grad giver ham mulighed for at pleje sine andre hobbyer samtidig med at han beholder en løn, som han ikke kan komme i nærheden af andre steder. Dybeste set ser jeg Bale som værende brændt ud og som en person, der ikke længere elsker fodbold på samme måde, som han tidligere har gjort.
Man man også se det på ham når han løber rundt på banen. Prøv at sammenlign hans attitude nu med hans første sæson i klubben. Den gang brændte han virkelig for fodbolden og man kunne se det var hans store passion. Nu løber han rundt med en slags bad boy attitude der slet, slet ikke klæder ham. Ham og hans agent har mistet alt format og jeg forestiller mig de sidder og gejler hinanden op og spinder en historie om at det er Bale der er det store offer i den her sag.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det er meget nemt at være klog osv.
Manden tjener 17 mio euro efter skat og 32 mio før skat - eller noget i den retning.
3 år endnu han kan hive denne løn hjem. Han er da i drømme position. Det er jo ikke hans skyld, at Zidane ikke kan bruge ham. Klubben har jo i sin tid givet ham denne kontrakt, da man har vurderet, at han var det værd.
Nu mener i, at han er grådig og ikke ambitiøs.Muligvis. Måske vil han blive og kæmpe for sin plads. Det værste da kan ske er, at han ender på bænken, men han har jo stadigvæk 17 mio euro, der tikker ind på hans konto.
Han kan jo også ende på bænken i hans nye klub, og der er vel ingen, der gider at være med til at betale ham denne kæmpe løn. Så er det vel forståeligt, at han tøver med at tage den chance.
Han er jo også vundet alt da er værd at vinde. Der jo ingen britisk spiller, der har vundet flere cl titler end ham. Der venter ham en glorværdig karriere som pundit, når han er færdig engang.
Jeg synes vi fans ser det altid fra klubbens synspunkt, men spillerne der står i det ser det jo fra deres egen. Når det er en verdensklasse spiller som ikke vil forlænge og går gratis er det et problem. Og i Bale situation, hvor man gerne vil af med ham, men han har lang kontrakt med attraktiv løn, så er det også spillerens skyld.
Klubben har lavet en fejlvurdering med Bale, og de må tage en ordentlig økonomisk øretæve for at komme af med ham.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Ligesom resten af truppen har han underpræsteret i denne sæson (men er alligevel den spiller i truppen der har scoret anden flest mål og assist). Ja, er udmærket klar over, at han er den dyreste spiller Real Madrid nogensinde har købt, er tit skadet, høj løn, travlt med golf, går før kampen slutter, har ikke integreret etc. Jeg erkender, at han altid har virket som en spiller der er malplaceret når han spiller for Real Madrid, hvorfor det er tid til at skippe ham afsted.
Men den hetz han er udsat for, både på bernabeu og især her i forummet (eksempelvis fik han det laveste karaktergennemsnit 1,2 mod Legenes 15 april, selvom han kun spillede 9 min) er ikke helt rimeligt - især grundet overnævnte finale-oplevelser og statistik.
Raul7-2880 skrev: Ærlig talt, så burde man behandle Bale bedre. Han er manden der har givet os nogle uforglemmelige finaler: Det afgørende Copa Del Rey finale mål mod Barcelona (Læs: Bartra), scorede føringsmålet mod Atl. Madrid i Champions League finalen 2014, scorede Champions League finalens historiske bedste mål mod Liverpool 2018, har scoret over 100 mål på kortere tid end de største legender. Udover denne sæson, har han de seneste mange sæsoner scorede flere mål end eksempelvis Hazard.
Ligesom resten af truppen har han underpræsteret i denne sæson (men er alligevel den spiller i truppen der har scoret anden flest mål og assist). Ja, er udmærket klar over, at han er den dyreste spiller Real Madrid nogensinde har købt, er tit skadet, høj løn, travlt med golf, går før kampen slutter, har ikke integreret etc. Jeg erkender, at han altid har virket som en spiller der er malplaceret når han spiller for Real Madrid, hvorfor det er tid til at skippe ham afsted.
Men den hetz han er udsat for, både på bernabeu og især her i forummet (eksempelvis fik han det laveste karaktergennemsnit 1,2 mod Legenes 15 april, selvom han kun spillede 9 min) er ikke helt rimeligt - især grundet overnævnte finale-oplevelser og statistik.
Du kan jo spørge dig selv, hvorfor er der så mange der ikke kan lide ham netop på trods af at han har scoret i flere finaler for os end nogen andre nærmest og faktisk har et godt målsnit. Man må virkelig have gjort noget forkert, når man på baggrund af netop dine egne tal alligevel er så ilde set :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Man må æde sin egen lort man lagde, og erkende den her bliver dyr, men så må man bare køre hårdt på, og skal man være retfærdig, så er Bale jo en udmærket 16-17 spiller at have, selvom det godt nok bliver en dyr ligegyldig-fyld-spiller i klubben.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Raul7-2880 skrev: Ærlig talt, så burde man behandle Bale bedre. Han er manden der har givet os nogle uforglemmelige finaler: Det afgørende Copa Del Rey finale mål mod Barcelona (Læs: Bartra), scorede føringsmålet mod Atl. Madrid i Champions League finalen 2014, scorede Champions League finalens historiske bedste mål mod Liverpool 2018, har scoret over 100 mål på kortere tid end de største legender. Udover denne sæson, har han de seneste mange sæsoner scorede flere mål end eksempelvis Hazard.
Jeg vil gerne have love til at stille dig et spørgsmål. Hvis vi forestiller os at du ejer en virksomhed og din bedst betalt medarbejder dukker kun op hver anden dag grundet "skader". Derudover så tager han ikke altid ansvar og er ikke integreret socialt med de øvrige medarbejdere.
Det skal siges at han shinner i momenter.
Vil du synes det er uretfærdigt, hvis nogle medarbejdere, ledere osv. Kritiserede ham?