Real Madrid og de dyre venstrebacks
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid offentliggjorde i denne uge købet af venstrebacken Ferland Mendy, som hentes i Lyon for 48 millioner € + 5 millioner € i variable klausuler.
Han bliver dermed den næstdyreste venstreback i historien, kun overgået af landsmanden, Benjamin Mendy, som Manchester City købte for 58 millioner €.
Men Real Madrid har faktisk gennem tiden købt 3 af de fem dyreste venstrebacks, idet man for to sæsoner siden hentede Theo Hernández i Atlético Madrid for 26 millioner €, mens man i 2011 hentede Fabio Coentrao for 30 millioner €.
Ingen af dem har foreløbig formået at slå Marcelo af. Han blev hentet i januar måned 2007 og kostede dengang 7 millioner €.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det var dog hans peak, da Marcelo var fast mand igen i 14/15-sæsonen.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Mølbat skrev: Som jeg husker det, slog Fábio Coentrão da Marcelo af i 2013/14-sæsonen. Ancelotti var meget gladere for portugiseren, idet han var Marcelo overlegen i defensiven. Coentrão startede eksempelvis Champions League-finalen i 2014, hvor han dog blev udskiftet med Marcelo, da man jagtede en scoring. Han startede også Copa del Rey-finalen, hvor han bl.a. assisterede Bales vidundermål.
Du glemte Reguilón, da du skulle negligere Marcelos 13 sæsoner i Real Madrid ;-)
Administrationen skrev:
Mølbat skrev: Som jeg husker det, slog Fábio Coentrão da Marcelo af i 2013/14-sæsonen. Ancelotti var meget gladere for portugiseren, idet han var Marcelo overlegen i defensiven. Coentrão startede eksempelvis Champions League-finalen i 2014, hvor han dog blev udskiftet med Marcelo, da man jagtede en scoring. Han startede også Copa del Rey-finalen, hvor han bl.a. assisterede Bales vidundermål.
Du glemte Reguilón, da du skulle negligere Marcelos 13 sæsoner i Real Madrid ;-)
"Negligere"? Der blev skrevet, at ingen af de dyrtkøbte venstrebacks havde formået at slå Marcelo af, og jeg påpegede blot, at det ikke var korrekt, da Coentrão gjorde det i en af sine sæsoner i klubben. På ingen måde negligerer jeg brasilianeren, og det han har opnået i Real Madrid. Reguilón er desuden slet ikke relevant at inkludere, da han netop ikke er en dyrtkøbt venstreback, men en spiller fra eget akademi. Men ja, han har da også gjort det i en halv sæson.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Mølbat skrev:
Administrationen skrev:
"Negligere"? Der blev skrevet, at ingen af de dyrtkøbte venstrebacks havde formået at slå Marcelo af, og jeg påpegede blot, at det ikke var korrekt, da Coentrão gjorde det i en af sine sæsoner i klubben. På ingen måde negligerer jeg brasilianeren, og det han har opnået i Real Madrid. Reguilón er desuden slet ikke relevant at inkludere, da han netop ikke er en dyrtkøbt venstreback, men en spiller fra eget akademi. Men ja, han har da også gjort det i en halv sæson.
Marcelo spillede trods alt 24 kampe fuld tid i La Liga i den sæson, hvilket sandsynligvis var blevet til flere, hvis han ikke var blevet skadet. Slået af.........det er vist et definitionsspørgsmål, men du har ret i, at han var udeladt i de afgørende CL-kampe og kun kom ind i finalen, da det brændte på.
Administrationen skrev:
Mølbat skrev:
Administrationen skrev:
Marcelo spillede trods alt 24 kampe fuld tid i La Liga i den sæson, hvilket sandsynligvis var blevet til flere, hvis han ikke var blevet skadet. Slået af.........det er vist et definitionsspørgsmål, men du har ret i, at han var udeladt i de afgørende CL-kampe og kun kom ind i finalen, da det brændte på.
Ja, "slået af" kan meget vel være et definitionsspørgsmål, men man kan nu sagtens argumentere for, at en meget god indikator vil være, hvem der startede i de store og vigtige kampe. Ham, der gjorde det, må regnes som førstevalget.
Coentrão startede i de førnævnte finaler, og mig bekendt var han også at finde i startopstillingen i semifinalerne imod Bayern. Var det ikke ham, der assisterede Benzemas 1-0 mål i den første kamp mod tyskerne?
Selvfølgelig er det Marcelo, der har haft den største Madrid-karriere, men portugiseren var nu ret god i den førnævnte sæson, og det kan man argumentere for, at I negligerer en smule.