AS: Real Madrid skal skære fire kantspillere fra

7 år 1 måned siden #1 af Nicklas

Real Madrid er oppe på fem indkøb til næste sæson, og to af disse, Rodrygo og Eden Hazard, kan betegnes som kantspillere, og dem har man efterhånden rigeligt af, selvom det egentlig er et sted, hvor man gennem den seneste sæson har savnet kvalitet.

Der er nu otte spillere, der skal konkurrere om to pladser i startopstillingen, én på hver sin side af Zidanes foretrukne 9’er. Det er dog uvist hvor Rodrygo skal spille. Han har selv udtalt, at han foretrækker at spille i venstre side, men at han spiller lige præcis der, hvor Zidane ønsker ham, selv hvis det er på Castilla.

De resterende spillere, som søger spilletid er Brahim Diaz, Lucas Vázguez, Martin Ødegaard, Vinícius Junior, Marco Asensio og Gareth Bale. Ifølge AS skal man af med fire spillere, eller tre hvis Rodrygo skifter mellem Castilla og førsteholdet. Martin Ødegaard meldes på vej til Bayer Leverkusen eller Real Sociedad, mens også Gareth Bale er storfavorit til at spille et andet sted end Real Madrid.

Gareth Bale er angiveligt glad i Madrid og ønsker ikke at blive lejet ud, formentlig fordi han i Real Madrid tjener omkring €15 millioner om året - noget han formentlig ikke kommer i nærheden af med en ny kontrakt i en ny klub. Klubben håber dog på, at Bale indser, at hvis han bliver, så vil han i bedste fald sidde på bænken, men lige så sandsynligt er det, at han ender med at se en del kampe fra tribunen.

Det tredje exit fra Spaniens solrige hovedstad, kan enten være Brahim, Asensio eller Vázguez. Brahim Diaz imponerede sidst på sæsonen, men man overvejer fortsat om det ikke vil være en fordel at sende ham et sted hen, hvor han får mere spilletid, end han kan få i Madrid.

Marco Asensio mangler at indfri det potentiale, som man så i ham i hans første tid i klubben, hvor han huggede det ene drømmemål efter det andet ind bag modstanderne, og med en svag sæson i bagagen, kan han være til salg, hvis det rigtige tilbud kommer.

Lucas Vázguez er én af Zidanes favoritter. Han har vist, at man kan regne med ham, men med hans alder og hans manglende status, kan han godt ligne manden der må trække Sorteper.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #2 af Mølbat
Jeg håber snart Bale forstår, at han ikke er ønsket længere og smutter. Derudover må Lucas Vázquez også gerne forlade klubben.
Herefter bliver det lidt svært. Ødegaard har IMO en stor fremtid foran sig, men spilletid hænger ikke just på træerne i Madrid, så endnu en udlejning eller et salg med tilbagekøbsklausul virker fornuftigt.
Den sidste kantspiller, som i den kommende sæson må vinke farvel til den hvide trøje (dog måske kun midlertidigt) bliver så enten Rodrygo, Vinicius, Brahim eller Asensio. Sidstnævnte bliver ikke lejet ud, så hvis han smutter, bliver det permanent. Hans udvikling de sidste 2 år har desværre ikke været fantastisk, men jeg føler, at han kan få endnu en sæson for at bevise sig. Hvis der ikke sker nogen stor forbedring, synes jeg dog, at han bør sælges næste sommer. Mht. Brahim, Vinicius og Rodrygo, så tror jeg, at det bliver spanieren, der trækker det korteste strå, og må finde sig i en udlejning. Han var fremragende i slutningen af sidste sæson, og kan han opretholde samt bygge på det niveau, så har han en stor fremtid foran sig i kongeklubben.

7 år 1 måned siden #3 af Dragam

Mølbat skrev: Jeg håber snart Bale forstår, at han ikke er ønsket længere og smutter.

Der har været haters på nakken af ham lige siden han kom til klubben... tror han er pænt ligeglad, så længe han får hans løn. Han har selv udtalt før, at en fodbold spillers karriere er kort, og så må man gå på kompromi med hvad man helst vil, for at få det maksimale ud af det. Og jeg ville da have det på samme måde... et par år et sted jeg ikke kunne lide at være, og ikke var ønsket, og så kunne jeg leve som en konge resten af livet... selvfølgelig ville jeg gøre det. Mange mennesker er alligevel i et trædemølle job, som de er super trætte af.

7 år 1 måned siden #4 af Mølbat

Dragam skrev:

Mølbat skrev: Jeg håber snart Bale forstår, at han ikke er ønsket længere og smutter.

Der har været haters på nakken af ham lige siden han kom til klubben... tror han er pænt ligeglad, så længe han får hans løn. Han har selv udtalt før, at en fodbold spillers karriere er kort, og så må man gå på kompromi med hvad man helst vil, for at få det maksimale ud af det. Og jeg ville da have det på samme måde... et par år et sted jeg ikke kunne lide at være, og ikke var ønsket, og så kunne jeg leve som en konge resten af livet... selvfølgelig ville jeg gøre det. Mange mennesker er alligevel i et trædemølle job, som de er super trætte af.

Hvis det er penge, som han vil have, så bør han tage til enten Kina eller et af de mellemøstlige olielande. Udfordringen er desværre, at ingen af de klubber har råd til at købe ham fri af Real Madrid, som angiveligt vil have det samme, som man gav for ham i 2013. De kinesiske klubber har dog nok råd til at betale €100 millioner, men i Kina siger reglerne, at klubberne skal betale et ligeså højt beløb til udvikling af sporten i landet. Så hvis Bale koster €100 millioner, skal de kinesiske klubber hoste op med €200 millioner.
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Mølbat.

7 år 1 måned siden #5 af Dragam

Mølbat skrev:

Dragam skrev:

Hvis det er penge, som han vil have, så bør han tage til enten Kina eller et af de mellemøstlige olielande. Udfordringen er desværre, at ingen af de klubber har råd til at købe ham fri af Real Madrid, som angiveligt vil have det samme, som man gav for ham i 2013. De kinesiske klubber har dog nok råd til at betale €100 millioner, men i Kina siger reglerne, at klubberne skal betale et ligeså højt beløb til udvikling af sporten i landet. Så hvis Bale koster €100 millioner, skal de kinesiske klubber hoste op med €200 millioner.

Jeg tror dels det passer hvad hans agent siger, at hans familie har fundet sig til rette i madrid, og så at det dels handler om penge. Men det kan da godt være at familien kunne gå med til at rykke teltpælene op, hvis bale kunne få en anseelig større sum penge i kina.

Men mange fodbold fans glemmer nogengange, at fodbold for profesionelle spillere er et job... det er ikke altid passionen for ens profession der afgører hvilke valg man træffer... langt fra faktisk.

7 år 1 måned siden #6 af Nicklas
Denne der med, at en fodboldspillers karriere er kort er bare noget pjat. For det først tjener han langt over 100 millioner kroner om året, hvilket man selvfølgelig kan leve for resten af sit liv, og endda et rigtig pænt liv. For det andet, så står det altså fodboldspillere frit for at finde et nyt job efter spillerkarrieren er slut - også selvom de nogle gange er helt oppe på 37 år, når det sker. Mon ikke Gareth Bale kan få et ganske fint betalt job i det walisiske fodboldforbund eller lignende. Ellers kan han agere reklamesøjle i mange år. Alternativt kan han jo begynde at spille pengeturneringer i golf.

Men han har selvfølgelig sine rettigheder, præcis som klubben har. Hvis han hellere vil rådne op på tribunen til +100 millioner om året, end han vil spille fodbold, så må han jo gøre det. Det er bare ikke dén indstilling der karakteriserer topatleter og derfor håber jeg også, Bale vælger at tage videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Lars1991, JimmyBroe

7 år 1 måned siden #7 af Lars1991

Nicklas skrev: Denne der med, at en fodboldspillers karriere er kort er bare noget pjat. For det først tjener han langt over 100 millioner kroner om året, hvilket man selvfølgelig kan leve for resten af sit liv, og endda et rigtig pænt liv. For det andet, så står det altså fodboldspillere frit for at finde et nyt job efter spillerkarrieren er slut - også selvom de nogle gange er helt oppe på 37 år, når det sker. Mon ikke Gareth Bale kan få et ganske fint betalt job i det walisiske fodboldforbund eller lignende. Ellers kan han agere reklamesøjle i mange år. Alternativt kan han jo begynde at spille pengeturneringer i golf.

Men han har selvfølgelig sine rettigheder, præcis som klubben har. Hvis han hellere vil rådne op på tribunen til +100 millioner om året, end han vil spille fodbold, så må han jo gøre det. Det er bare ikke dén indstilling der karakteriserer topatleter og derfor håber jeg også, Bale vælger at tage videre.

Ja den slags retorik er måske fin nok når man snakker om superliga spillere eller lignende.. men som en af de bedste betalte i Real Madrid igennem flere år, så jeg tror nu nok han skal klare sig haha.

7 år 1 måned siden #8 af madrid2000
Nu skal vi lige bevare roen.
Det har også været oppe flere gange.
Self skal Bale vælge den løsning, der er bedst for ham og hans familie.
RM har købt Bale og skrevet kontrakt med ham, han har ikke tvunget klubben til det.
Lad os antage, at Varanes kontrakt udløb om et år, og han vil ikke forlænge, men smutte gratis, så han selv kunne tjene mange penge. I den situation vil fans også bande af spilleren og kalde ham grådig. Jeg synes ofte man som fan ikke ser tingende fra spillerens synspunkt.
Når vi sådan ønsker ham smidt langt væk, tror i så andre klubber venter med åbne arme for at tage imod ham? En spiller på vej ned, ude af form, løntung, koster store summer at købe fri og for at toppe det hele, så er han skadesplaget.

Så tag nu en slapper. Det er useriøst hele tiden at give Bale alt skylden for denne situation og gøre ham til den onde.

Leveret af Kunena Forum