Officielt: Kvindefodbold i Real Madrid i den kommende sæson

4 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid melder her til aften på deres officielle hjemmeside, at man fra den kommende sæson også vil have et kvindehold.

 

Nyheden blev bragt til torvs for et par dage siden, hvor det kom frem at man ville købe CD Tacóns plads i Liga Iberdrola og her til aften har Real Madrids bestyrelse så vedtaget, at man vil prøve kræfter med kvindefodbold, som er vældig populært i Spanien. Således samlede Copa del Reina-finalen mere end 65.000 tilskuere på Wanda Metropolitano tidligere på året.

 

Madridista.dk kommer naturligvis til at følge dette nye tiltag tæt, både i opstarten og i løbet af sæsonen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 9 måneder siden #2 af Raul7-2880
Madridfeminista.dk* kommer naturligvis til at følge dette nye tiltag tæt...
:-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 9 måneder siden #3 af nono
Jeg skal være den første til at indrømme at kvinde-fodbold siger mig en pap-and. Men med det sagt synes jeg at det er fuldstændig idiotisk at Real Madrid ikke går ud og smider 5-10mio euro efter holdet. Det er jo de vildeste peanuts der skal til at købe de 4-5 bedste spillere i verden og hvad ligger der ikke af marketing-potentiale, brandværdi og historie-skrivning i, at Real Madrid også på kvinde-siden samler de bedste spillere.

En del prognoser spår at kvindefodbold vil vokse markant i fremtiden. Derfor er det da også mystisk at en ellers fremadskuende forretningsmand som Perez går så halvhjertet til sagerne. Kom nu for fanden Perez - skab nu noget ravage, omtale og momentum omkring det her kvindefodboldhold. Sælg en spiller fra Castilla hvis der skal en 5-8 mio euro i kassen og få Martha og banden samlet og så gå efter Liga og CL-trofæet inden for 2 år. Få Chanel ind som sponsor. Spice girls theme-song. Badetøjskollektion. Hele balladen :-)

Min pointe er - man skal da købe hele showet mens showet nærmest er gratis og Real Madrids kerneydelse er, trods alt, fodbold så det burde være en no-brainer.

Synes det at man køber et oprykkerhold en giver dem 1mio euro smager af damage-control og bad-press forsikring. Man dækker en risiko af fremfor at gribe en kæmpe mulighed..
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, madrid2000, JimmyBroe, BBB, andreashn, elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 9 måneder siden #4 af madrid2000
^^^^
Helt enig. 2.5 mio euro??? Det rækker jo til ikke en skid i mændenes verden. Man snakker om alle mulige random spillere ryger til 50-60 mio euro, og så er budget til hele holdet 2.5? I Barcelona er det åbenbart også kun 3.5! Smid nu 10-15 mio euro. Det er jo ingenting i det store billede. Vi har i dette vindue allerede brugt 300+ mio euro for at sætte tingene i perspektiv.

Jeg kan forresten godt lide kvindefodbold, men kun slutrunder og landsholdsbold. Men interessen kan godt vækkes, hvis man går ud og køber nogle lækre(Jeg mener verdensklasse) spillere.
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 9 måneder siden #5 af JimmyBroe
Kvindefodbold er perfekt hvis ikke man sammenligner niveauet med mandefodbold, for så er det decideret frygteligt.
Jeg har det fint med ligestilling og jeg synes det er fornuftigt af Real Madrid. For selvfølgelig skal kvinder også kunne spille i klubbens farver. Men jeg har næsten lyst til at se det (kvindefodbold) som en anden sport end mændenes. For det er virkelig en anden måde at ha’ boldspil på.
Det er et kontroversielt emne/diskussion. Men det korte og det lange er at kvinder selvfølgelig har lige så meget ret til at spille fodbold -også i Real Madrid. uagtet hvilken kvalitet det så er, set i forhold til mændenes niveau.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 9 måneder siden #6 af -#7-

JimmyBroe skrev: Kvindefodbold er perfekt hvis ikke man sammenligner niveauet med mandefodbold, for så er det decideret frygteligt.
Jeg har det fint med ligestilling og jeg synes det er fornuftigt af Real Madrid. For selvfølgelig skal kvinder også kunne spille i klubbens farver. Men jeg har næsten lyst til at se det (kvindefodbold) som en anden sport end mændenes. For det er virkelig en anden måde at ha’ boldspil på.
Det er et kontroversielt emne/diskussion. Men det korte og det lange er at kvinder selvfølgelig har lige så meget ret til at spille fodbold -også i Real Madrid. uagtet hvilken kvalitet det så er, set i forhold til mændenes niveau.


Jeg tror man ville nå langt, hvis man gjorde størrelsesforholdene mindre for kvinderne, som rent fysisk naturligvis ikke er helt som mændene. Jeg så en video på youtube forleden, hvor målmanden på det her kvindehold blev lobbet, mens hun stod på stregen, det synes jeg er ærgerligt da hun sikkert er en dygtig målmand.

Jeg synes egentlig teknisk at kvinderne er ret dygtige, og de piver også meget mindre end mændene efter tacklinger, sjovt nok, men taktisk halter det meget, mest på grund af størrelsen på banen sådan som jeg lige umiddelbart betragter det.

Det ville nok bare også blive et mareridt rent praktisk at skulle udskifte alle mål og gøre alle baner mindre, når kvinderne skulle spille/træne. Og så er der sikkert også nogle som bliver forarget og vil kalde det sexistisk, hvis det blev foreslået seriøst fra nogle som bestemmer den slags.

DC19
Sidste redigering: 4 år 9 måneder siden ved -#7-.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 9 måneder siden #7 af ChrillRM14

JimmyBroe skrev: Kvindefodbold er perfekt hvis ikke man sammenligner niveauet med mandefodbold, for så er det decideret frygteligt.
Jeg har det fint med ligestilling og jeg synes det er fornuftigt af Real Madrid. For selvfølgelig skal kvinder også kunne spille i klubbens farver. Men jeg har næsten lyst til at se det (kvindefodbold) som en anden sport end mændenes. For det er virkelig en anden måde at ha’ boldspil på.
Det er et kontroversielt emne/diskussion. Men det korte og det lange er at kvinder selvfølgelig har lige så meget ret til at spille fodbold -også i Real Madrid. uagtet hvilken kvalitet det så er, set i forhold til mændenes niveau.


Enig.
Fysisk giver det aldrig mening at sammenligne mænd og kvinder - for mænd vil altid gennemsnitligt være stærkere og hurtigere. Det meste kvindesport skal ikke ses med mændenes ditto in mente. Det skal ‘stå på egne ben’, og i så fald har kvindefodbold jo i princippet ligeså stort potentiale/underholdningsværdi som mændene.

Netop derfor er det også en fejl, at man ikke vil diskutere banelængde og målstørrelse... man skal vel give de bedste forudsætninger for, at den enkelte sport er så seværdig som mulig :/

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce