MARCA: Chelsea og Real Madrid er enige om Kovacic

6 år 11 måneder siden #1 af Nicklas

Mateo Kovacic bliver den næste spiller, der forlader Real Madrid. Kroaten, som spillede sidste sæson hos Chelsea på lån, bliver i London. Ifølge Marca er de to klubber blevet enige om en overgangssum på €45 millioner.

Chelsea, som er blevet straffet af FIFA med en transferkarantæne, kan tilknytte Kovacic, fordi kroaten allerede er registreret i England som følge af spillerens låneophold. Chelsea skulle lukke handlen inden mandag for at opnå tilladelse til at registrere Kovacic, men ifølge Marca bliver det altså offentliggjort i de kommende timer.

Den kroatiske landsholdsspillere har indtil videre spillet 109 kampe for Real Madrid siden ankomsten i 2015.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af Doc.juego
Det er da umiddelbart ret billigt sluppet i så fald. Man må da kunne få mere for manden. Både grundet nutidens transferpriser, men især også med Chelseas situation in mente hvor de ikke kan hente så mange andre.
Samtidig er Kova stadig ung.

6 år 11 måneder siden #3 af Real HWL

Doc.juego skrev: Det er da umiddelbart ret billigt sluppet i så fald. Man må da kunne få mere for manden. Både grundet nutidens transferpriser, men især også med Chelseas situation in mente hvor de ikke kan hente så mange andre.

Det er lidt en anden situation en den gang Barca solgte Neymar. Der vidste klubberne at barca var desperate efter en erstatning plus de havde masse af penge. Klubberne ved at Real er desperate efter at sælge fordi deres trup er alt for stor, det stiller Real i en dårlig forhandlingssituation. Man kunne have håbet på at Inter kunne have været med til at presse prisen op, men det har ikke været tilfældet. Jeg syntes €45mill lyder som en fair nok pris for Kovacic som tingene er lige nu.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, elle44

6 år 11 måneder siden #4 af Doc.juego

Real HWL skrev:

Doc.juego skrev: Det er da umiddelbart ret billigt sluppet i så fald. Man må da kunne få mere for manden. Både grundet nutidens transferpriser, men især også med Chelseas situation in mente hvor de ikke kan hente så mange andre.

Det er lidt en anden situation en den gang Barca solgte Neymar. Der vidste klubberne at barca var desperate efter en erstatning plus de havde masse af penge. Klubberne ved at Real er desperate efter at sælge fordi deres trup er alt for stor, det stiller Real i en dårlig forhandlingssituation. Man kunne have håbet på at Inter kunne have været med til at presse prisen op, men det har ikke været tilfældet. Jeg syntes €45mill lyder som en fair nok pris for Kovacic som tingene er lige nu.

Men Chelsea har jo ikke rigtig mulighed for at få andre spillere grundet deres transfer ban. Alternativet er at de mister en midtbane spiller som er inden for deres top 14 spillere, og ikke kan få en erstatning. Det burde sætte real i et bedre lys.
Jeg tror nok at flere klubber ville være med på Kovaciv til 45 end Chelsea, men det er selvfølgelig spekulationer.

Og nu forventede jeg slet ikke Neymar priser for ham :p men 45 er jo hvad man åbenbart køber et ungt talent for nu til dags

6 år 11 måneder siden #5 af Daniel
55 millioner euro + Kovacic for Eden Hazard er da fremragnede købmandskab. Og nu skal vi heller ikke gøre kroaten til en bedre fodboldspiller, end han egentlig er. Nuvel, han har da nogle fine kvaliteter, men han mangler den sidste aflevering og mere målfarlighed for at kunne blive mere end bare reserve i Real Madrid.

Chelsea er mere Kovacic' niveau, ligesom Hazards niveau mere er Real Madrid.

Flot handel. Igen, igen af Papa Pérez.

6 år 11 måneder siden #6 af Doc.juego

Daniel skrev: 55 millioner euro + Kovacic for Eden Hazard er da fremragnede købmandskab. Og nu skal vi heller ikke gøre kroaten til en bedre fodboldspiller, end han egentlig er. Nuvel, han har da nogle fine kvaliteter, men han mangler den sidste aflevering og mere målfarlighed for at kunne blive mere end bare reserve i Real Madrid.

Mig bekendt er de 2 handler da ikke sammenkædet ?
Vi har betalt et beløb for Hazard, og Chelsea har betalt et beløb for Kovacic.
Eller er der noget jeg har misforstået ?

6 år 11 måneder siden #7 af Daniel

Doc.juego skrev:

Daniel skrev: 55 millioner euro + Kovacic for Eden Hazard er da fremragnede købmandskab. Og nu skal vi heller ikke gøre kroaten til en bedre fodboldspiller, end han egentlig er. Nuvel, han har da nogle fine kvaliteter, men han mangler den sidste aflevering og mere målfarlighed for at kunne blive mere end bare reserve i Real Madrid.

Jeg har da ikke postuleret andet, så det er jeg klar over ;-)

Men derfor kan man da godt stille regnestykket op på netop den måde, selvom handlerne er uafhængige af hinanden.

6 år 11 måneder siden #8 af Raul7-2880

Doc.juego skrev:

Vi har købt en billig Hazard (hvis man ser bort fra hans tilbageværende kontraktperiode hos Chelsea) og solgt Morata til overpis.
Fair nok at vi efterfølgende ikke forlanger mere for Kovacic da Chelsea formentlig føler sig røvrend to gange.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, andreashn

6 år 11 måneder siden #9 af Real HWL

Doc.juego skrev:

Real HWL skrev:

Men Chelsea har jo ikke rigtig mulighed for at få andre spillere grundet deres transfer ban. Alternativet er at de mister en midtbane spiller som er inden for deres top 14 spillere, og ikke kan få en erstatning. Det burde sætte real i et bedre lys.
Jeg tror nok at flere klubber ville være med på Kovaciv til 45 end Chelsea, men det er selvfølgelig spekulationer.

Og nu forventede jeg slet ikke Neymar priser for ham :p men 45 er jo hvad man åbenbart køber et ungt talent for nu til dags

Real har sat sig selv i et dårligt lys om du vil. De har alt for mange spillere de rigtig gerne vil af med. Og der har tilsyneladende ikke været den interesse for Kovacic til at presse prisen. €40mill for Llorente og €45mill for Kovacic, det syntes jeg er rigtig fornuftigt for et par marginal spillere.

Jeg referede til Neymar handlen for at prøve at forklare dig forskellen på hvorfor prisen på Kovacic ikke er højere.

6 år 11 måneder siden #10 af Gribben
Døde den her handel helt eller hvad? Ingen rygter eller nyheder de sidste 3 dage om Kova til Chelsea, og nu er det vel for sent?

6 år 11 måneder siden #11 af Petroleum

Gribben skrev: Døde den her handel helt eller hvad? Ingen rygter eller nyheder de sidste 3 dage om Kova til Chelsea, og nu er det vel for sent?

Tror jeg? Skulle der ikke have været offentliggjort noget inden 1/7/19 hvis Chelsea skulle kunne have beholdt Kova?

6 år 11 måneder siden #12 af Chamartin

Petroleum skrev:

Gribben skrev: Døde den her handel helt eller hvad? Ingen rygter eller nyheder de sidste 3 dage om Kova til Chelsea, og nu er det vel for sent?

Tror jeg? Skulle der ikke have været offentliggjort noget inden 1/7/19 hvis Chelsea skulle kunne have beholdt Kova?

Skiftet er netop blev officielt annonceret.

Leveret af Kunena Forum