MARCA: Ceballos ønsker ikke at forlade Real Madrid
Da Zinedine Zidane for anden gang takkede ja til trænerjobbet i Real Madrid, var det blandt andet på den betingelse, at han ville få mere indflydelse, når det kom til beslutningerne om, hvilke spillere klubben køber og sælger. I løbet af sin første periode som træner i klubben lykkedes det nemlig eftersigende ikke franskmanden at få sine drømme og visioner tydligt nok igennem til Florentino Pérez.
Dette kom for eksempel til udtryk, da Cristiano Ronaldo forlod Real Madrid til fordel for Juventus. Zidane skulle angiveligt have bedt Pérez om at forlænge verdensstjernens kontrakt, men sådan gik det som bekendt ikke. Udover en forlængelse af Ronaldos kontrakt, som Zidane ikke fik, bad han også om at få solgt Gareth Bale, hvilket heller ikke blev en realitet.
Siden Zidanes tilbagekomst er der dog kommet nye boller på suppen, og franskmanden har nu en del mere at sige. Uden tøven har Real Madrid hentede spillere som Eden Hazard, Luka Jović og Ferland Mendy, som alle var på Zidanes ønskeliste.
Desuden er Los Blancos angiveligt villig til, at spendere et stort beløb på Manchester Uniteds midtbanespiller, Paul Pogba, som Zidane også er interesseret i at hente.
Men Zidane har ikke kun en finger med et spillet, når det kommer til køb af spillere, han er nemlig også med, når beslutningerne, om hvilke spillere der skal forlade klubben, skal træffes.
Det var, ifølge MARCA, ikke alle i Real Madrids ledelse, der var enige i beslutningen om, at sælge Marcos Llorente, mens Zidanes mistillid til Sergio Reguilon og Matin Ødegaard heller ikke er lige populær hos alle.
Heller ikke Dani Ceballos ser ud til at have en nær fremtid i klubben, på trods af hans imponerende præstation ved U21 EM. Ifølge MARCA er Ceballos nemlig bevidst om, at han bliver nødt til at se sig om efter en ny klub, da han ikke umiddelbart har en plads i Zidanes trup efter sommerferien.
Det ser dog ikke ud til at blive et problem for spanieren at finde en ny klub, da både Inter, AC Milan, Napoli, Arsenal, Real Betis og Sevilla angivelig er interesseret i ham.
Men selvom Ceballos ved, at han nære fremtid blive i en anden klub end Real Madrid, drømmer han stadig om at slå igennem i den spanske hovedstadsklub. Ceballos ønsker derfor ikke at blive solgt, men i stedet at blive lejet ud eller have en tilbagekøbsklausul.
Ifølge MARCA tror Ceballos på, at han, med sine kun 22 år og en kontrakt der løber indtil 2023, godt kan bevise sit værd overfor Los Blancos.
Men selvom den unge spanier ikke ønsker at forlade Real Madrid, er klubben på udkig efter spillere, der varetager samme position som ham. Derudover har Zidane, ifølge MARCA, allerede truffet beslutningen om at sælge Ceballos.
Netop Ceballos blev også drøftet i vores helt nye podcast, som I kan lytte til her:
Madridista.dk PodcastVenligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
- Administrator
-
Mølbat skrev: Husk nu at læse korrektur på artiklerne, inden I smider dem op på siden ;)
Hvad mener du?
Hvad mener du?
;-)
Hele Eriksen sagaen er et andet eksempel. Zidane udtrykker, at han foretrækker en type som Pogba, alligevel er der nogen i ledelsen, som insisterer på Eriksen, fordi han er et billigere alternativ og ville kunne købes uden for mange komplikationer. De her historier i Marca angående utilfredshed med Zidane's dispositioner er uden tvivl lækket af Madrid.
Bismo skrev: Det her viser jo tydeligt, at ledelsen har alt for meget at skulle have sagt mht. det sportslige. Man kan være enig eller uenig med Zidane's valg af spiller, men han er nu engang træneren. Hvis Ceballos ikke indgår i hans planer for holdet og dets nye spillestil, så må ledelsen respektere dette. Selv med alle de garantier, som Zidane fik ved sin genansættelse, har Don Perez og co. stadig svært ved at slippe tøjlerne og stå 100% bag vores træner. Det er bekymrende, at selv Zidane, med alle disse garantier samt hans styrkeposition i Real, stadig har svært ved at få den kontrol over et mandskab, som en træner simpelthen må forventes at have.
Hele Eriksen sagaen er et andet eksempel. Zidane udtrykker, at han foretrækker en type som Pogba, alligevel er der nogen i ledelsen, som insisterer på Eriksen, fordi han er et billigere alternativ og ville kunne købes uden for mange komplikationer. De her historier i Marca angående utilfredshed med Zidane's dispositioner er uden tvivl lækket af Madrid.
Enig omkiring Ceballos. Han må afsted hvis Zidane alligevel ikke vil bruge ham. Jeg ser heller ikke det store lys Ceballos må jeg også nok indrømme, jeg synes det er tydeligt at den spiller han er for u-21, ikke er den spiller han er for Real Madrid. Lidt ligesom Isco på landsholdet ikke er den Isco man ser i Real Madrid. Sådan er det nok bare engang imellem, alt efter hvor de her humørspillere føler sig bedst tilpas og mest tryg.
Med hensyn til Eriksen, så foregår det vel oftest sådan at træneren og den sportslige ledelse laver en plan A, B og C. For mig virker det helt tydeligt at Zidanes plan A er Povl, det kan man så mene om hvad man vil, og Eriksen er plan B. Jeg tror ikke Zidane får trukket Eriksen ned over hovedet fordi ledelsen hellere vil købe ham, det kunne jeg simpelthen ikke forestille mig Zidane accepterer, han er jo ikke Pellegrini. Og så tror jeg iøvrigt heller ikke at man nogensinde kan sige at en handel med Daniel Levy er ukompliceret, uanset om spilleren så har et år eller fem tilbage på sin kontrakt.
DC19