10 år med Karim Benzema

7 år 4 uger siden #1 af Nicklas

Den 1. juli 2009 kunne Real Madrid kunne meddele, at de var nået til enighed med Lyon om det 21-årige stortalent Karim Benzema, én af de mest lovende 9’ere i verden, som skulle komplimentere andre store indkøb, som Cristiano, Kaká og Xabi Alonso.

Her 10 år senere, er der kun ham selv, Sergio Ramos og Marcelo tilbage i truppen fra dengang. Karim Benzema er i dag nummer seks på Real Madrids all time topscorerliste, og, sammen med Raphaël Varane, den franskmanden med flest Europa Cup-titler.

Karim Benzema havde ikke den letteste start på tilværelsen i Madrid. Han var 21 år, og havde kun netop forlade de trygge rammer i Bron, i udkanten af Lyon, for at spille for verdens største fodboldklub. Gonzalo Higuain, som var kommet til klubben i januar 2007, fik næsten dobbelt så meget spilletid som den unge franskmand i den første sæson under Pellegrini, men Benzema endte alligevel med at score et enkelt mål mere end argentineren.

Han havde til tider et vanskeligt forhold med José Mourinho, men Benzema udviklede sig under portugiseren, og i sæsonen 2011/2012 blev det til 32 mål på et Real Madrid-hold der var en regulær målmaskine - det blev til hele 121 mål i ligaen den sæson.

I 2013 stor klubben med et dilemma. Gonzalo Higuain og Karim Benzema havde længe delt spilletiden mellem sig, men her valgte klubben at satse på Karim Benzema og sælge Pipita til Napoli. Nu var Benzema den ubestridt faste 9’er i Real Madrid, og her fra sted antallet af spillede minutter kraftigt. Han gik fra at spille 2881 minutter i 2012/2013 til at spille 4.055 minutter i 2013/2014, som endte med en Champions League-triumf. Han startede i denne sæson inde i 34 ligakampe mod 19 året før.

Karim Benzema har i årevis været én af de mest udskældte spillere i Real Madrid, men siden Cristianos afsked i sommeren 2018 har han for alvor taget lederrollen på sig, og han kan tilskrives en stor del af skylden for, at Real Madrid overhovedet skal spille Champions League i næste sæson.

Næste sæson bliver anderledes, fordi Benzema får noget, han ikke har haft meget længe; en konkurrent. Med købet af Luka Jovic skal Benzema måske igen til at deles om spilletiden.

Karim Benzema har, ifølge transfermarkt, spillet 465 kampe for Real Madrid. Det er blevet til 222 mål og 124 assists. Han har vundet to LaLiga-titler, to Copa del Rey-titler, to gange Supercopa de España, fire gange Champions League, tre europæiske Super Cups og fire VM for klubhold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 uger siden #2 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne 10 år med Karim Benzema
Fed artikel, men den er altså fyldt med stavefejl.
Det nævnes desuden, at Benzema endte med at score et mål mere end Higuaín i 2009/10-sæsonen, hvilket jeg ikke er helt sikker på. Blev argentineren ikke Real Madrids topscorer den sæson med flere mål end Ronaldo?
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

7 år 4 uger siden #3 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne 10 år med Karim Benzema
Den bedste franske fodboldspiller der har spillet for konge klubben.

7 år 4 uger siden #4 af BBB
Besvaret af BBB på emne 10 år med Karim Benzema

Mølbat skrev: Fed artikel, men den er altså fyldt med stavefejl.
Det nævnes desuden, at Benzema endte med at score et mål mere end Higuaín i 2009/10-sæsonen, hvilket jeg ikke er helt sikker på. Blev argentineren ikke Real Madrids topscorer den sæson med flere mål end Ronaldo?

Altså Higuain scorede 19 mål mere end Benzema i ligaen, så Benzema må virkelig have bombet mål ind i venskabskampe, CdR og CL. Jeg vil også gerne vide, hvor Benzemas mål er kommet, for det var i hvert fald ikke i ligaen, hvor han kun nåede 8.

Raul7-2880 skrev: Den bedste franske fodboldspiller der har spillet for konge klubben.

Seriøst? Altså sådan helt seriøst?

7 år 4 uger siden #5 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne 10 år med Karim Benzema

Raul7-2880 skrev: Den bedste franske fodboldspiller der har spillet for konge klubben.

Wow. Det tog mig lige et sekund, men wow.

Altså alt er relativt, men wow.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 4 uger siden #6 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne 10 år med Karim Benzema

Ramos4 skrev:

Ja. Det er jo helt vanvittigt påstået. Det er sindssygt og helt uhørt respektløst overfor Julien Faubert.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

7 år 4 uger siden #7 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne 10 år med Karim Benzema

-#7- skrev:

Ramos4 skrev:

Ja. Det er jo helt vanvittigt påstået. Det er sindssygt og helt uhørt respektløst overfor Julien Faubert.

Kopa var eftersigende ret god.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

7 år 4 uger siden #8 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne 10 år med Karim Benzema
Spilleren med flest kampe, mål, assist og trofæer.
#BigBenz :-)

Ej spøg til siden, så synes jeg nu alligevel han fortjener ros for det han har opnået for klubben - en klublegende. En spiller som Zidane vandt eksempel kun én la liga titel og én CHL. Og han var bestemt ikke god i hans sidste periode (året efter han stoppede karrieren, vandt vi igen ligaen).
Zidane gav derimod fans nogle uforglemmelige oplevelse (VM finalen mod Brasillien, CHL finalen mod Leverkusen, kvartfinalen mod Brasilien, panenka straffesparket mod Italien osv) men kontinuerligt var han jo langt langt fra.
Ved godt jeg bliver upopulær herinde, men jeg ville til enhver tid foretrække en spiller som Iniesta eller Xavi.

Understreger dog at Zizou selvfølgelig har været en bedre fodboldspiller end Benzema nogensinde bliver.

7 år 4 uger siden #9 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne 10 år med Karim Benzema
Jeg sætter virkelig pris på madridista.dk's mange artikler og forskellige skriv. Men få nu lige styr på stavekontrollen inden teksterne bliver printet.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

7 år 4 uger siden #10 af BBB
Besvaret af BBB på emne 10 år med Karim Benzema
@Administrationen
Kan vi evt. få en korrektion på denne artikel? Det vil være så uheldigt at skrive noget, som er faktuelt forkert :P

Leveret af Kunena Forum