Vinicius: Med Hazards ankomst får jeg længere til spilletid
Vinicius er blevet interviewet af brasilianske Globoesporte, hvor han blev spurgt ind til sit første år i Real Madrid, og forventningerne til den kommende sæson.
Om begyndelsen i Real Madrid
- Da jeg ankom, var jeg en helt anden spiller end jeg er nu. Jeg lærte meget fra trænerstaben i klubben og fra hver træner. Taktisk udviklede jeg mig meget, jeg mistede bolden mindre, og blev mere rolig under kampene.
Om forskellene på spansk og brasiliansk fodbold
- I Spanien arbejder holdet mere med bolden, og modstanderen arbejder mere sammen.
Om træningen i Madrid
- Ingen vil tabe i træningen, alle vil forbedre sig hver dag. Sergio Ramos eller Benzema, der er over 30 år, arbejder mere hårdere end resten.
Om Benzema
- Fra dag 1 har han rådgivet mig, og hjulpet mig. Han tænker altid på andre. Han gjorde alt hvad han kunne for at hjælpe mig.
Om indkøbet af Hazard
- Med hans indkøb, vil jeg have længere til spilletid. Men det er ikke et problem for mig. Det er op til Zidane.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ift. sine beslutninger om aflevering og driblinger siger han: "I'm still working on it. At the end of every training session, Zidane takes me to do work on my finishing. The players also give me directions on what to do."
Og et lækkert stykke om Kong Benzema, hvor Vinicius siger: "In a game with Atlético Madrid, I was wrong, I missed a ball and a goal came out [Griezmann equalized]. Karim then "pulled me out" a little bit of the game: he came to the top and told me to stay for about 5 minutes as a centre-forward to breathe and come back".
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Lukita skrev: Ville der ikke være gode perspektiver i at omskole Vinicius til højre kant? Selvom det selvfølgelig er noget der kan trænes, så er hans afslutninger nok det absolut dårligste jeg har set i klubben i mine 18 år som fan, og jeg tror ikke at man kan få trænet det så meget, så det giver mening at fortsætte med ham som en, for nu at bruge et alt for brugt FM-begreb, indvendig angriber. Han er hurtig og udfordrer meget, han mangler stadig noget på teknikken, men kan man få trænet hans indlæg er der grobund for en virkeligt spændende "traditionel" kantspiller, der primært søger mod baglinjen og slår indlæg, hvad enten det er fladt, højt eller skråt tilbage i banen.
Efter min mening ville det være mere passende at lade Rodrygo slå sine folder i højre side og/eller på toppen, mens Vinicius skal holde fokus på sin venstre side. Jeg synes Solari spillede ham perfekt - klistret til sidelinjen når vi var i besiddelse. Zidanes systemer plejer dog at være super flydende, så jeg er sikker på vi kommer til at se alle offensiv spillerne skifte rundt og tage positionerne som de opstår.
Vinicius' afslutninger har generelt ikke været gode, men de har dog momentvis været decideret sublime. Jeg mener derfor i højere grad hans mangler findes i hans fortsat svage beslutningsevne og ikke i hans tekniske kunnen. Alt andet lige har han i sit første år i La Liga også haft markant kortere tid på bolden foran mål end han nogensinde har været vant til, så man kan også argumentere for at denne del i hans spil helt naturligt forbedres, som knægten får flere kampe.