MARCA: Napoli er i Madrid for at færdiggøre James-handel

7 år 3 uger siden #1 af Nicklas

Napolis sportsdirektør Cristiano Giuntoli er i Madrid for at færdiggøre en handel med Real Madrid om James Rodríguez. Real Madrid ønsker €42 millioner for colombianeren, men Napoli vil forsøge at tilknytte James på lån med en købsoption.

- Vores idé er at spille med kvalitet. Dette hold er vant til at spille den type fodbold, lyder det fra Napoli-træner Carlo Ancelotti.

- James er en spiller, som jeg kender meget godt, og han bringer en masse kvalitet. Uheldigvis er han ikke Napoli-spiller i øjeblikket.

En officiel meddelelse forventes, ifølge Marca, at komme allerede tirsdag. Lige nu er James på ferie, mens han venter på, at Napoli, Real Madrid og sin agent Jorge Mendes skal blive enige.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #2 af El Siete
"James er en spiller, som jeg kender meget godt, og han bringer en masse kvalitet. Uheldigvis er han ikke Napoli-spiller i øjeblikket."

Han besidder åbenbart en masse kvalitet, men man er ikke villig til at betale sølle små 42M for ham. I dagens marked går dårligere spillere jo til den pris, og mere, så hvad er det der gør at han bare ikke er attraktiv for særligt mange klubber.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

7 år 3 uger siden #3 af Ramos4
Det er for latterligt hvis vi LEJER ham ud. Der er jo ingen garanti for at de så køber ham senere (læs: se Bayern) og vi har brug for penge nu og her til at dække pt. 300 mio. i indkøb.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 3 uger siden #4 af Dios

El Siete skrev: "James er en spiller, som jeg kender meget godt, og han bringer en masse kvalitet. Uheldigvis er han ikke Napoli-spiller i øjeblikket."

Han besidder åbenbart en masse kvalitet, men man er ikke villig til at betale sølle små 42M for ham. I dagens marked går dårligere spillere jo til den pris, og mere, så hvad er det der gør at han bare ikke er attraktiv for særligt mange klubber.

Der er ingen tvivl om, at James er en rigtig god fodboldspiller, men han er 28 år og skal man være rigtig hård, men alligevel fair, så har han endnu sit helt store gennembrud til gode på klubplan for de 2 store klubber han har spillet for, og fælles for Real og Bayern er, at de har vejet ham for let.

Den fusker-aftale imellem Porto og Monaco som sendte hans pris skyhøjt i vejret har jo også gjort, at han kostede over det dobbelte for Real Madrid af hvad han reelt var værd, selvom han uden tvivl var VM’s åbenbaring tilbage i 14.

Han er ligesom rigtig mange andre spillere alt for svingende i sit spil, men modsat de absolut bedste, så er hans topniveau jo bare ikke helt deroppe.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 uger siden #5 af Brylle

Dios skrev:

El Siete skrev: "James er en spiller, som jeg kender meget godt, og han bringer en masse kvalitet. Uheldigvis er han ikke Napoli-spiller i øjeblikket."

Der er ingen tvivl om, at James er en rigtig god fodboldspiller, men han er 28 år og skal man være rigtig hård, men alligevel fair, så har han endnu sit helt store gennembrud til gode på klubplan for de 2 store klubber han har spillet for, og fælles for Real og Bayern er, at de har vejet ham for let.

Den fusker-aftale imellem Porto og Monaco som sendte hans pris skyhøjt i vejret har jo også gjort, at han kostede over det dobbelte for Real Madrid af hvad han reelt var værd, selvom han uden tvivl var VM’s åbenbaring tilbage i 14.

Han er ligesom rigtig mange andre spillere alt for svingende i sit spil, men modsat de absolut bedste, så er hans topniveau jo bare ikke helt deroppe.

jeg synes egentlig, at hans topniveau er rigtig langt oppe. Selvfølgelig ikke på Messi, Ronaldo, Hazard og Mbappes niveau, men udover dem så synes jeg egentlig at vi har set ham matche resten. Han har en målnæse som er sjældent set fra en offensiv midtbanespiller og en venstrefod, der vel er blandt de bedste i verden. Hans blik for spillet er heller ikke dårligt, men der mangler det sidste.

Som du siger, så er han sindsygt svingende og man aner ikke hvad man reelt får og så synes jeg heller ikke, at hans teknik er god nok til at spille hurtigt småspil med de offensive spillere som er i truppen nu. Hans første sæson i klubben var virkelig god, men derfra og indtil nu har det været noget skidt. Jeg er egentlig mere for at beholde ham end leje ham ud, men det bliver nok ikke til en startplads. Spiller vi med en 10'er og to kreative kanter, så tror jeg egentlig at der kunne komme en hel del mål og assists ud af ham igen, men desværre er det for risikabelt at regne med ham. Ligeledes går han vel i stykker i hver sæson.

7 år 3 uger siden #6 af Dios
Brylle skrev:

jeg synes egentlig, at hans topniveau er rigtig langt oppe. Selvfølgelig ikke på Messi, Ronaldo, Hazard og Mbappes niveau, men udover dem så synes jeg egentlig at vi har set ham matche resten. Han har en målnæse som er sjældent set fra en offensiv midtbanespiller og en venstrefod, der vel er blandt de bedste i verden. Hans blik for spillet er heller ikke dårligt, men der mangler det sidste.

Er faktisk uenig. Synes ikke hans topniveau er på samme niveau som Kroos, Modric, Isco (på landsholdet, og kun på landsholdet med få undtagelser i Real Madrid), Pogba, KDB, Silva, B. Silva og spillere i den kaliber. De spiller ikke helt samme plads allesammen, men synes ikke James er dominerende nok i sit spil, og alene mand ændre kampbilledet som disse spillere her kan. Synes han er i samme kategori som Eriksen, hvor deres stats er langt bedre end indtrykket på banen. Problemet for netop de 2 er jo nok, at de er elendige til og drible, eller komme forbi deres markeringer, men til gengæld har gode placeringsevner og et fantastisk spark, men individuelt kommer der for lidt. Det er ihvertfald sådan jeg ser ham, og ser man mod Pogba, som immervæk også er svingende i sit spil, så er der langt mere hype omkring ham, fordi hans topniveau simpelthen er noget af det højeste, og derfor er prisen og efterspørgslen jo også langt højere hos ham end James.
€40 millioner for James, og ingen af top 15 klubberne står til og ville hente ham. Det synes jeg alligevel er et signal om, at han er meget svingende med et højt topniveau, men ikke mere end det.

Sidste redigering: 7 år 3 uger siden ved Dios.

7 år 3 uger siden #7 af Ramos4

Dios skrev:

Hvad skete der mellem Porto og Monaco?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 3 uger siden #8 af Dios

Ramos4 skrev:

Dios skrev:

Hvad skete der mellem Porto og Monaco?

Det var vidst noget med, at Porto skulle betale en forholdsvis høj procentdel til Sporting, hvis de solgte Moutinho videre. Monaco købte både Moutinho og James fra Porto i samme vindue, hvor Moutinho's pris var lav, og James helt ekstrem høj, og på den måde undgik Porto, at betale Sporting et forholdsvis stort beløb for salget af Moutinho.

Sidste redigering: 7 år 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 uger siden #9 af Brylle

Dios skrev: Brylle skrev:

Er faktisk uenig. Synes ikke hans topniveau er på samme niveau som Kroos, Modric, Isco (på landsholdet, og kun på landsholdet med få undtagelser i Real Madrid), Pogba, KDB, Silva, B. Silva og spillere i den kaliber. De spiller ikke helt samme plads allesammen, men synes ikke James er dominerende nok i sit spil, og alene mand ændre kampbilledet som disse spillere her kan. Synes han er i samme kategori som Eriksen, hvor deres stats er langt bedre end indtrykket på banen. Problemet for netop de 2 er jo nok, at de er elendige til og drible, eller komme forbi deres markeringer, men til gengæld har gode placeringsevner og et fantastisk spark, men individuelt kommer der for lidt. Det er ihvertfald sådan jeg ser ham, og ser man mod Pogba, som immervæk også er svingende i sit spil, så er der langt mere hype omkring ham, fordi hans topniveau simpelthen er noget af det højeste, og derfor er prisen og efterspørgslen jo også langt højere hos ham end James.
€40 millioner for James, og ingen af top 15 klubberne står til og ville hente ham. Det synes jeg alligevel er et signal om, at han er meget svingende med et højt topniveau, men ikke mere end det.

Men det handler jo også om hvordan man sætter et hold op. At ændre kampbilledet ene mand er én ting, men det kan de nævnte spillere heller ikke ene mand. Silva sætter i hvert fald ikke 3 mand og smadrer den op i krogen, og Bernardo Silva har i den grad brug for medspillere til at sende ham i de rette positioner osv osv.. Vi er helt enige om, at James ikke komme til at sætte en mand med fart eller i de helt små rum, men kan man sætte ham rigtigt op, lade ham få frihed til at gå i feltet og spille på hans præmisser, så er han en maskine. Jeg synes egentlig ikke at stats fra hans gode sæsoner lyver, for der var han i den grad godt kørende og skabte noget hele tiden. Men jeg forstår godt at klubberne ikke tør satse på en spiller der ikke har været i nærheden af det i 3 års tid og derudover hele tiden er skadet.

7 år 3 uger siden #10 af El Siete

Dios skrev:

Det er jeg enig i, hans niveau er for svingende og ikke højt/stabilt nok til hverken Bayern eller Real, men går man længere ned i rækken og ud af top 10 og 15, såsom Tottenham, Arsenal, Milan osv, så burde han være interessant for dem og deres niveau/ambitioner, og de klubber betaler jo stadig gode penge for spillere. Men ja, måske de 40M og at få hans lønpakke væk, bare bedst mulige scenarie lige nu.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

7 år 2 uger siden #11 af JesperA
Jeg er lidt splittet. Jeg synes jeg han er for svingende, og for sjældent har stor indflydelse på kampene.

På den anden side kunne det efterhånden være rart at få en spiller, der kan slå et hjørnespark forbi den forreste forsvarer... For det kan Kroos ikke, og han er desuden så pisse langsom til at komme retur efter sine elendige hjørnespark, at det efterhånden (i hvert fald uden CR i boksen) ikke længere er en fordel at få et hjørne..

Derudover synes jeg godt nok også det er en fesen pris. Jeg fatter slet ikke hvorfor klubber som Arsenal, Inter, United m.fl. ikke er interesserede. Jeg tror dog han ville passe fint hos både Napoli og Atletico, men at sælge ham til Atletico for 40 mio € er jeg ikke tilhænger af, overhovedet.

7 år 2 uger siden #12 af Dios
Brylle skrev:

Men det handler jo også om hvordan man sætter et hold op. At ændre kampbilledet ene mand er én ting, men det kan de nævnte spillere heller ikke ene mand. Silva sætter i hvert fald ikke 3 mand og smadrer den op i krogen, og Bernardo Silva har i den grad brug for medspillere til at sende ham i de rette positioner osv osv.. Vi er helt enige om, at James ikke komme til at sætte en mand med fart eller i de helt små rum, men kan man sætte ham rigtigt op, lade ham få frihed til at gå i feltet og spille på hans præmisser, så er han en maskine. Jeg synes egentlig ikke at stats fra hans gode sæsoner lyver, for der var han i den grad godt kørende og skabte noget hele tiden. Men jeg forstår godt at klubberne ikke tør satse på en spiller der ikke har været i nærheden af det i 3 års tid og derudover hele tiden er skadet.

Nu behøver man ikke og ændre kampbilledet ved at drible halvdelen af holdet, og smaske den op i krogen. Modric ændrede fuldstændig kampen i 2. halvleg imod Juve i finalen, og det var ikke driblinger eller afslutninger der gjorde dette. De rigtige løb og beslutninger blev taget, og det er klart, at han behøvede sine holdkammerater, som alle andre end Messi i Barcelona stort set gør, men det ændre jo ikke på, at Modric var ham der greb kampen, gik forrest og formede kampen så den faldt ud til Real's fordel.

Mig bekendt spillede han ofte sådan i Bayern, men stadig med hans mange udfald, som gør, at der bare ikke er nok tillid til ham. Jeg er da helt enig i, at hans første sæson var rigtig god, men det var Bale's også. Desværre er der bare kommet for lidt siden, og vi kan jo også smide Isco i den pulje. James og Isco kommer simpelthen bare med for lidt, hvor man derimod ville have den bedste midtbanespiller i verden, hvis man kunne kombinere de to :D

Men vi kan hurtigt blive enige om, at €40 millioner er alt for lidt for ham. Hvis ikke det var fordi Isco var bedst som 8'er af de 2, så burde man jo få solgt Isco, og beholde James, men sidstnævnte er bare ikke stærk nok i den rolle.

Sidste redigering: 7 år 2 uger siden ved Dios.

Leveret af Kunena Forum