Real Madrid har budt på Sadio Mané

1 uge 2 dage siden #1 af Administrationen

Real logo 241118

Ifølge spansk presse har Real Madrid afgivet et bud på Liverpools Sadio Mané og det bør senegaleseren overveje meget nøje. Det mener i hvert fald landets fodboldpræsident, Saee Seck, som siger følgende forud for semifinalerne i Africa Cup:

- En fodboldspillers karriere er meget kort og nogen gange er der ikke mange muligheder. Tilbuddet ligger klar og jeg forstår, at Zidane gerne vil have ham, så hvorfor ikke? Han spillede i Southampton og da han fik muligheden udnyttede han den og skiftede til Liverpool. Han har holdt et højt niveau i England. Jeg mener, at han vil have godt af en ny udfordring i et andet land.

Real Madrid har allerede forstærket offensiven med Hazard, Jovic og Rodrygo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 2 dage siden #2 af Ramos4
Fuck ja. Smid gerne Asensio oveni hvis det hjælper. Hazard - Benzema - Mané der alle ligger og skifter positioner. Det vil gøre det til en rigtig spændende sæson. Benzema kan trække ned i banen som falsk 9'er og så skyder de to wings afsted. De kan ligge og skifte plads højre/venstre.

Pt. er holdet for meget det samme gamle som man har set for mange gange. Pogba ved jeg ikke hvor meget bringer. Hazard, Benz, Mané vil være europas bedste angreb, og det siger jeg velvidende hvad der sker i Catalonien. Det her angreb bliver mere velspillende og dynamisk. Ingen egoer, alle arbejder ned i banen og kan spille over det hele. Men de sælger ham jo nok ikke, hvorfor skulle de.

1 uge 2 dage siden #3 af BBB
Det vil være et spændende køb, men hvis vi køber ham, så står vi overfor en større udrensning i angrebet om 3-4 år.

1 uge 2 dage siden #4 af Dios
Selvfølgelig ser jeg gerne Mané i klubben, men så alligevel ikke. Først og fremmest, så er han også bedst i venstre side, og uanset hvordan man vender og drejer det, så vil han blive hæmmet af, at blive spillet ude af position. Dernæst er der, at jeg tror utrolig meget på Vinicius, og det vil hæmme hans udvikling helt ekstremt, og Rodrygo bliver alle ved med at rose til skyerne.
Helt enig i, at Mané ville gøre underværker på dette hold, men vi er i en fase, hvor vi har købt de mest spændende talenter i verden, og specielt Vinicius har vist sig så meget frem, at jeg også mener man skal give ham chancen.
Om Hazard er nok ved jeg ikke, men han er i sin bedste alder og det samme er Mané. Derfor vil der kun være brug for reserver til dem, og her mener jeg ikke Vincius passer ind. Asensio og Isco, ja, men Vinicius ser jeg spille en stor rolle næste sæson i og med Hazard kommer ind og tager opmærksomheden.

Jeg vil dog på ingen måder begræde hvis han kommer, ej heller, hvis det bliver med Asensio i bytte den anden vej. Hazard tror jeg ikke helt er nok, men derfor er det også vigtigt vi får Pogba som kommer med noget dynamik fra midtbanen af, så modstanderen ikke kun skal holde øje med vores 3 oppe foran. Eriksen ville også stadig pynte, selvom han ikke ligefrem kommer med dynamik, men han kunne være en utrolig vigtig mellemrumsspiller, som kan tiltrække opmærksomhed centralt, og åbne op i frimærkerne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 uge 1 dag siden #5 af Ramos4
Selvfølgelig er det ærgerligt at bremse talenters udvikling, men omvendt har Barcelona et angreb der hedder Suarez - Messi - Griezmann + måske Neymar. Læg det oveni et hold der vinder ligaen hvert år i forvejen. Skal vi sælge ligaen et par år mere og så håbe at Vinicius og Rodrygo bliver så gode som deres talent tegner?

Det må kunne lade sig gøre at have Hazard og Mané som startere og så Vinicius og Rodrygo som backups. Der er immervæk 60 kampe at spille, så der burde være rigeligt med mulighed for at få udviklet sit talent. Det betyder så at jeg har opgivet Asensio, og det må jeg nok også indrømme at jeg har.

Jeg er bange for at Hazard og Pogba ikke er nok.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

1 uge 1 dag siden #6 af Ramos4

Dios skrev: Selvfølgelig ser jeg gerne Mané i klubben, men så alligevel ikke. Først og fremmest, så er han også bedst i venstre side, og uanset hvordan man vender og drejer det, så vil han blive hæmmet af, at blive spillet ude af position. Dernæst er der, at jeg tror utrolig meget på Vinicius, og det vil hæmme hans udvikling helt ekstremt, og Rodrygo bliver alle ved med at rose til skyerne.
Helt enig i, at Mané ville gøre underværker på dette hold, men vi er i en fase, hvor vi har købt de mest spændende talenter i verden, og specielt Vinicius har vist sig så meget frem, at jeg også mener man skal give ham chancen.
Om Hazard er nok ved jeg ikke, men han er i sin bedste alder og det samme er Mané. Derfor vil der kun være brug for reserver til dem, og her mener jeg ikke Vincius passer ind. Asensio og Isco, ja, men Vinicius ser jeg spille en stor rolle næste sæson i og med Hazard kommer ind og tager opmærksomheden.

Jeg vil dog på ingen måder begræde hvis han kommer, ej heller, hvis det bliver med Asensio i bytte den anden vej. Hazard tror jeg ikke helt er nok, men derfor er det også vigtigt vi får Pogba som kommer med noget dynamik fra midtbanen af, så modstanderen ikke kun skal holde øje med vores 3 oppe foran. Eriksen ville også stadig pynte, selvom han ikke ligefrem kommer med dynamik, men han kunne være en utrolig vigtig mellemrumsspiller, som kan tiltrække opmærksomhed centralt, og åbne op i frimærkerne.

Men hvordan kan du argumentere for at Mané i højre side vil være en ulempe og samtidig sige at vi skal satse på Vinicius? Han er vel også bedst i venstre og selv der har han sine mangler.

1 uge 1 dag siden #7 af JesperA
77På papiret lyder det fint, men Messi, Griezmann, Suarez, Neymar, det kan da umuligt fungere i praksis uden fnidder og ballade, og de kan da slet ikke alle spille samtidig uden at gå fuldstændig på kompromis med balancen på holdet.

Og Coutinho, Dembele og Malcom, hvad skal de så? Har de tre ikke kostet næsten 2 mia.?

Hvad angår Mané, så er han en super spiller, men med det prisskilt han har, ser jeg de penge bedre spenderet andetsteds, eller helt sparet. Før vi vidste hvad Vinicius kunne skreg vi alle efter en udfordrende kantspiller, men med ham, Hazard, Rodrygo og så Asensio og Bale i parentes, synes jeg vi efterhånden er ved at være stærkt besat, og i og med at 4 af de 5 har udgangspunkt i venstre, vil Mané ikke give meget mening.
Sidste redigering: 1 uge 1 dag siden ved JesperA.

1 uge 1 dag siden #8 af nono
Hvis Hazard spiller centralt i en 4-2-3-1 er der plads til Mané i venstre side.

Med den formation giver Pogba-købet også for alvor mening.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 uge 1 dag siden #9 af Dios
@Ramos4.

Jeg er sådan set ligeglad med hvordan Barca kan opstille til næste sæson. Vi taber mesterskabet gang på gang, fordi den ikke bliver prioriteret ordentligt. Spillerne bliver ikke motiveret nok, fordi øjnene altid er på Chl.
Kommer fokus på ligaen, så vinder vi den også. Det tror jeg ikke Barca kan ændre på. Nu er jeg heller ikke skide skræmt af Barca's offensiv, fordi de har købt Griezmann. Neymar vil selvfølgelig være en anden snak, men tror ikke det kun bliver en dans på roser at få ham tilbage.

Synes ikke vi skal sælge hverken det ene eller det andet, men jeg synes slet ikke vi skal bremse det arbejde der er blevet arbejdet på de sidste 5 år. Nu er der selvfølgelig også det med Mané, at jeg ikke ser ham passe skide godt ind i Real Madrid. Pladsen er meget mindre, rummene ligeså og modstandere som oftest står lavt. Han er en dårligere individualist end Bale, og ikke meget bedre i små rum, så derfor kunne jeg sagtens se ham få det svært i Real Madrid. Han er modsat Hazard ikke skræddersyet, selvom sidstnævnte næsten kun kan skuffe, fordi alles forventninger er så skyhøje.

Jeg er stor fan af Vinicius, og synes han gjorde utrolig meget rigtigt sidste sæson. Den måde han greb tingene an på, og bare bød modstanden velkommen på synes jeg vi skal bygge videre på. Han er en elendig afslutter, men ved at rykke ham over i højre side, så vil han måske ikke skulle afslutte nær så meget, men hans styrke i mand mod mand, og generelt driblinger samt hans hurtighed vil gøre ondt på modstanderen uanset hvor han befinder sig på banen. Derfor var jeg ikke heller ikke fortaler for, at man ikke købte Hazard, da Hazard er et færdigt produkt og langt mere effektiv og bare meget bedre.
Min tanke omkring tingene er jo ikke mere rigtig end din. Lige nu kan jeg bare ikke se det gå galt med Casemiro (som ren 6'er), Kroos, Pogba, Hazard, Benzema og Vinicius. Konkurrencen er ligeså stor og kvalificeret på bænken.

1 uge 1 dag siden #10 af Ramos4

Dios skrev: @Ramos4.

Jeg er sådan set ligeglad med hvordan Barca kan opstille til næste sæson. Vi taber mesterskabet gang på gang, fordi den ikke bliver prioriteret ordentligt. Spillerne bliver ikke motiveret nok, fordi øjnene altid er på Chl.
Kommer fokus på ligaen, så vinder vi den også. Det tror jeg ikke Barca kan ændre på. Nu er jeg heller ikke skide skræmt af Barca's offensiv, fordi de har købt Griezmann. Neymar vil selvfølgelig være en anden snak, men tror ikke det kun bliver en dans på roser at få ham tilbage.

Synes ikke vi skal sælge hverken det ene eller det andet, men jeg synes slet ikke vi skal bremse det arbejde der er blevet arbejdet på de sidste 5 år. Nu er der selvfølgelig også det med Mané, at jeg ikke ser ham passe skide godt ind i Real Madrid. Pladsen er meget mindre, rummene ligeså og modstandere som oftest står lavt. Han er en dårligere individualist end Bale, og ikke meget bedre i små rum, så derfor kunne jeg sagtens se ham få det svært i Real Madrid. Han er modsat Hazard ikke skræddersyet, selvom sidstnævnte næsten kun kan skuffe, fordi alles forventninger er så skyhøje.

Jeg er stor fan af Vinicius, og synes han gjorde utrolig meget rigtigt sidste sæson. Den måde han greb tingene an på, og bare bød modstanden velkommen på synes jeg vi skal bygge videre på. Han er en elendig afslutter, men ved at rykke ham over i højre side, så vil han måske ikke skulle afslutte nær så meget, men hans styrke i mand mod mand, og generelt driblinger samt hans hurtighed vil gøre ondt på modstanderen uanset hvor han befinder sig på banen. Derfor var jeg ikke heller ikke fortaler for, at man ikke købte Hazard, da Hazard er et færdigt produkt og langt mere effektiv og bare meget bedre.
Min tanke omkring tingene er jo ikke mere rigtig end din. Lige nu kan jeg bare ikke se det gå galt med Casemiro (som ren 6'er), Kroos, Pogba, Hazard, Benzema og Vinicius. Konkurrencen er ligeså stor og kvalificeret på bænken.

Du er blevet meget stor fan af Vinicius lige pludselig.

"Kommer fokus på ligaen så vinder vi den også" - Mener du at vi kun manglede fokus sidste sæson? Havde den trup sidste sæson vundet ligaen, hvis blot de havde været mere fokuserede? Vi manglede da i den grad kvaliteten over hele pladen og indtil videre har vi kun hentet Hazard til startopstillingen, så det er pretty much samme hold.

Barcelona har vundet de seneste mange titler fordi de har Suarez og Messi der er rutinerede og garante for mål. + Alba der er en god oplægger. Jeg får simpelthen grå hår når jeg læser diverse opgørelser herinde fra brugere, der skriver hvor målene skal komme fra. Det er noget med at alle skal lægge en lille smule på deres normale måltotal, Nacho skal gerne ramme 2,5 kasser, modstanderne skal score flere selvmål og vejret skal være med os. Så rammer vi de 50 kasser vi mistede med Ronaldo :D Jeg ved godt at "you don't win anything with kids" viste sig ikke at holde stik, men der er nu noget om snakken.

For at vi får succes skal to unge brasilianere ramme et hidtil uset niveau, Jovic skal slå til, Benzema skal i sine 30'ere spille op til sin bedste sæson, midtbanen skal bidrage mere, bænken skal være stærk osv. osv. - hvis Barca skal vinde skal de "bare" kigge til Messi eller Suarez igen igen. Selvfølgelig kan vi vinde mesterskabet, men oddset må da klart være i Barcelonas favør.

1 uge 1 dag siden #11 af Dios
Ramos4 skrev:

Du er blevet meget stor fan af Vinicius lige pludselig.

"Kommer fokus på ligaen så vinder vi den også" - Mener du at vi kun manglede fokus sidste sæson? Havde den trup sidste sæson vundet ligaen, hvis blot de havde været mere fokuserede? Vi manglede da i den grad kvaliteten over hele pladen og indtil videre har vi kun hentet Hazard til startopstillingen, så det er pretty much samme hold.

Barcelona har vundet de seneste mange titler fordi de har Suarez og Messi der er rutinerede og garante for mål. + Alba der er en god oplægger. Jeg får simpelthen grå hår når jeg læser diverse opgørelser herinde fra brugere, der skriver hvor målene skal komme fra. Det er noget med at alle skal lægge en lille smule på deres normale måltotal, Nacho skal gerne ramme 2,5 kasser, modstanderne skal score flere selvmål og vejret skal være med os. Så rammer vi de 50 kasser vi mistede med Ronaldo :D Jeg ved godt at "you don't win anything with kids" viste sig ikke at holde stik, men der er nu noget om snakken.

For at vi får succes skal to unge brasilianere ramme et hidtil uset niveau, Jovic skal slå til, Benzema skal i sine 30'ere spille op til sin bedste sæson, midtbanen skal bidrage mere, bænken skal være stærk osv. osv. - hvis Barca skal vinde skal de "bare" kigge til Messi eller Suarez igen igen. Selvfølgelig kan vi vinde mesterskabet, men oddset må da klart være i Barcelonas favør.

Det har jeg altid været. Synes bare lige han blev hypet og talt lige for meget op sidste sæson. Der er trods stadig en bruger herinde, som mener han på nuværende tidspunkt overstråler Hazard. Hans talent er kæmpe IMO, men jeg er mere end rolig ved situationen, da vi nu har fået Hazard. Jeg var på ingen måder villig til at ofre et køb af Hazard på grund af Vinicius, men det er jeg faktisk mere, hvis vi taler Mané af de grunde jeg lige har begrundet i mit tidligere indlæg.

Synes ikke rigtig vi kan bruge sidste sæson til særlig meget. Holdet med få undtagelser faldt fuldstændig igennem, og hvis man tror det gentager sig, så vil Mané jo være fuldstændig ligegyldig, da Varane vil koste 9 point i de første 3 kampe. Overdrivelse fremmer forståelsen, hvis du skulle være i tvivl :D

Sådan er gamet. Alt skal spille, og du kan ikke gardere dig imod hvilke niveau spillere rammer. Barcelona har Messi, og det kan du ikke købe dig ud af hvis du er Real Madrid. Der findes ikke én spiller i verden, som kan ændre det billede, så derfor handler det om at se på hvorfor man taber 1-2 på hjemmebane til Girona.

1 uge 1 dag siden #12 af JesperA
Løsningen på de 50 manglende mål er jo heller ikke Mbappé, han scorer heller ikke så mange, så det er da klart at løsningen på at erstatte Ronaldo er at løfte i fællesskab, og at alle de øvrige spillere skal hæve sit niveau.

Jeg synes dog også man kan vælge at se det på en anden måde. Uden Ronaldo er vores spil ikke krampagtigt anlagt en enkelt spillers styrker, og med Hazard og brasserne burde man have flere spillere med x-faktor, om ikke andet så fra bænken, der kan ændre kampe enten i relationelt spil, eller på egen hånd. Ronaldo var uden tvivl verdens bedste afslutter og selvfølgelig en spiller man ikke kan erstatte 1 til 1, men der gik dælme også mange angreb tabt, hvor boldbesiddelsen blev spildt fordi man hele tiden kiggede efter Ronaldo. Det hæmmede samtlige andre spilleres kreativitet og evne til at tænke en selvstændig tanke, at spille med ham i angrebet. Han var bare så fandens god at det var ligemeget. Ligesom man ser med Barca og Messi pt. Vi var ikke en skid bedre selv da vi havde Ronaldo.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.