Real Madrid arbejder med 3 års-plan

7 år 3 dage siden #1 af Administrationen
Da Zinedine...

Da Zinedine Zidane vendte tilbage som træner i sidste sæson udtalte han, at ”vi vil ændre mange ting”, hvilket straks fik mange til at tænke på en revolution med salg af 15 spillere og køb af et tilsvarende antal.

Men det kommer ikke til at ske. Som en af de få klubber i Europa har Real Madrid tænkt sig at tage Financial Fair Play alvorligt og derfor må man højst bruge 100 millioner € mere end man sælger for og derfor kan Paul Pogba blive det sidste indkøb denne sommer.

Real Madrids planer er mere langstrakte og i spansk presse angiver man, at man har sat de næste tre år af til at renovere holdet fuldstændigt, hvilket vil sige at aldrende nøglespillere som Ramos, Marcelo, Modric og Benzema, som forventes at være helt afgørende for Zidane i den kommende sæson, til den tid vil være væk eller i hvert fald ikke være i en mere sekundær rolle.

Real Madrids helt store transfermål næste år ventes at blive Kylian Mbappé, som man menes at ville gå helhjertet efter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 dage siden #2 af Siempre fiel
Nåååå, så man har udtænkt den helt utrolige, geniale plan som kun ægte visionærer ville være i stand til; nemlig at man i løbet af de næste 3 år vil udskifte de spillere der er 33-34-35-36 år!! Chokerende, utraditionelt og fantastisk at høre at man sådan vil sørge for at være på forkant med tingene. SELVFØLGELIG var det DÉT Zidane mente da han i foråret kom tilbage efter to års katastrofe i ligaen og sagde at"der ville komme store ændringer"!! Jeg er vild med klubbens stil - den har altså humor - udover store visioner naturligvis!
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

7 år 2 dage siden #3 af JesperThomsen
Den har man ligesom hørt før ikke.. Ceballos, Llorente, Vallejo osv..

7 år 2 dage siden #4 af Thomaskjensen
Wow en 3 års plan...

7 år 2 dage siden #5 af JK
Det er klassisk for virksomheder med en sund forretning og god ledelse, at operere med ambitiøse langsigtede planer med løbende evaluering og tilpasning. Det er klassisk for virksomheder med seriøse, ofte økonomiske, udfordringer, at tænke i mere kortsigtede eksekverbare planer. Indtil for et par sæsoner siden troede jeg, Real Madrid hørte til den første kategori...
Sidste redigering: 7 år 2 dage siden ved JK.

7 år 2 dage siden #6 af Fondo_Sur

JK skrev: Det er klassisk for virksomheder med en sund forretning og god ledelse, at operere med ambitiøse langsigtede planer med løbende evaluering og tilpasning. Det er klassisk for virksomheder med seriøse, ofte økonomiske, udfordringer, at tænke i mere kortsigtede eksekverbare planer. Indtil for et par sæsoner siden troede jeg, Real Madrid hørte til den første kategori...

Hvordan har dette relevans for en fodboldklub, der må tilpasse sig efter Finansial Fair Plays 3 års regnskab for transfersummer?

Fra de sidste to-tre år kendetegner Real Madrid sig modsat dit indlæg ved netop at være et af de mest betænkelige klubber i verden i forhold til strategi og økonomisk ansvarlighed.

7 år 2 dage siden #7 af JK

Fondo_Sur skrev:

JK skrev: Det er klassisk for virksomheder med en sund forretning og god ledelse, at operere med ambitiøse langsigtede planer med løbende evaluering og tilpasning. Det er klassisk for virksomheder med seriøse, ofte økonomiske, udfordringer, at tænke i mere kortsigtede eksekverbare planer. Indtil for et par sæsoner siden troede jeg, Real Madrid hørte til den første kategori...

Hvordan har dette relevans for en fodboldklub, der må tilpasse sig efter Finansial Fair Plays 3 års regnskab for transfersummer?

Fra de sidste to-tre år kendetegner Real Madrid sig modsat dit indlæg ved netop at være et af de mest betænkelige klubber i verden i forhold til strategi og økonomisk ansvarlighed.

Klubben er i en situation nu, hvor mange centrale spillere nærmer sig sidste salgs- og/eller anvendelsesdato, samtidig med at de underpræsterer. De alternativer, som findes i truppen, er helt unge og mere eller mindre uprøvede kræfter. Det er svært ikke at reagere på de to seneste års La Liga.

Pga. FFP 3 års-, 100 mio. €-balance og markedspriserne for tiden er det umuligt at lave nogen form for quick-fix. Jeg forsøgte ikke at sige, at der ikke bliver handlet ansvarligt rent økonomisk, men en holdbar strategi for truppen har været svær at få øje på, hvis du spørger mig.

Edit: Jeg ved ikke, om det er blevet meldt officielt ud, men i spanske medier virker det desuden også til, at strategien med unge talenter er blevet fejet af bordet efter et(?) år - til fordel for én galactico per sæson.
Sidste redigering: 7 år 2 dage siden ved JK.

7 år 2 dage siden #8 af El Siete

JK skrev:

Fondo_Sur skrev:

Klubben er i en situation nu, hvor mange centrale spillere nærmer sig sidste salgs- og/eller anvendelsesdato, samtidig med at de underpræsterer. De alternativer, som findes i truppen, er helt unge og mere eller mindre uprøvede kræfter. Det er svært ikke at reagere på de to seneste års La Liga.

Pga. FFP 3 års-, 100 mio. €-balance og markedspriserne for tiden er det umuligt at lave nogen form for quick-fix. Jeg forsøgte ikke at sige, at der ikke bliver handlet ansvarligt rent økonomisk, men en holdbar strategi for truppen har været svær at få øje på, hvis du spørger mig.

De er helt unge og uprøvede, men det var Marcelo, Ramos, Carvajal osv også engang. Strategien har jo været klar de sidste år; køb talenter i stedet for verdensstjerner da FFP ikke tillader det. Herfra kan man dog bare ikke bestemme hvem der udvikler sig til at være verdensklassespillere og hvem der ikke gør.
Når det så er sagt så skulle man have erstattet Ronaldo sidste sæson, men markedet tillød det nok bare ikke.

I min verden er der dog andre problemer i truppen der ikke blot løses ved at hive spillere ind.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

7 år 2 dage siden #9 af JK

El Siete skrev: De er helt unge og uprøvede, men det var Marcelo, Ramos, Carvajal osv også engang. Strategien har jo været klar de sidste år; køb talenter i stedet for verdensstjerner da FFP ikke tillader det. Herfra kan man dog bare ikke bestemme hvem der udvikler sig til at være verdensklassespillere og hvem der ikke gør.
Når det så er sagt så skulle man have erstattet Ronaldo sidste sæson, men markedet tillød det nok bare ikke.

I min verden er der dog andre problemer i truppen der ikke blot løses ved at hive spillere ind.

Jeg er kæmpe tilhænger af at satse på unge talenter, specielt sådan som FFP-reglerne udvikler sig, men det kræver jo at man har en sammensætning i truppen, som gør, at de kan få spilletid til at udvikle sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 2 dage siden #10 af El Siete
Hvis vi i registreringsperioden kun må have et minus på €100M, hvordan er det så lige man kan hente Pogba til, lad os sige, 150M, når man allerede har brugt 300M og "kun" solgt for 115M? Det er stadig over 200M der skal sælges for og selvom vi sælger Bale, James, Isco osv, så når vi da aldrig derop?
Samme scenarie med Barcelona hvis de vil have Neymar, så skal Coutinho, Dembele, Rakitic osv sælges for knap 250M.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

7 år 2 dage siden #11 af JK

El Siete skrev: Hvis vi i registreringsperioden kun må have et minus på €100M, hvordan er det så lige man kan hente Pogba til, lad os sige, 150M, når man allerede har brugt 300M og "kun" solgt for 115M? Det er stadig over 200M der skal sælges for og selvom vi sælger Bale, James, Isco osv, så når vi da aldrig derop?
Samme scenarie med Barcelona hvis de vil have Neymar, så skal Coutinho, Dembele, Rakitic osv sælges for knap 250M.

Dét samt reglerne for home-grown spillere, mener jeg uheldigvis meget ofte, bliver glemt i diskussionerne.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 2 dage siden #12 af Fondo_Sur
Okay, læste dit indlæg lidt anderledes i første omgang.

Real Madrids nuværende strategi kendetegner sig dog ved at være for fremtidsorienteret. Ikke omvendt.

“Quick fixes”, dårlige eller gode, kan der jo sagtens stadigt laves, som man ser her til sommer.
Sidste redigering: 7 år 2 dage siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: JK

Leveret af Kunena Forum