Europas urørlige midtbane

6 år 11 måneder siden #1 af chrlarsen
...

Real Madrid skal i den kommende sæson forsøge at forbedre sidste års rædsomme præstationer, og sommerens transfervindue har allerede budt på 5 nye ansigter, hvor især Eden Hazard må forventes at være kongeklubbens svar på tiltale.

Det forventes dog, at midtbanen forbliver uændret under Zidane. Da Zidane overtog klubben efter Benitez, indså han hurtigt, at der var behov for ændringer på midtbanen, hvor Kroos, Isco og Modric var faste startere. Zidane valgte at bænke Isco og benytte Casemiro for at stabilisere midtbanen. Real Madrids midtbane har kontinuerligt - med få undtagelser - siden bestået af Kroos, Modric og Casemiro, som dirigerer spillet. Denne stabilitet ses i mindre grad blandt Europas topklubber, der de seneste sæsoner har budt på ændringer i klubbernes "motorrum".

Zidane har ikke kun midtbane-trioen som favorit, hvor Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo og Benzema også har været faste startere. Om Zidane har andre planer i denne sæson efter sommerens nyindkøb - og potentielle transfere - må tiden vise.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af Salix7
Besvaret af Salix7 på emne Europas urørlige midtbane
Jeg begynder så småt at blive alvorligt bekymret for Zidane, og hans strategi/planer med holdet, grundet:
1. En total fiasko af en pre-season, hvor der ikke er meget nyt at spore, trods Zidane gentagende gange har talt om markante ændringer.
2. Som jeg ser det, mangler holdet en game-plan - Zidane mangler i den grad Ronaldo til at rede hans helt igennem kedelige, og ideforladte spillestil - vores defensiv sejler Big time, og vores angrebsspil er største delen af tiden lige så spændende, som at se maling tørre.
3. Stamspillerne virker umotiveret, dovne og ikke nervøse for at miste deres plads til nye og sultne spillere.
4. Vi sælger en spiller som Marco Llorente, der i min verden er langt bedre og mere holdbar end Casemiro (og endda til ATM ... katastrofe hvis du spørger mig!). Vi lejer dygtige spillere ud, som i sidste sæson var bedre end vores gamle og normale stamspillere (Ja, Marcelo du var dårlig hele sidste sæson, og du var håbløs i pre-season, du bør forgude Zidane for at beskytte dig så voldsomt!
5. Vi bruger penge på Mendy, som virker ligegyldig i forhold til det vi allerede havde. Vi køber Jovic, som har haft én god sæson samtidig med, at vi har mange gode unge angribere, og burde have sparet pengene, så Mbappé kunne hentes denne eller næste sommer.

Deler I andre samme bekymringer, eller har jeg overset noget, som bør give ro i maven og tro på at den kommende sæson bliver en succes?

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, JesperThomsen

6 år 11 måneder siden #3 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Europas urørlige midtbane
Det er min personlige perspektiv, og jeg er ingen overorakel.

"1. En total fiasko af en pre-season, hvor der ikke er meget nyt at spore, trods Zidane gentagende gange har talt om markante ændringer."

Svar: Pre-sæsonen resultater kan ikke bruges til noget. Tilbage i 2007-touren gik det meget dårligt med touren, men straks efter at Ligaen startede, var vi allerede foran, og vandt ligaen sikkert. - Vinder Zidane de første 5-7 kampe i La Liga med godt spil, så vil konklusionen være at pre-sæsonen har været udnyttet godt til at rette på problemerne. Så om Real Madrid vinder eller taber, eller spiller dårligt i præ-sæsonen er vitterlig ligegyldigt.

2. Som jeg ser det, mangler holdet en game-plan - Zidane mangler i den grad Ronaldo til at rede hans helt igennem kedelige, og ideforladte spillestil - vores defensiv sejler Big time, og vores angrebsspil er største delen af tiden lige så spændende, som at se maling tørre.

SVAR: Det får vi at se når de første 5-7 la liga kampe er spillet, og så kan vi konkludere hvordan holdets forfatningen er. Pre-sæsonen siger ingenting om hvordan det kommer til at gå når ligaen bliver skudt i gang jævnfør min analogi med 2007-touren.

3. Stamspillerne virker umotiveret, dovne og ikke nervøse for at miste deres plads til nye og sultne spillere.

SVAR: det var min fornemmelse i forrige sæson, og ofte er græsset grønnere på den anden side. Vi finder ud af efter at de første 5-7 la liga kampe er spillet.

4. Vi sælger en spiller som Marco Llorente, der i min verden er langt bedre og mere holdbar end Casemiro (og endda til ATM ... katastrofe hvis du spørger mig!). Vi lejer dygtige spillere ud, som i sidste sæson var bedre end vores gamle og normale stamspillere (Ja, Marcelo du var dårlig hele sidste sæson, og du var håbløs i pre-season, du bør forgude Zidane for at beskytte dig så voldsomt!

SVAR: Det var også min opfattelse at Llorente var en bedre spiller end Casemiro. Zidane tror mere på spillere med rutine. Om det er det rigtige får vi at vide senere.

5. Vi bruger penge på Mendy, som virker ligegyldig i forhold til det vi allerede havde. Vi køber Jovic, som har haft én god sæson samtidig med, at vi har mange gode unge angribere, og burde have sparet pengene, så Mbappé kunne hentes denne eller næste sommer.

SVAR:

Min opfattelse er at Mendy er en slags defensiv spiller med sikker pasninger og fysik der minder om Thuram. Marcelo var offensivt, og ligeledes REguilon. Med Mendy har holdet ligesom fået en anden slags mere defensivt-orinteret back.

Min opfattelse var også at Real Madrid skulle satse på Benzema-Mariano og de andre, og vente senere med Mbappe. På den anden side virker Jovic som en slags ni'er som Nistelrooy. Igen: svært at spå om det før sæsonen slutter.

Jeg er ikke nervøst da det er min opfattelse at præ-sæsonen ingen siger om hvordan det kommer til at gå i Ligaen jævnfør mit eksempel med 2007-touren. Men taber Real Madrid points i de første 5-7 kampe i La liga, og med dårligt spil, da vil jeg begynde at blive bekymret.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Kasillas.

6 år 11 måneder siden #4 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Europas urørlige midtbane
Hvis man henter Van de Beek og Pogba så bliver det interessant at se hvem fra trioen der mister sin plads. Jeg tror Zidane vil holde fast i Kroos. Det kunne blive en trekant på midtbanen med:

Pogba................ Kroos

..........Van de Beek..........

Det ville også passe til 4-4-1-1 som Zidane ynder at spiller med.

.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Matamoro.

6 år 11 måneder siden #5 af Thomaskjensen
Van de Beek og Pogba må vel være drømmen for os, for jeg mener ikke at 5 gode spillere er for mange til at tage 3 pladser i maskinrummet.

1 kommer med stor sandsynlighed at være mere eller mindre skadet hele tiden, og så er der 4 til 3 pladser hvilket giver plads til rotation .
Både Van de Beek og Pogba kan lave mål og assist, om jeg ikke tager fejl har de begge bedre stats end hele vores trio har i dag.
En midtbane der gerne vil afslutte og lave mål giver fornyet håb for alle de indlæg ZZ gerne vil se.

6 år 11 måneder siden #6 af Dios
Besvaret af Dios på emne Europas urørlige midtbane
Thomaskjensen skrev:

En midtbane der gerne vil afslutte og lave mål giver fornyet håb for alle de indlæg ZZ gerne vil se.

Ja, hold da op hvor har der bare været smæk på de indlæg i de 4 kampe vi har spillet. Jeg vil vove og påstå, at vi i de 4 kampe har lavet ligeså mange indlæg som i 3 halvlege under Zidane med Ronaldo på holdet. Og med indlæg er der selvfølgelig tale om høje indlæg, og ikke cutbacks.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum