El Chiringuito: Kubo udlejes til Valladolid

6 år 11 måneder siden #1 af Administrationen
Ifølge spanske...

Ifølge spanske El Chiringuito bliver Takefusa Kubo udlejet til Valladolid i den kommende sæson.

Det japanske stjerneskud  var ellers udset til en plads på Castilla-holdet, men talentet er samtidig så stort, at Real Madrid har følt sig fristet af at prøve ham af i den bedste spanske række.

Kubo kunne med sikkerhed ikke få en af de første 25 pladser i Real Madrid-truppen, idet han optager en udlændingeplads og de tre tilladte pladser er tiltænkt Militao, Vinícius og Rodrygo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af nono
Skandale. Send Rodrygo afsted istedet for...

6 år 11 måneder siden #3 af Jaetinh
In Ronaldo I trust

6 år 11 måneder siden #4 af baggins
For det første syntes jeg det er godt at Kubo kan få spilletid på et ordenligt niveau, da han virker til at være alt for god til Castilla.
Men jeg er dog bekymret over klubbens strategi ift vores tre unge spillere her. Ingen af dem er EU-borgere og tager dermed udlændingepladser. Derudover har man købt Militao som også tager sådan en plads. Det vil sige at de næste to år skal vi leje Kubo, Vinícius eller Rodrygo ud. Jeg nærmest kun set dagens kamp med Militao, så kan ikke sige hvor god han er, men kunne være at man skulle have fundet en som ikke tog en udlændingeplads de næste tre år.
Ingen kan sige om de slår igennem i klubben endnu, overhovedet. De har dog talentet til det.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

6 år 11 måneder siden #5 af Fondo_Sur
Der arbejdes måske på et spansk pas til Kubo?

6 år 11 måneder siden #6 af baggins
Det er muligt. Jeg er dog ikke helt sikker på de spanske statsbogerskabs rettigheder. Jeg ved at der er en særlig regl for personer fra Brasilien og Argentina grundet deres fælles historie. Her tager det tre år.
Ellers gælder det vidst at man skal være i landet i 10 år før man kan opnå statsborgerskab. Her ved jeg ikke om det er i en periode eller om man godt må flytte til og fra spanien, som Kubo har gjort. Hvis de 10 år gælder for Kubo, og man gerne må fraflytte, så går der 6 år før han kan ansøge (han var i Barca fra 2011-15.)
Derudover læste jeg at Neymar heller ikke nåede at opnå spansk pas inden han skiftede, så det er et problem ift. den transfer. Han skal nemlig genansøge, og det tager nok nogle måneder.

6 år 11 måneder siden #7 af BBB
Kubo optager vel ikke en ikke-EU plads, hvis han spiller på Castilla? Må han så ikke spille for 1. holdet uden at blive indregistreret? Sådan plejer det i hvert fald at være med ungdomsspillere.

Må de optjene deres tid i Spanien over flere omgange? Nogen steder har det tidligere været sådan, at det skulle være i et stræk (Danmark har vist haft sådanne regler).
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved BBB.

6 år 11 måneder siden #8 af baggins

BBB skrev: Kubo optager vel ikke en ikke-EU plads, hvis han spiller på Castilla? Må han så ikke spille for 1. holdet uden at blive indregistreret? Sådan plejer det i hvert fald at være med ungdomsspillere.

Må de optjene deres tid i Spanien over flere omgange? Nogen steder har det tidligere været sådan, at det skulle være i et stræk (Danmark har vist haft sådanne regler).

Jeg ved ikke om det må være være af flere omgange, man må optjene til et pas.
Som jeg forstår det, så er det ikke et problem i år ift. registrering, når det gælder Rodrygo og Kubo, da de er 18. Der husker jeg det som om, at de kan spille lige så mange kampe på førsteholdet, som klubben ønsker. Næste år hvor de 19, er der en grænse på antallet af kampe de må spille på førsteholdet uden at være registret (tror det er 10 kampe).
I år er problemet at Kubo, Vinícius, Rodrygo og Militao ikke alle kan være udtaget til samme kamp. TIl hver kamp gælder reglen om tre udlændingepladser også.

Leveret af Kunena Forum