Zidane: Vores mål er at være konkurrencedygtige i år
Zinedine Zidane store mål med sæsonen 2019/20 er at gøre Real Madrid til et konkurrencedygtigt mandskab igen efter en skidt sidste sæson, selvom resultaterne i pre-season har indikeret, at der er lang vej endnu for Zidanes tropper.
- Det vi ønsker i år, er at være konkurrencedygtige, sagde Zidane til Real Madrid TV efter kampen ifølge marca.com.
- Vi har kun en kamp tilbage før LaLiga-sæsonen starter, og vi bliver bedre for hver dag, der går, hvilket dagens (gårsdagens, red.) præstation blot bekræfter.
Zidane var ydermere glad for at se Casemiro tilbage på græs, ligesom han også var tilfreds med Éder Militãos debut.
- Nogle spillere havde brug for en kamp, og når alt kommer til alt, så er trænerens ønske at have alle spillere til rådighed.
- Jeg satte pris på indsatsen, det er ikke nemt at spille på den måde mod en svær modstander, men vi spillede en seriøs kamp med meget intensitet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Øv øv æv, så ingen titler i år som jeg læser det...
1. En målsætning om blot at være konkurrencedygtig, er en målsætning, der hører til hos middelmådige hold! Du træner verdens største og mægtigste klub, her forventes der en målsætning om være bedst!
2. FC Red Bull Salzburg er og bliver ikke en svær modstander, når de står overfor Real Madrid.
Hold nu op, jeg krydser fingre at holdet og Zidane hurtigt kommer op i tempo, så jeg slippe for at græde mig gennem endnu en fuldstændig håbløs, uacceptabel og elendig sæson:(
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Zidane har jo aldrig været manden, som siger, at vi går ud og prygler resten af ligaen og vinder med 30 point ned til Barcelona. Hvis Zidane eller en anden træner havde sagt det i nuværende situation, så ville det jo have været til grin.
BBB skrev: Hvad er det lige I læser, når Zidane siger "konkurrencedygtige"? Hvordan kan det tolkes så negativt?
Zidane har jo aldrig været manden, som siger, at vi går ud og prygler resten af ligaen og vinder med 30 point ned til Barcelona. Hvis Zidane eller en anden træner havde sagt det i nuværende situation, så ville det jo have været til grin.
Jeg havde som minimum forventet, at Zidane havde uddybet "konkurrencedygtige" med: "Vi havde en rigtig skidt sæson sidste år, hvilket der naturligvis skal rettes op på hurtigst muligt, og selvom det tager tid, er vores målsætning at vinde LaLiga i år!"
En uddybelse ala denne havde i min verden vist, at han træder i karakter og stopper med hele tiden at tale i bløde vendinger om, at vi skal være lidt bedre og have lidt mere intensitet i spillet - det andet er i min verden for tyndt at melde ud, når han er træner for netop Real Madrid. Derudover har Zidane fået næsten alt, hvad han pegede på op til sæsonen, hvilket alt andet lige forpligter, hvis du spørger mig ... og sikkert også Perez ;-)
Zidane bliver kun til grin, hvis han ikke meget hurtigt får styr på vores spillestil, så vi igen får et klart (og naturligvis offensivt) utryk i vores spil - det savner vi i den grad under ledelse af Zidane ... desværre!
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Hvilket måske, måske ikke er negativt ladet som så.
Jeg havde nu foretrukket at vi for en gangs skyld kunne få et klart udtalende fra manden, som da han snakkede om Bale...
For mig er at være konkurrencedygtige ret ligemeget, da jeg er sælger og er mine produkter konkurrencedygtige kommer jeg at sælge på pris, og så vinder man intet på sigt. Man skal være unik og vide hvem og hvorfor man sælger, for de fleste produkter har en nisch. Eller specifikke fordele eller ulemper.
Så for mig er konkurrencedygtig ikke positivt ladet, for mig betyder det at man kan vinde iblandt, og det er helt enkelt ikke godt nok for verdens største klub.
Vi skal som det mindste være udfordere til alle titler, altid!
Thomaskjensen skrev: Vi skal som det mindste være udfordere til alle titler, altid!
Hvis du skal være udfordreren, så skal du have nogen at udfordre, og oftest vil det være nogen, som er bedre end dig. Det er virkelig flueknepperi nu, men at kalder RM for udfordrere er vel at tale sig selv ned.
På engelsk vil det vel svare til at kalde sig selv 'challenger' i stedet for 'contender'.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Vi skal altid gå efter at vinde alle titler, længere er den vel ikke?
Oversættelse fra dårlig Spansk til Danks til en der efterhånden har boet længe i Sverige, ja det kan jo let misforstår.
Jeg blev bare skuffet over at vi ikke går efter at smadre dem alle i hver kamp, som der var lagt op til dengang jeg blev fan af RM. Jeg blev fan da de købte Beckham, der mistede jeg det sidste for United. Dem der kan sin RM historie ved også hvordan det gik de efterfølgende 3 år...