Zidane: Vi er klar til at komme i gang med LaLiga

1 uge 15 timer siden #1 af Daniel
Zinedine Zidane...

Zidane Roma 120819

Zinedine Zidane valgte i sommerens sidste træningskamp mod Roma at holde fast i 3-5-2 systemet fra kampen mod Salzburg, der resulterede i en pointdeling mod det italienske mandskab, der senere vandt kampen efter en straffesparkskonkurrence. 

Det var imidlertid først i anden halvleg, hvor Zidane gik over i noget, der mindede om en 4-2-3-1 efter indskiftningerne af Vinícius Júnior og Luka Jovic, at Real Madrid for alvor spillede sig ind i kampen.

Real Madrids franske træner havde følgende tanker efter kampen mod Roma:
- Det vigtigste er det, som vi har udrettet indtil videre. Pre-season er slut og på lørdag tager vi hul på LaLiga. Vi er klar til de afgørende kampe og til at komme i gang med LaLiga.

- Lad os være ærlige, vi spillede ikke med fem forsvarsspillere. Det var tre midterforsvarere og to wingbacks. Vi ændrede på det i anden halvleg. Vi gjorde det godt i kampen mod Salzburg, men jeg er også bevidst om, at vi kommer til at lave om på tingene, og det er trænerens job. Det bliver opskriften i den kommende sæson.

Der er fortsat rygter i den spanske presse om Donny van de Beek, Christian Eriksen og Neymar, men Zidane fokuserer udelukkende på de spillere, som han har til rådighed, og vil derfor ikke snakke om rygter:
- Vi har de spillere, der er her, og det er vores eneste bekymring. Vi starter vores LaLiga-kampagne i weekenden, og vores eneste fokus er lørdagens kamp (mod Celta Vigo, red.). Alt kan ske, fordi der stadig er tre uger tilbage af transfervinduet, men virkeligheden er, at vi har dette hold og jeg tror på alle mine spillere. Vi ved, at vi går ind til en fantastisk sæson, som starter på lørdag og den kamp vil vi forberede os på i træningen fra på onsdag.

Zidane havde følgende at sige om James og Bale, der har været to af de helt store spørgsmålstegn denne sommer:
- De er en del af truppen, så vi regner med dem. Alt kan ske, men de spiller for dette hold og jeg skal være i stand til at vælge mellem alle de spillere, der er her. James har ikke været med i de seneste par kampe, men det kan ændre sig. Alt kan som sagt ske, og det gælder for alle hold inden transfervinduet smækker i.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 13 timer siden #2 af Salix7
Jeg føler mig langt fra overbevist om, at vi er klar til seriøse kampe - men jeg vil lade tvivlen komme Zidane og spillerne til gode!

Jeg håber dog virkelig at Zidane dropper tanken om 3-5-2, da vores forsvar sejler helt urimelig meget!
Jeg synes stadig vores klart bedste opstilling er 4-2-3-1 - Mulige kombinationer med spillerne har vi mange af, men et frisk pust med ny energi kunne være sådan her:
Courtois
Carvajal-Varane-Ramos-Mendy
Casemiro-Kroos
Rodrygo-Hazard-Vinicius
Jovic

Havde vi haft følgende spillere, havde jeg brugt dem i opstillingen:
Reguilon —> Mendy
Llorente —> Casemiro
Pogba —> Kroos
Mbappé —> Rodrygo (Rodrygo kan så evt erstatte Jovic)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

1 uge 10 timer siden #3 af Bismo
Jep, det er bekræftet: han aner ikke hvad han har gang i.

Håber han er væk inden oktober, så vi måske kan redde lidt af sæsonen.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.