Courtois: Alle elsker Bale

3 uger 4 dage siden #13 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Courtois: Alle elsker Bale

Ramos4 skrev:

JesperA skrev: Jeg tror ikke på alle elsker Bale, men jeg tror heller ikke der er de store problemer med ham. Han slår mig som en introvert type der holder sig for sig selv, passer sin træning og er seriøs, men ellers bare passer sig selv.

Jeg har set alle de der "bag CL-finalen" videoer og der foregår al kommunikation og indpisken fra Zidane, Ronaldo, Ramos etc. på spansk i omklædningsrummet. Når nu Bale ikke engang forstår et simpelt spørgsmål på spansk, hvordan dælen skal han så kunne forstå hvad der bliver sagt i omklædningsrummet? Det er jo helt grotesk.

Disse videoer bekræfter JesperAs forestillinger om Bale. Han er introvert og holder sig ofte for sig selv. Om de andre ikke kan lide ham eller hvad det er, jamen det kan vi jo kun lade aviserne gætte på og så vælge at tro deres udlæg herom eller ej.

Men er det ikke ved at være på tide at parkere denne snak om, at Bale ikke forstår noget som helst spansk?
Det er mildest talt naivt at tro, at en træner - endda flere trænere i Bales tid i Madrid - overhovedet ville lade ham sidde med til taktiske oplæg uden en tolk, hvis han ikke kunne forstå et ord af det. Én ting er at snakke flydende spansk med holdkammerater og journalister, men de foldboldmæssige termer er naturligvis helt inde på livet af Bale efter så mange år i Madrid.

Som journalisterne er i spanien forstår jeg godt spillere der ikke mestrer det spanske sprog er eftertænksomme med at bruge det, når vi ved at bare en skæv antydning bliver blæst helt op og bringer ham på alle forsider. Og mine erfaringer siger mig, at det kan være let at komme med en ubevidst antydning på et fremmedsprog.
Sidste redigering: 3 uger 4 dage siden ved Mathiaska.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.