Brahim skadet igen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Brahim nåede akkurat at komme tilbage i træning, før en ny skade har sat ham ud ad spillet.
Real Madrid meddeler på sin officielle hjemmeside, at klubbens lægestab har konstateret at offensivspilleren er blevet ramt af endnu en muskelskade og det forventes nu, at han er ude af spillet i 3-4 uger.
Brahim Díaz blev ramt af en lignende skade i starten af opholdet i USA.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil umiddelbart mene vi har skadede spillere 4.000 gange oftere end samtlige andre Europæiske top-til-bundhold har tilsammen.
Det kunne være interessant at suge alt deres data og rent faktisk finde ud af hvor slemt det står til ift. til vores konkurrenter og markedet generelt.
Transfermarkt er udelukket, hvis nogen skulle komme på den anbefaling.
En træt muskel er også mere udsat for skader, så for meget fysisk træning kan også være en medvirkende årsag. Jeg synes, at der har været en hel del fokus på den fysiske træning i RM i de seneste år. For almindelige mennesker er det muligt at træne sig til at undgå skader fordi musklerne tilpasser sig til anstrengelse. Jeg tvivler på, at det er muligt at træne sig fysisk til at undgå skader på dette niveau, hvor musklen må forventes at være fuldt tilpasset allerede. Spillere som Messi og Ronaldo bliver sjældnere skadede, fordi de løber mindre end mange andre spillere i kamp, men for dem tror jeg også, at genetikken spiller ind.
Hvis en spiller har været skadet én gang, heler det aldrig 100%, så efter første skade er risikoen større. Risikoen for skade er til stede især samme sted, men også andre steder, da man typisk vil kompensere for at undgå at få den samme skade igen. Det ser man ved fx Bale, som nok også er født med glasben.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Madrid1998
- Væk
- Platin bruger
-
Holdnyt plejer at være god, viser skadetype, og hvor lang tid spilleren forventes ude.Mister_ skrev: Er der nogen, der kender til troværdige hjemmesider, der ret præcist beskriver skaden og dens omfang?
Jeg vil umiddelbart mene vi har skadede spillere 4.000 gange oftere end samtlige andre Europæiske top-til-bundhold har tilsammen.
Det kunne være interessant at suge alt deres data og rent faktisk finde ud af hvor slemt det står til ift. til vores konkurrenter og markedet generelt.
Transfermarkt er udelukket, hvis nogen skulle komme på den anbefaling.
Kratmus skrev: Når man vil give sig 100% er risikoen for skader større. Når man vil give sig 110% er risikoen endnu større - presset i RM kan tænkes at få spillerne til at give sig de få procent ekstra, lidt ligesom man også ser i Barca.
En træt muskel er også mere udsat for skader, så for meget fysisk træning kan også være en medvirkende årsag. Jeg synes, at der har været en hel del fokus på den fysiske træning i RM i de seneste år. For almindelige mennesker er det muligt at træne sig til at undgå skader fordi musklerne tilpasser sig til anstrengelse. Jeg tvivler på, at det er muligt at træne sig fysisk til at undgå skader på dette niveau, hvor musklen må forventes at være fuldt tilpasset allerede. Spillere som Messi og Ronaldo bliver sjældnere skadede, fordi de løber mindre end mange andre spillere i kamp, men for dem tror jeg også, at genetikken spiller ind.
Hvis en spiller har været skadet én gang, heler det aldrig 100%, så efter første skade er risikoen større. Risikoen for skade er til stede især samme sted, men også andre steder, da man typisk vil kompensere for at undgå at få den samme skade igen. Det ser man ved fx Bale, som nok også er født med glasben.
Man kan kun give sig 100%. Det er max ;)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Kratmus skrev: Når man vil give sig 100% er risikoen for skader større. Når man vil give sig 110% er risikoen endnu større - presset i RM kan tænkes at få spillerne til at give sig de få procent ekstra, lidt ligesom man også ser i Barca.
Selvfølgelig heler en skade (læs den pågældende struktur, muskler ledbånd, etc) 100 %
Det er dog rigtigt at hvis man især får ledbåndsskader så har men en øget risiko pga den extra mægde fibrosevæv(arvæv) der kommer når man bliver skadet. Den er ikke optimal at have da den vil "begrænse" det normale væv i alle henseender.
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre