Brahim skadet igen

3 uger 6 dage siden #1 af Administrationen
Brahim nåede akkurat...

BRAHIM 380x501

Brahim nåede akkurat at komme tilbage i træning, før en ny skade har sat ham ud ad spillet.

Real Madrid meddeler på sin officielle hjemmeside, at klubbens lægestab har konstateret at offensivspilleren er blevet ramt af endnu en muskelskade og det forventes nu, at han er ude af spillet i 3-4 uger.

Brahim Díaz blev ramt af en lignende skade i starten af opholdet i USA.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 6 dage siden #2 af PMO
Besvaret af PMO på emne Brahim skadet igen
Hvad laver de? Der må seriøst være et eller andet galt, enten med genoptræningen eller træningen.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

3 uger 6 dage siden #3 af BBB
Besvaret af BBB på emne Brahim skadet igen
Hvor mange muskelskader har vi efterhånden haft siden sommerferien?

3 uger 6 dage siden #4 af Mister_
Besvaret af Mister_ på emne Brahim skadet igen
Er der nogen, der kender til troværdige hjemmesider, der ret præcist beskriver skaden og dens omfang?

Jeg vil umiddelbart mene vi har skadede spillere 4.000 gange oftere end samtlige andre Europæiske top-til-bundhold har tilsammen.

Det kunne være interessant at suge alt deres data og rent faktisk finde ud af hvor slemt det står til ift. til vores konkurrenter og markedet generelt.

Transfermarkt er udelukket, hvis nogen skulle komme på den anbefaling.
Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved Mister_.

3 uger 6 dage siden #5 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Brahim skadet igen
Kan det ikke være noget med det underlag som vores træningsgrund er belagt med? Synes det virker fuldstændig vanvittigt, at vi får så mange skader i kategorien muskelskader!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

3 uger 6 dage siden #6 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Brahim skadet igen
Når man vil give sig 100% er risikoen for skader større. Når man vil give sig 110% er risikoen endnu større - presset i RM kan tænkes at få spillerne til at give sig de få procent ekstra, lidt ligesom man også ser i Barca.

En træt muskel er også mere udsat for skader, så for meget fysisk træning kan også være en medvirkende årsag. Jeg synes, at der har været en hel del fokus på den fysiske træning i RM i de seneste år. For almindelige mennesker er det muligt at træne sig til at undgå skader fordi musklerne tilpasser sig til anstrengelse. Jeg tvivler på, at det er muligt at træne sig fysisk til at undgå skader på dette niveau, hvor musklen må forventes at være fuldt tilpasset allerede. Spillere som Messi og Ronaldo bliver sjældnere skadede, fordi de løber mindre end mange andre spillere i kamp, men for dem tror jeg også, at genetikken spiller ind.

Hvis en spiller har været skadet én gang, heler det aldrig 100%, så efter første skade er risikoen større. Risikoen for skade er til stede især samme sted, men også andre steder, da man typisk vil kompensere for at undgå at få den samme skade igen. Det ser man ved fx Bale, som nok også er født med glasben.

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

3 uger 6 dage siden #7 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Brahim skadet igen

Mister_ skrev: Er der nogen, der kender til troværdige hjemmesider, der ret præcist beskriver skaden og dens omfang?

Jeg vil umiddelbart mene vi har skadede spillere 4.000 gange oftere end samtlige andre Europæiske top-til-bundhold har tilsammen.

Det kunne være interessant at suge alt deres data og rent faktisk finde ud af hvor slemt det står til ift. til vores konkurrenter og markedet generelt.

Transfermarkt er udelukket, hvis nogen skulle komme på den anbefaling.

Holdnyt plejer at være god, viser skadetype, og hvor lang tid spilleren forventes ude.

3 uger 4 dage siden #8 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Brahim skadet igen

Kratmus skrev: Når man vil give sig 100% er risikoen for skader større. Når man vil give sig 110% er risikoen endnu større - presset i RM kan tænkes at få spillerne til at give sig de få procent ekstra, lidt ligesom man også ser i Barca.

En træt muskel er også mere udsat for skader, så for meget fysisk træning kan også være en medvirkende årsag. Jeg synes, at der har været en hel del fokus på den fysiske træning i RM i de seneste år. For almindelige mennesker er det muligt at træne sig til at undgå skader fordi musklerne tilpasser sig til anstrengelse. Jeg tvivler på, at det er muligt at træne sig fysisk til at undgå skader på dette niveau, hvor musklen må forventes at være fuldt tilpasset allerede. Spillere som Messi og Ronaldo bliver sjældnere skadede, fordi de løber mindre end mange andre spillere i kamp, men for dem tror jeg også, at genetikken spiller ind.

Hvis en spiller har været skadet én gang, heler det aldrig 100%, så efter første skade er risikoen større. Risikoen for skade er til stede især samme sted, men også andre steder, da man typisk vil kompensere for at undgå at få den samme skade igen. Det ser man ved fx Bale, som nok også er født med glasben.

Man kan kun give sig 100%. Det er max ;)

3 uger 4 dage siden #9 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Brahim skadet igen
Jeg er ret sikker på at Messi tager nogle sprøjter der gør at han er på 110%.

Sue me.

3 uger 4 dage siden #10 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Brahim skadet igen

Kratmus skrev: Når man vil give sig 100% er risikoen for skader større. Når man vil give sig 110% er risikoen endnu større - presset i RM kan tænkes at få spillerne til at give sig de få procent ekstra, lidt ligesom man også ser i Barca.

Selvfølgelig heler en skade (læs den pågældende struktur, muskler ledbånd, etc) 100 %

Det er dog rigtigt at hvis man især får ledbåndsskader så har men en øget risiko pga den extra mægde fibrosevæv(arvæv) der kommer når man bliver skadet. Den er ikke optimal at have da den vil "begrænse" det normale væv i alle henseender.

Fysioterapi - reparation af mennesket!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, BBB, andreashn

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.