MARCA: Real Madrid kan have det sidste ord i Neymar-sagen
Der er 13 dage til transfervinduet lukker, og Real Madrid er muligvis ikke færdige med at handle endnu. I hvert fald bliver de mere eller mindre konstant, i selskab med FC Barcelona, sat i forbindelse med Paris Saint-Germains brasilianske landsholdsspiller Neymar. Og selvom der er risici i form af skuespil, dårlig attitude, årlige skader på mistænkelige tidspunkter omkring den 11. marts og et mediecirkus af den anden verden, er klubben stadig meget interesseret i at slå sine største rivaler i kampen om én af verdens bedste fodboldspilleres underskrift.
De to klubbers tilgang til den mulige transfer kunne dog dårligt være mere forskellige - mens Barcelona er meget direkte i deres interesse i spilleren, med forhandlinger, rejser, møder og tilbud, tager Real Madrid det stille og roligt. Klubben har allerede tre mislykkede Neymar-forsøg på samvittigheden (2013, 2017 og 2018), så denne gang handler de mere diskret.
Så selvom det ser ud som om, at Real Madrid er meget defensive i denne situation, så er de, ifølge Marca, i konstant kontakt med PSG med tanke på at ‘vente den ud’. Neymar vil væk fra Paris, og Florentino Pérez er klar til at fjerne PSG’s problem.
I Madrid håber man på, at det gode forhold med PSG kan give dem en fordel - FC Barcelonas forhold med PSG er mere end betændt, efter årevis med kampe om spillere som Marco Verratti, Adrien Rabiot og Neymar.
Efter indledende snakke med Leonardo ved Real Madrid, at Paris værdisætter Neymar til omkring €250 millioner. Her er man klar til at inkludere spillere og betale omkring halvdelen af beløbet i kontanter.
PSG er ifølge Marca interesserede i Vinícius Junior, Thibaut Courtois og Casemiro, men disse spillere ser ud til at være lukket land for andre klubber.
Én ting er dog sikkert: Det er Neymars klare ønske at forlade PSG.
I Paris har Thomas Tuchel dog udtalt, at det er umuligt for Neymar at forlade klubben, så længe der ikke er en erstatning på plads. PSG og Barcelona forhandler om en leje-aftale med obligatorisk køb, mens Pérez sidder med is i maven og venter på opkaldet fra Paris.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Selvom jeg synes Neymar er spændende (forudsat vi kan få Bale og James ud også) så er det selvfølgelig foruroligende at vores midtbane er så tyndt besat. Tvivler på vi har råd til både Neymar og en midtbanemand.
Måske det bare er mig, men jeg føler vi er bedre forstærket med Van de Beek end Neymar. En spiller med energi, der løber røven ud af bukserne og som kan score mål. Der er mange spørgsmålstegn ved Neymar for mig. Er han i form? Bekymrende skadeshistorik. Vil han til Barca? Er han virkelig så meget værd? Har vi ikke mere behov for en midtbane spiller? Bevares jeg vil gerne have ham men....
Ramos4 skrev: Selvom jeg synes Neymar er spændende (forudsat vi kan få Bale og James ud også) så er det selvfølgelig foruroligende at vores midtbane er så tyndt besat. Tvivler på vi har råd til både Neymar og en midtbanemand.
Kan RM ikke gøre som andre klubber? Leje dem med købs-obligation? Ex. køb Neymar og lej en midtbane, således det indskrives i næste års regnskab
Kiwes skrev:
Måske det bare er mig, men jeg føler vi er bedre forstærket med Van de Beek end Neymar. En spiller med energi, der løber røven ud af bukserne og som kan score mål. Der er mange spørgsmålstegn ved Neymar for mig. Er han i form? Bekymrende skadeshistorik. Vil han til Barca? Er han virkelig så meget værd? Har vi ikke mere behov for en midtbane spiller? Bevares jeg vil gerne have ham men....
Jeg vil suuuper gerne af med Bale, men jeg er nok efterhånden enig. Midtbanen er alt for tynd. Kan Bale holde sig bare nogenlunde skadesfri (lol) kombineret med en forhåbentlig storspillende Hazard, så bør det være nok til at spille med om mesterskabet. Så må vi købe Mbappe eller Jadon Sancho næste år. Neymar er et kæmpe sats. Det vil være fantastisk med ham i den hvide trøje, hvis han spiller seriøst, men det er jo et kæmpe 'men'.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Har vi mest brug for en midtbanespiller som kommer med 10-15 mål på en sæson inkl. assist, eller en spiller som kommer med 25-30 mål? Neymar gør vores trio oppe foran fuldstændig magisk, hvor imod Van Beek ikke rigtig kommer med den wow effekt.
Får vi Neymar har vi egentlig så brug for den type midtbanespiller som bryder kæderne når Neymar og Hazard er så gode til det? Vil Van Beek løse vores åbenlyse problem på højrekanten med Bale, Lucas og Vinicius?
Det er overhovedet ikke for at tale Van Beek ned, for jeg er egentlig stor fan af hans kvaliteter, og håber inderligt han kommer, men overhovedet ikke i stedet for en Neymar. Med Neymar skal vores midtbane bare holde balancen. Modric og Kroos skal ikke tvinges ud i yderpositioner. De kan endelig spille deres stationære spil, og fodre vores angribere, holde på bolden, og kører den sikkert rundt.
Van Beek vil bare på ingen måder løse holdets problemer på samme måde som Neymar vil det. Vi mangler mål, og specielt når vores defensiv er så hullet. Der er måske et kæmpe men med Neymar, men det er der så sandelig også ved Van Beek, da han har været storspillende under et hold med en klar deiftionation af hvordan fodbold skal spilles. Nu kommer han til cirkuset Real Madrid, hvor tilvænning tager tid, og dynamikken på holdet på ingen måder er som i Ajax. Han vil helt sikkert pynte, men aldrig i stedet for en så stor spiller som Neymar.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Men jeg kan godt se argumentet i, at vi mere har brug for Neymar end en boldfast midtbanemand/8'er mere.
Men hvor nemt bliver det ikke, at stoppe Hazard og Neymar med en så stationær midtbane i form af Casemiro, Modrić og Kroos? Hvor mange gange ser man ovenstående eksempelvis tage et løb ind i feltet, så de kan frigøre pladsen for andre spillere, det er ihvertfald ikke ret så ofte. De er generelt heller ikke særligt farlige udenfor boksen (hvis man ser bort fra Kroos' mål i forrige weekend), så alt hænger nærmest på to spillere(+Benzema), hvilket IMO er alt for nemt at læse, selvom der er tale om to så gode spillere.Dios skrev: Får vi Neymar har vi egentlig så brug for den type midtbanespiller som bryder kæderne når Neymar og Hazard er så gode til det?
Jeg ville også til enhver tid foretrække Neymar (hvis han ikke er kronisk skadet, som der for nyligt går rygter om), men jeg tror bare ikke at han kommer til at have den ønskede effekt med en så manglende dynamik på midtbanen, hvilket en boks-til-boks spiller ville kunne tilføje.
Florentino Pérez
Matamoro skrev: Jeg tænker at Militao kan spille defensiv midtbane. Han virker ovenikøbet mere boldsikker end Casemiro. Jeg kunne godt tænke mig at se en midtbane bestående af Casemiro og Militao. Så er der styr på defensiven. Så kan vi plads til at Hazard, Vinicius, Bale og Benzema kan spille sammen på den offensive del i en 4-4-1-1 formation.[/
Matamoro skrev: Jeg tænker at Militao kan spille defensiv midtbane. Han virker ovenikøbet mere boldsikker end Casemiro. Jeg kunne godt tænke mig at se en midtbane bestående af Casemiro og Militao. Så er der styr på defensiven. Så kan vi plads til at Hazard, Vinicius, Bale og Benzema kan spille sammen på den offensive del i en 4-4-1-1 formation.
Det er simpelthen for naivt og idiotisk at tro at resten af holdet bare kan stå ved målmanden, og Neymar, Hazard, Bale og Vinicius kan spille rundt om modstanderne dom kegler og score mål på samlebånd. I den danske superliga var den gået, men næppe i den spanske.
Vi skal have en mere dynamisk midtbane - med eller uden Neymar.