Vinícius: Svært start i højre side

1 uge 6 dage siden #1 af Nicklas
Vinícius Junior indrømmer, at han har haft...

Vinícius Junior indrømmer, at han har haft det vanskeligt med at skulle spille på den modsatte side af, hvad han har været vant til fra tidligere.

I sidste sæson gjorde han sig primært på venstre kant, og herfra drev han igen og igen gæk med sagesløse højre backs, dog uden for alvor at få gang i målscoringen.

Nu er Eden Hazard så kommet til Madrid, og som det ser ud nu, har han lagt billet ind på pladsen som venstre kant på Zidanes hold.

- I alle klubber vil de højrebenede spillere helst spille i venstre side, som Hazard gør, lyder det fra Vinícius til den brasilianske presse ved landsholdssamlingen.

- Det er det samme her. Hver spiller har deres egne karakteristika og det er træneren der bestemmer.

- Det er altid svært til at starte med, men jeg tilpasser mig min nye position godt.

- Venstre eller højre - det hjælper mig, at jeg har muligheden for at spille i begge sider, både i Real Madrid og på landsholdet.

Vinícius har muligheden for at få sin debut på det brasilianske landshold, når de møder Colombia og Peru, efter en skade satte en stopper for en debut allerede i foråret.

- Jeg blev skadet, da jeg spillede bedst, og jeg kunne ikke deltage (i Copa América, red.), men jeg vidste, at Gud havde en plan for mig, og min familie forsikrede mig, at det rette øjeblik nok skulle komme. Nu er jeg her, og jeg er glad.

- Jeg er her som 19-årig efter en fantastisk sæson i Real Madrid i mit første år i Europa.

- Jeg er meget glad for min rejse og for alle der har hjulpet mig, som Casemiro og Marcelo i Real Madrid. De giver mig altid den nødvendige støtte for at få det bedste ud af mig, siger Vinícius, som også gør det helt klart, at han agter at spille VM i 2022 i Qatar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 5 dage siden #2 af Jonas
" I alle klubber vil de højrebenede spillere helst spille i venstre side, som Hazard gør, lyder det fra Vinícius til den brasilianske presse ved landsholdssamlingen."

Jeg er med på hvad han vil sige, men det er måske lige hyperbolsk nok når ham der som regel spiller foran ham på højrekanten (Vasquez) afkræfter hans udsagn :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB, andreashn

1 uge 5 dage siden #3 af BBB

Jonas skrev: " I alle klubber vil de højrebenede spillere helst spille i venstre side, som Hazard gør, lyder det fra Vinícius til den brasilianske presse ved landsholdssamlingen."

Jeg er med på hvad han vil sige, men det er måske lige hyperbolsk nok når ham der som regel spiller foran ham på højrekanten (Vasquez) afkræfter hans udsagn :D

Højrebenede, der kan komme forbi den direkte modstammer og ramme målet, bør også spille til venstre. Derfor giver det helt perfekt mening, at Vinicius ikke spiller til venstre.
Sidste redigering: 1 uge 5 dage siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 uge 5 dage siden #4 af Dios

BBB skrev:

Jonas skrev: " I alle klubber vil de højrebenede spillere helst spille i venstre side, som Hazard gør, lyder det fra Vinícius til den brasilianske presse ved landsholdssamlingen."

Højrebenede, der kan komme forbi den direkte modstammer og ramme målet, bør også spille til venstre. Derfor giver det helt perfekt mening, at Vinicius ikke spiller til venstre.

Og her kan du vel også kaste Lucas med. Hjernedød højrekant vi kører med i Real Madrid :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

1 uge 5 dage siden #5 af Thomaskjensen
Ja det var da et fint eksempel på en rigtig dygtig højre wing man kom med der... Fordelen med at være højrebenet og spille i højre side er at det bliver lættere at komme ned på baglinien og slå et indlæg, ulempen er at det ikke er let at gå venstre om en modspiller og derefter at kunne skyde på mål, eller lave en fræk aflevering.

For visse spillere, til eksempel de fleste højre baks er det en fordel at være højrebenet da de netop skal gå forbi en spiller og nakke den ind over. Så det kommer vel helt an på hvilken type af spiller man er, laver man mange indlæg, eller dribler man meget. Dette kan også være forklaringen på at ZZ-Top spiller med Lucas da han vil have indlæg til vores store tunge angribere, og store hurtige midtbane.... (Ironi kan forekomme).

1 uge 5 dage siden #6 af Kratmus

Thomaskjensen skrev: Ja det var da et fint eksempel på en rigtig dygtig højre wing man kom med der... Fordelen med at være højrebenet og spille i højre side er at det bliver lættere at komme ned på baglinien og slå et indlæg, ulempen er at det ikke er let at gå venstre om en modspiller og derefter at kunne skyde på mål, eller lave en fræk aflevering.

For visse spillere, til eksempel de fleste højre baks er det en fordel at være højrebenet da de netop skal gå forbi en spiller og nakke den ind over. Så det kommer vel helt an på hvilken type af spiller man er, laver man mange indlæg, eller dribler man meget. Dette kan også være forklaringen på at ZZ-Top spiller med Lucas da han vil have indlæg til vores store tunge angribere, og store hurtige midtbane.... (Ironi kan forekomme).

I RM bør man kunne slå kvalificerede indlæg med begge ben som offensiv-spiller. Det bør man faktisk kunne i de fleste professionelle klubber, medmindre man har andre kvaliteter, som e.g. en Robben. Et-benede offensive spillere er outdatet. Den eneste reelle forskel bør være, om en spiller foretrækker at gå ind i banen og krølle den over i det lange hjørne, eller gå uden om og så smadre den hårdt ind mod mål - førstnævnte er en typisk Robben, sidstnævnte er en typisk Bale(når han spiller højrekant). Det giver klart bedre vinkler at kunne trække ind i banen. Vinicius og især Lucas ser jeg ikke gøre nogen af delene. At vi så faktisk må tage til takke med spillere af denne kaliber fortæller noget om vores nuværende forfatning.

Backs er en anden størrelse, hvor der ikke er de samme krav til at kunne med begge ben, hvorfor de mhp. indlæg bør spiller i den rigtige side. Derudover er det også rent defensivt en fordel.

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

1 uge 5 dage siden #7 af madrid2000

Kratmus skrev:

Thomaskjensen skrev: Ja det var da et fint eksempel på en rigtig dygtig højre wing man kom med der... Fordelen med at være højrebenet og spille i højre side er at det bliver lættere at komme ned på baglinien og slå et indlæg, ulempen er at det ikke er let at gå venstre om en modspiller og derefter at kunne skyde på mål, eller lave en fræk aflevering.

I RM bør man kunne slå kvalificerede indlæg med begge ben som offensiv-spiller. Det bør man faktisk kunne i de fleste professionelle klubber, medmindre man har andre kvaliteter, som e.g. en Robben. Et-benede offensive spillere er outdatet. Den eneste reelle forskel bør være, om en spiller foretrækker at gå ind i banen og krølle den over i det lange hjørne, eller gå uden om og så smadre den hårdt ind mod mål - førstnævnte er en typisk Robben, sidstnævnte er en typisk Bale(når han spiller højrekant). Det giver klart bedre vinkler at kunne trække ind i banen. Vinicius og især Lucas ser jeg ikke gøre nogen af delene. At vi så faktisk må tage til takke med spillere af denne kaliber fortæller noget om vores nuværende forfatning.

Backs er en anden størrelse, hvor der ikke er de samme krav til at kunne med begge ben, hvorfor de mhp. indlæg bør spiller i den rigtige side. Derudover er det også rent defensivt en fordel.

Jeg synes ellers en af verdens bedste fodboldspillere nogensinde er ret et benet.

1 uge 5 dage siden #8 af Kratmus
Messi skyder bedre med højre end Vinicius og Vazquez(og måske næsten på niveau med Benzema).

En youtube-video siger ikke alt, men den her siger en del.

Hvem tænker du da ellers på?

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Sidste redigering: 1 uge 5 dage siden ved Kratmus.

1 uge 5 dage siden #9 af Thomaskjensen
Du har naturligvis ret i at spiller man for RM skal man kunne lave et indlæg med begge ben, men kigger vi først på Lucas, så ser jeg som du skriver aldrig at han går ind i banen, jeg vil påstå at han er meget højrebenet.
Vin er bare 19 og når han er på venstre side ser jeg både indlæg og at han går ind i banen, jeg elsker drengen og håber han falder på plads på højre kanten, Bale kan jo ikke holde ret meget længere.

1 uge 5 dage siden #10 af BBB
Dí María kunne ikke ramme bolden med højre fod, men han fandt dog en løsning på det ved at sparke bagom støttebenet. Når det virker, så er det super flot, og det giver også en del af den teaterfølelse, som man skal have på Bernabeu. Ronaldo kunne det samme, men gjorde det i mindre omfang. På den måde havde vi spillere, som både kunne trække ind, og trække mod baglinjen.

Det er i øvrigt noget fis, at højre back skal være højrefodet pga. indlæg. Hvis Carvajal var skarp med venstrebenet, så skulle han da bare have lov til at trække ind og fyre kanonen af. Det handler i langt højere grad om, hvordan bolden kan spilles rundt i bagkæden, og hvilket pres du kan komme ud af. Derudover hjælper det at have en højrefodet spiller, når han skal dække af for indlægsspil, men vil man egentlig ikke hellere have en højrefodet venstre back, når man spiller mod en Robben-type? Så dækkes der bedre af for at trække ind i banen.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

1 uge 1 dag siden #11 af Thomaskjensen
Njaaaa, at dække en bold og drive/sparke en bold er vel ikke lige det samme.
Men OK, mine argumenter med højre bak har ingen erfaring eller klogskab sig, det er ren spekulation :)

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.