Mourinho: Real Madrid var min største oplevelse
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
José Mourinho bliver i spansk presse bragt i spil som afløser for Zinedine Zidane, hvis ikke franskmanden får vendt situationen i den næste måneds tid.
Her møder Real Madrid både Sevilla, Atlético Madrid og Barcelona på udebane og i værst tænkelige scenarie kan mesterskabs-kampen være tabt med udgangen af oktober, hvilket kan få konsekvenser for Zidane.
José Mourinho står naturligvis klar i kulissen og han lægger ikke skjul på den gode og lærerige tid, han havde i klubben. Det fortæller han i et interview med den portugisiske TV-station, Canal 11.
Her siger han følgende om et uforglemmeligt minde som træner:
- Real Madrid var min største oplevelse ud fra hvad jeg lærte som træner, som mand, ude fra de lektioner, som jeg har fået i min karriere og mit liv. Det er det største minde i min karriere, det var fantastisk.
Portugiserens filosofi passede perfekt til Real Madrid, da han kom til klubben, fortæller han videre:
- Real Madrid bad mig komme med al min naturlighed. De fortalte mig, at over for os havde vi verdens bedste hold, som havde gjort det onde ved os og den situation var vi nødt til at få vendt.
Og den største titel var at vinde Copa del Rey mod netop Barcelona:
- Vi skulle forhindre, at Barcelona løb os over ende og derfor var Copa del Rey-finalen på Mestalla den vigtigste. Efter den kamp var alle opgør lige. Vi vandt LaLiga, Super Cuppen, men intet var som den Copa-finale. Desværre opnåede jeg ikke at komme videre fra de tre semifinaler i Champions League.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen