Paris udstillede Courtois

4 år 7 måneder siden #1 af chrlarsen
...

Kongeklubbens første opgør i europæisk sammenhæng denne sæson var en fadæse. 11 mål er blevet indkasseret i Real Madrid's seneste 4 europæiske opgør, og selvom Zidane ikke peger på nogle syndebukke, var det tydeligt at se, at forsvaret og midtbanen ikke hænger sammen. Om der kunne forventes mere af Courtois i går, må være en subjektiv vurdering, men det virker til, at alt i øjeblikket går forbi vores belgier i målet.

Keylor Navas er nu at finde i PSG, og selvom han ikke havde den sværeste opgave i går - da Real Madrid ikke ramte målet - må spørgsmålet stadig stå, om Courtois er denne rette mand til at vogte målet. Siden Mourinho fjernede Casillas fra målet, har præstationerne i målet generelt været svingende. Courtois er stadig klubbens førstevalg, men der går måske ikke længe, inden Areola får chancen mellem stængerne, hvis denne negative statistik fortsætter.

PSG havde hverken Neymar, Cavani eller Mbappé med, og det står - heldigvis - uvist, hvor galt det kunne være gået Real Madrid, hvis de havde haft de 3 stjerner oppe foran. Selvom Courtois ikke spillede sin bedste kamp, må det siges om flere af kongeklubbens spillere, og Zidane bliver snart nødt til at foretage nogle drastiske ændringer, selvom det er tidligt på sæsonen. 

PSG scorede i går på 60% af deres afslutninger indenfor rammen, og det virkede ikke til, at Courtois gjorde meget ved dem. Forhåbentligt får Zidane styr på taktikken, målmandssituationen og det - til tider - idéløse spil, inden kongeklubben møder Sevilla og Atlético.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 7 måneder siden #2 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Paris udstillede Courtois
Det var da lige lovligt meget kritik. Holdet dvs. markspillerne bliver kørt ud af banen af PSG og at tildele Courtois en god del af skylden er lige lovligt voldsomt. Courtois redde sejren hjem mod Levante med en pragtredning i de døende minutter og så må man heller ikke glemme hans flotte præstation mod Celta Vigo i sæsonåbneren. En anden ting jeg også er sikker på er at Navas ikke ville have kunnet ændret kampens udfald, hvis han stadig stod mellem stængerne for Real.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 7 måneder siden #3 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Paris udstillede Courtois
Som jeg før har skrevet herinde, så tager Courtois det han skal, men heller ikke så forfærdeligt meget mere. og det gjorde han så ikke engang igår, hvor en afslutning lige på ham alligevel får lov til at smutte forbi uden han overhovedet rører bolden.

Man savner nogle af de der umulige redninger som Casillas og Navas ofte var tvunget ud i, og som er nødvendige nu når vi nægter at forsvare vores eget mål. Redninger som kan være kampafgørende. Courtois havde en redning i sidste uge mod Levante til sidst, men jeg holder på at det er en bold han SKAL tage, da den sidder lige på ham præcis som igår.

Man husker jo tydeligt Casillas mod især Sevilla et par gange hvor han redder nogle bolde der 99 gange ud af 100 stryger i mål. Navas havde en vanvittig kamp mod Bayern et år i CL, som jo nærmest sikrede os videre adgang. Courtois har haft... Ja, hvad? Han har selvsagt ikke været her særlig lang tid, men det jeg og mange andre har set indtil videre, har slet ikke været i nærheden af at være godt nok.

For 10 år siden havde jeg aldrig troet, at jeg skulle kigge misundeligt over til rivalerne hvad angår målmænd, men here we are..

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 7 måneder siden #4 af MadridistaPorVida
Man skulle aldrig havde solgt Navas og Ronaldo. Man skulle havde hentet Mbappe for længst og givet Kubo chancen, hvis man så oven i købet havde beholdt Lopen så tror jeg Real havde vundet det hele!

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum