Podcast-referat: Real Madrid skuffede fælt på Bernabéu mod Club Brügge

6 år 9 måneder siden #1 af Administrationen
Courtois er grim. Courtois...

Courtois er grim. Courtois er dårlig. Courtois er dit og dat.

Udfaldene mod vores belgiske målmand er mange på diverse fora, men i vores nedtakts-podcast forsøger Daniel og Christian at nuancere debatten lidt og sætte nogle lidt andre perspektiver på.

Samtidig tager vi en snak om Real Madrids problemer netop nu. Hvilke spillere leverer og hvem gør ikke. Hvad bør Zidane gøre anderledes? Og hvordan ser den nærmeste fremtid ud for klubben og spillerne?

Alt det og meget mere kan I høre om i denne podcast, som I finder her:

Real Madrid skuffede fælt på Bernabéu mod Club Brügge

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #2 af Kiwes
Det er selvfølgelig ikke Courtois' skyld at vi lukker 2 mål ind - dog ser han heller ikke synderlig god ud. Areola kan fint stå mod Granada. Lad os prøve en 4-4-2 med Carvajal, Militao, Ramos, Marcelo - Bale, Casemiro, Kroos, Hazard - Jovic, Benzema. Granada spiller på omstillinger så giv Casemiro klare instrukser på at han spiller DEFENSIV midt. Alle i offensiven skal deltage i presspillet – særligt Benzema og Jovic.

6 år 9 måneder siden #3 af mohbar
Synes den opstilling mangler noget kreativitet. Ville heller spille enten Benz eller Jovic og så James ind på den offensive midt.

Hazard skal helt klart tage sig sammen og bør starte inde, alene pga risikoen for at han tager en pose Kim´s med på bænken..
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved mohbar.

6 år 9 måneder siden #4 af Kiwes

mohbar skrev: Synes den opstilling mangler noget kreativitet. Ville heller spille enten Benz eller Jovic og så James ind på den offensive midt.

Hazard skal helt klart tage sig sammen og bør starte inde, alene pga risikoen for at han tager en pose Kim´s med på bænken..

Med Jovic lidt længere fremme kan Benzema spille i en playmaker rolle. Nu hvor Hazard får Marcelo (husk at vi i længere tid har spillet med 2 meget defensive backs) som makker må vi alt andet lige forvente at der sker mere over venstrekanten. Højre side tror jeg desværre ikke der kommer til at ske meget andet end indlæg, hvor man satser på at ramme Jovic/Benz.

6 år 9 måneder siden #5 af elle44
Tak for endnu en god podcast.

Jeg er enig med jer, og Kiwes, i at Courtois selvfølgelig ikke direkte kan klandres for målene. Det er mere helhedsindtrykket man har af ham, efter over et år i klubben, der gør at jeg synes det er på tide man bænker ham. Og jeg er i det hele taget modstander af, at publikum pifter af spillerne på noget tidspunkt overhovedet, det hører ingen steder hjemme. Men vi må jo bare erkende, at Courtois ikke har leveret over en lang periode, og derfor skal Areola have chancen.

Mht. til startopstillingen i weekenden: er jeg helt enig med Kiwes. Vi skal simpelthen have Jovic i gang så vi kan få nogle mål fra bænken, ligesom vi så fra Morata i mesterskabssæsonen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen

6 år 9 måneder siden #6 af Kiwes

elle44 skrev: Tak for endnu en god podcast.

Jeg er enig med jer, og Kiwes, i at Courtois selvfølgelig ikke direkte kan klandres for målene. Det er mere helhedsindtrykket man har af ham, efter over et år i klubben, der gør at jeg synes det er på tide man bænker ham. Og jeg er i det hele taget modstander af, at publikum pifter af spillerne på noget tidspunkt overhovedet, det hører ingen steder hjemme. Men vi må jo bare erkende, at Courtois ikke har leveret over en lang periode, og derfor skal Areola have chancen.

Mht. til startopstillingen i weekenden: er jeg helt enig med Kiwes. Vi skal simpelthen have Jovic i gang så vi kan få nogle mål fra bænken, ligesom vi så fra Morata i mesterskabssæsonen.

Vi skal nemlig have gang i Jovic. I Frankfurt var han vant til at have en makker helt fremme i Rebic. Giv manden chancen med Benz som makker!

6 år 9 måneder siden #7 af Sahinovic
Det ville også være fint hvis Ramos fremadrettet forsøgte, at udfylde sin rolle som forsvarspiller fremfor at have gang i alt muligt andet. Han ser igen svag ud dernede, og ved det første mål er han igen! alt for langt fra sin mand. Det er jo helt vildt, at man med to afleveringer kan splitte et helt Real Madrid forsvar, og efter kampen var Zidane selv ude og sige at det første mål var grinagtigt.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

6 år 9 måneder siden #8 af Dios
Den her podcast er nok den jeg er klart mest enig i. Specielt Christian's kritik af Ramos, og alene på den baggrund synes jeg faktisk det er ham som burde have badebolden. Hazard var piv elendig, og klart en kæmpe kandidat til badebolden, men det er igen forsvaret som sejler, og igen Ramos som fucker op. Den mand er uundværlig på mange punkter, men hvor ville jeg dog ønske, at han gik mere op i det defensive arbejde end han gør.

Derudover er hans pointe omkring hvem der skal piftes af interessant, og aldrig en vinkel jeg selv har tænkt før. Jeg er selvfølgelig dybt uenig i, at der skal piftes af en spiller, og det mest utaknemmelige publikum lader endelig også til at have knækket Courtois. Hvor er det dog bare vigtigt for holdet, at man som fans er skyld i et psykisk nedbrud. Kæmpe klap på skulderen til de fuckt up fans.
Courtois er præcis den målmand han altid har været. En overvurderet en af slagsen, og dengang med De Gea sagaen stod jeg også alene, og sagde Courtois på ingen måde er i nærheden af et Real Madrid niveau, men dertil er der altså langt til man skal behandle andre mennesker på den måde.

Ellers en god og rammende podcast :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Dios.

Leveret af Kunena Forum