Carlos Carpio, Marca: Real Madrid indledte vejen mod et nederlag fra det øjeblik, hvor Zidane offentliggjorde startopstillingen. +++ Antonio Romero, AS: Isco er ikke god nok til at spille i Real Madrid eller nogen andre steder. +++ Álvaro Benito i AS: Man skal forvente meget mere af Jovic, som var usynlig mod Mallorca. Det gælder også for Isco, som bør genfinde den bedste version af sig selv. +++ Borja Mazarro, El Chiringuito: Real Madrid-ledelsen tænker allerede på Mourinho. +++ Mijatovic om Mallorcas mål: Det er det smukkeste, som kan ske for en angriber, hvor han løber mod en bakkende forsvarer. Så bliver det rigtig let for en angriber, særligt når han er hurtig som Lago. +++ Roberto Palomar, Marca: Denne sæsons trup er et dårligt samlet møbel. +++

Spansk presse: Courtois har fået angstanfald

2 uger 4 dage siden #1 af Administrationen
Thibaut Courtois kommer...

COURTOIS 380x501Thumb

Thibaut Courtois kommer ikke med i weekendens kamp mod Granada og det skyldes ifølge dele af spansk presse, at han har fået et angstanfald efter kampen mod Club Brügge, hvor han uretfærdigt blev gjort til syndebuk for belgiernes to scoringer, hvilket vi også var inde på i vores podcast efter kampen.

Courtois blev resten af første halvleg forfulgt af pibekoncerter og det gjorde tilsyneladende så stort negativt indtryk på ham, at han i pausen fik et voldsomt svimmelanfald og kastede op og i de seneste dage har han trænet for sig selv i Valdebebas.

Hvis Courtois som ventet holdes ude af topkampen mod Granada, kan han tidligst vende tilbage til Estadio Santiago Bernabéu den 30. oktober, fordi landskampspausen ligger efter weekenden og når klubfodbolden starter op igen har Real Madrid tre udekampe i træk, nemlig mod Mallorca og Barcelona i LaLiga, mens man også skal møde Galatasaray i Istanbul.

Dermed bliver det Alphonse Areola, som vogter målet i weekenden og tiden vil så vise, om det skal være på mere permanent basis.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 4 dage siden #2 af Fondo_Sur
Jeg ved godt at der er blevet refereret til ét eller to spanske medier, men kan denne nyhed nu passe? Det er sku en vild historie, hvis den er sand.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

2 uger 4 dage siden #3 af Dios
Hvor er det helt igennem forfærdeligt. Nogle gange brækker jeg mig over disse kujoner som kalder sig selv for fans. Føj! Håber seriøst en dag, at Perez tager kampen op imod disse forfærdelige mennesker som vælger at pifte af spillerne, som da han tog sig af de voldelige psykopater, og endelig fik smidt dem af helvedes til.
Fuck jeg flover mig som fan af Real Madrid. Tillykke med det. Vi har måske lige ødelagt et menneske for noget så latterligt som fodbold.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

2 uger 4 dage siden #4 af Raul7-2880
Virkelig tragisk.
I en klub som Real Madrid, vil der desværre altid være et ekstremt højt forventningspres. Derfor håber jeg, at Courtois forsøger at finde et andet sted. Det er den bedste løsning for begge partere.

Hvis rygterne er sande, må jeg ærlig indrømme, at jeg er en smule overrasket.
Det er en spiller der er vant til at præstere på absolut topniveau (CHL finaler, semifinaler i VM etc.)

2 uger 4 dage siden #5 af Fondo_Sur

Dios skrev: Hvor er det helt igennem forfærdeligt. Nogle gange brækker jeg mig over disse kujoner som kalder sig selv for fans. Føj! Håber seriøst en dag, at Perez tager kampen op imod disse forfærdelige mennesker som vælger at pifte af spillerne, som da han tog sig af de voldelige psykopater, og endelig fik smidt dem af helvedes til.
Fuck jeg flover mig som fan af Real Madrid. Tillykke med det. Vi har måske lige ødelagt et menneske for noget så latterligt som fodbold.

Det er selvfølgeligt smag og behag, men spørgsmålet er nok rettere om Courtois overhovedet passer ind i sådan en klub, hvis det rammer ham så mentalt.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

2 uger 4 dage siden #6 af Dios

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev: Hvor er det helt igennem forfærdeligt. Nogle gange brækker jeg mig over disse kujoner som kalder sig selv for fans. Føj! Håber seriøst en dag, at Perez tager kampen op imod disse forfærdelige mennesker som vælger at pifte af spillerne, som da han tog sig af de voldelige psykopater, og endelig fik smidt dem af helvedes til.

Det er selvfølgeligt smag og behag, men spørgsmålet er nok rettere om Courtois overhovedet passer ind i sådan en klub, hvis det rammer ham så mentalt.

Sørgelig kommentar, men den kommer desværre ikke bag på mig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

2 uger 4 dage siden #7 af Brylle

Fondo_Sur skrev:

Helt enig. Det er sådan fodbolden hænger sammen og sådan er det i alle klubber. Leverer man ikke, så får man det at vide, og hvis ikke man kan det, så giver det bedre mening at prøve sig af et andet sted. Det er hårdt at spille i en så stor klub og det kræver i den grad sin mand at kunne begå sig, især mentalt.

At begynde at flæbe over, at der piftes efter spillere, som ikke præsterer, er i min verden ret så hyklerisk, for sådan er fodbold. Det betyder vildt meget for de fans som sidder på lægterne hver eneste gang og spytter penge i klubben for at kunne se et hold som skulle forestille at være verdens bedste og har en ambition om at skulle dominere i international fodbold. Og så er det jo ikke kun fra lægterne, at presset kommer. Alle har en mening om en spiller i Real Madrid, så jeg kan ikke forestille mig at det udelukkende er et pres fra fansene der skulle fremprovokere angst, som det ret skørt og helt forfejlet er blevet sat op herinde

Det lyder til at Courtois ikke passer på profilen i verdens største klub. Se lige hvor meget Navas skulle lægge øre til fra både fans og medier gennem hele sin periode og skulle leve i uvisheden om at være førstevalg eller ej. Endda blev han også sendt til United på et tidspunkt inden det kollapsede helt til sidst. Men han viste netop den nødvendige mentalitet, spillede sig op og blev en fanfavorit for mange.

Nu har jeg ikke set meget til Areola, men han ser godt nok rolig ud i alle situationer og ligner en keeper med rigtig meget overskud. Måske han kan løfte opgaven sæsonen ud? Jeg tvivler desværre på at Courtois kan og jeg føler virkelig med ham hvis det er rigtigt, at han har fået et angstanfald. Jeg håber, at han kommer over det og rammer det niveau han tidligere har haft, men jeg tvivler desværre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, mohbar

2 uger 4 dage siden #8 af mohbar
Hvor var folk så henne da spillere som CR7 og Benz gang på gang blev mobvet og piftet af på bernabeu...?

Ventede man på at de kollapsede og fik nervesammenbrud før man skulle få sympati?

Det er desværre en del af topfodbold og man må altså kunne forvente det, især i en klub som ligger i den absolutte top. Og det gør det ikke nemmere at man vipper mister 3xCL vinder Navas af pinden og tilmed opfører sig lidt hoverende bagefter.

Har ondt af ham, men på topplan SKAL man kunne vænne sig til det her. Det svarer lidt til en CEO for Novo. Hvis han ofte går ned med stress så skal man altså finde en ny, der kan levere for virksomheden. Selvom det er synd.

Men håber han vender tilbage igen, og så man meget gerne begynde at levere!
Sidste redigering: 2 uger 4 dage siden ved mohbar.

2 uger 3 dage siden #9 af Fondo_Sur

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev:

Sørgelig kommentar, men den kommer desværre ikke bag på mig.

Lige over.

Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

2 uger 3 dage siden #10 af Chamartin
Tag nu lige og spis brød til.

Der er slet ingen beviser på, at dette er en sand historie. Det er angiveligt bare syge tanker, der er opfostret i en journalists hoved, der så cirkulerer rundt og bliver citeret i andre medier.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.