Marca: Real Madrid har aftale med Eriksen og Tottenham

6 år 9 måneder siden #1 af Administrationen
...

For anden dag i træk er Christian Eriksen på forsiden af Marca, som nu kan berette at man faktisk er enige med både danskeren og Tottenham, således at et skifte kan finde sted i januar.

Christian Eriksen fastholder, at han ikke vil forlænge kontrakten med Tottenham og London-klubben har derfor modvilligt accepteret at sætte sig til forhandlingsbordet, hvor man er blevet enige om en pris på 25 millioner €.

Real Madrids interesse i Christian Eriksen er ikke ny og da man første gang henvendte sig til Tottenham, fik man svaret at han kostede 250 millioner €, men med blot få måneder til, at danskeren kan forhandle frit med alle klubber, er prisen faldet betragteligt og til et absolut fornuftigt niveau, taget Eriksens kvaliteter i betragtning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #2 af Salix7
Super fed handel set med danske briller - men hvem skal Eriksen erstatte? (Særligt med tanke på de talenter, som kan komme retur til sommer eller sommeren efter)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

6 år 9 måneder siden #3 af -#7-

Salix7 skrev: Super fed handel set med danske briller - men hvem skal Eriksen erstatte? (Særligt med tanke på de talenter, som kan komme retur til sommer eller sommeren efter)

Isco, James, Modric, Kroos. Take your pick. Jeg tror egentlig heller ikke som sådan det er spørgsmål om at erstatte 1:1, men nærmere supplere en midtbane som er meget tyndt besat, efter et fantastisk planlagt sommer-transfervindue, og ikke rigtigt kan tåle skader. Heldigvis er vi jo ret forskånet med skader i Real Madrid.....

Med hensyn til talenterne tror jeg simpelthen ikke at Ceballos nogensinde kommer til at spille en rolle for Real Madrid, ikke med Zidane som træner i hvert fald. Eriksens potentielle ankomst er langt mere interessant at diskutere i forhold til Ødegaard dog, for hvor efterlader det mon nordmanden, hvis Eriksen skifter?

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

6 år 9 måneder siden #4 af El Siete

-#7- skrev:

Salix7 skrev: Super fed handel set med danske briller - men hvem skal Eriksen erstatte? (Særligt med tanke på de talenter, som kan komme retur til sommer eller sommeren efter)

Isco, James, Modric, Kroos. Take your pick. Jeg tror egentlig heller ikke som sådan det er spørgsmål om at erstatte 1:1, men nærmere supplere en midtbane som er meget tyndt besat, efter et fantastisk planlagt sommer-transfervindue, og ikke rigtigt kan tåle skader. Heldigvis er vi jo ret forskånet med skader i Real Madrid.....

Med hensyn til talenterne tror jeg simpelthen ikke at Ceballos nogensinde kommer til at spille en rolle for Real Madrid, ikke med Zidane som træner i hvert fald. Eriksens potentielle ankomst er langt mere interessant at diskutere i forhold til Ødegaard dog, for hvor efterlader det mon nordmanden, hvis Eriksen skifter?

Men det haster jo heller ikke med Ødegaard, han er blot 20 og har næsten 2 sæsoner tilbage af sin leje ved Sociedad, halvandet år efter Eriksen potentielt ankommer. Og så er der lige en tilvænningstid, samt at til den tid er flere fra vores nuværende midtbane rykket videre (tør man tro på det). Det begynder at blive et problem hvis man næste sommer igen retter blikket mod Pogba og de Beek.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

6 år 9 måneder siden #5 af Kasillas
Kroos og Casemiro er selvskrevne på holdet. Sådan næsten da.

Hvem har vi tilbage?:

Modric stopper til sommeren.

Isco og James er ikke dårlige, men præsterer heller ikke på konsistens basis. Det kan godt ændre sig, hvis Zidane viser tillid, men intet er sikkert. Isco og James er dog fine bænkspiller.

Asensio vender først tilbage til sommeren, og selv der er det ikke sikkert at han er god nok til start-11.

Ødegaard er på lånt i 1år og sikkert også 2 år efter alt at dømme. Fra nuværende perspektiv virker han ikke til at være tæt på start-11 i Real Madrid, hvis han skulle komme. Kubo aner jeg intet om.

Ceballos kan jeg ikke se vende tilbage medmindre han får en fænomenal sæson i Arsenal. Og vender han tilbage i den nuværende forfatning, vurderer jeg ham til at være på James' og Iscos niveau.

Velverde viser lovende takter, men vi ved ikke hvordan han spiller på den lange bane på konsistens basis.

Det eneste der taler for Eriksen er altså hans kontraktsituation, og det faktum at han er vurderet til 100 mio euro under normale omstændigheder. For ellers kan jeg ikke rigtigt se ham på vores hold medmindre Real Madrid afskiber nogle af vores egne.

Personligt ville jeg afskibe Isco, Ceballos, Asensio og Modric til sommer pga forskellige påskud.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

6 år 9 måneder siden #6 af asp3200
25 mil euro lyder utroligt, hvis det er sandt så skal vi slå til. Han er trods alt en god spiller og stadig ung.

Kæmpe overblik og gode frispark/hjørnespark og han løber utroligt meget i hver kamp. Han skulle ikke til Madrid for 200 mil, men 25 er jo ingenting:)

6 år 9 måneder siden #7 af Dios
-#7- skrev:

Jeg tror egentlig heller ikke som sådan det er spørgsmål om at erstatte 1:1, men nærmere supplere en midtbane som er meget tyndt besat, efter et fantastisk planlagt sommer-transfervindue, og ikke rigtigt kan tåle skader. Heldigvis er vi jo ret forskånet med skader i Real Madrid.

Det forstår jeg simpelthen ikke så mange mener? Taler du om kvalitet, eller decideret en underbemandet midtbane? Vi råder trods alt over Casemiro, Valverde, Kroos, Modric, Isco og James til 3 pladser på den centrale midtbane. Der er vel ikke én eneste anden klub i verden, som besidder så flotte navne på en midtbane. Nuvel, så har halvdelen underpræsteret sidste sæson, men Casemiro og Kroos er vel mere eller mindre tilbage på deres topniveau, hvor specielt sidstnævnte IMO spiller bedre end nogensinde, og det gør han måske/måske ikke på grund af en velspillende Valverde, som indtil videre har grebet chancen.
Modric virker også i klar bedring, selvom han fik lavet en kæmpe fejl imod Brügge. James er stadig en utrolig habil indskifter, og Isco er den eneste som endnu ikke er blevet testet.
Er man imod sammensætningen, så fair, men tynd er den vel langtfra!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 år 9 måneder siden #8 af Lars1991
Det kommer vel an på om man ser Isco og James som spillere til den 3-mandsmidtbane. Det synes jeg jo ikke de er. Når de spiller, især James, så det jo mere som en 10'er.
Det efterlader fire spillere til tre pladser. Og så har Valverde heldigvis grebet chancen, for ellers havde det da været helt håbløst.

6 år 9 måneder siden #9 af Salix7

-#7- skrev:

Isco, James, Modric, Kroos, Valverde og Casemiro er vores midtbane pt, hvilket vel ikke er tyndt? Særligt med tanke på at Asensio og Lucas også kan spille på den offensive midtbane - det giver os 8 spillere til 3-4 pladser, hvilket vel er fair nok dækning.
Derfor går mit spørgsmål mere på, hvem folk tror at Eriksen er i stand til at slå af holdet?
Til sommer kan Ceballos, Ødegaard og Kubo komme tilbage til klubben, og måske ankommer De Beek og Pogba også.
Jeg har derfor svært ved at se, at han giver særlig meget nyt eller bedre til holdet - selvom prisen på 25mio euro uden tvivl er billigt for ham.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Salix7.

6 år 9 måneder siden #10 af Ramos4

Salix7 skrev:

-#7- skrev:

Isco, James, Modric, Kroos, Valverde og Casemiro er vores midtbane pt, hvilket vel ikke er tyndt? Særligt med tanke på at Asensio og Lucas også kan spille på den offensive midtbane - det giver os 8 spillere til 3-4 pladser, hvilket vel er fair nok dækning.
Derfor går mit spørgsmål mere på, hvem folk tror at Eriksen er i stand til at slå af holdet?
Til sommer kan Ceballos, Ødegaard og Kubo komme tilbage til klubben, og måske ankommer De Beek og Pogba også.
Jeg har derfor svært ved at se, at han giver særlig meget nyt eller bedre til holdet - selvom prisen på 25mio euro uden tvivl er billigt for ham.

Kubo er wing. Ceballos er Arsenal-materiale. Modric er 34. Vi køber jo ikke både De Beek og Pogba. Eriksen er da perfekt til at gå ind og erstatte Modric. Og til 25 mio.? Det er en no brainer i mine øjne.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

6 år 9 måneder siden #11 af -#7-
@Dios og Salix, Lars skriver egentlig meget godt hvad jeg mener om det. Isco og James anser jeg ikke for decideret midtbanespillere, ikke i samme forstand som Modric, Kroos og Casemiro er det i hvert fald. De tager nok mere udgangspunkt i højre eller venstre side af angrebet hvis det endelig er, i mit hoved i hvert fald.

Derudover må Iscos tid også snart være ovre, jeg kan ikke huske hvornår han sidst har spillet en god kamp, eller sågar en hel kamp fra start til slut. Eriksen ville uanset hvad være en forstærkning, og en ekstra spiller med bevist kvalitet man kan smide ind når Modric’ 34 år gamle kroatiske stænger knirker for meget.

Og lige til sidst, skal vi ikke blive enige om at hvis først Lucas begynder at skulle spille på midtbanen, så ER man altså for tyndt besat. Det ville være en katastrofe af rang at smide ham derind, vil jeg umiddelbart vurdere ud fra hans generelle evner på kanten.

DC19

6 år 9 måneder siden #12 af Dios
@-#7-.

Isco og James spiller på 3-mandsmidtbanen, så selvfølgelig tæller de også der som midtbanespillere. Vi kan jo ikke bare kaste dem ud af ligningen, fordi man har lyst.

@Ramos4.

Kubo er offensiv midtbanespiller. Han spiller centralt ifølge ham selv. Det var bla. derfor Barca ikke gik all in på ham, fordi de ikke mente han passede ind i deres 4-3-3 system som går igen i samtlige årrækker i klubben. Ellers enig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum