Courtois fik rent bur nummer 200

4 uger 2 dage siden #1 af Nicklas
Da Belgien i går slog Kazakhstan med...

Da Belgien i går slog Kazakhstan med 2-0, var det samtidig 200. gang, at Thibaut Courtois formåede at holde rent bur i sin professionelle karriere.

Belgien har vundet alle deres kampe i EM kvalifikation gruppe I, hvor de har en målscore på 30-1 efter otte kampe mod Rusland, Cypern, Skotland, Kazakhstan og San Marino. Det er blevet til syv gange rent bur i træk for Belgien.

De 200 rene bur fordeler sig således:
- Chelsea: 58 gange i 154 kampe.
- Atlético Madrid: 76 gange i 154 kampe.
- Genk: 14 gange i 45 kampe.
- Real Madrid: 12 i 43 kampe.
- Belgien: 40 i 78 kampe.

For det belgiske landshold holder Courtois målet rent en gang for hver 1,95 kampe, mens tallet i Real Madrid lyder på en gang for hver 3,59 kampe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 1 dag siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Courtois fik rent bur nummer 200
Det er en utrolig ringe statistik i Real Madrid. Den er ringere end i Genk :-D

Det belgiske landshold har mødt meget let modstand (ift. deres egen styrke) - deres målscore siger det hele. På klubplan er det stadig kun tiden i Atlético, der virkelig står ud.

Er mit forhold til Courtois ligeså betændt som Steens forhold til Navas?
Sidste redigering: 4 uger 1 dag siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, madrid2000, ElMadrid

4 uger 1 dag siden #3 af Ramos4
12 clean sheets er faktisk mere end jeg havde regnet med. Og det er jo sørgerligt nok.

Men det er jo ikke fordi han havde vanvittigt bedre statistik i Atletico end i Chelsea. Han stod altså godt i Chelsea-tiden også, nu skal vi ikke gøre ham dårligere. Det kan godt være hans seneste tid ikke var helt lige så god, men så havde han et flot VM lige efter.

Sue me.

4 uger 1 dag siden #4 af madrid2000

BBB skrev: Det er en utrolig ringe statistik i Real Madrid. Den er ringere end i Genk :-D

Det belgiske landshold har mødt meget let modstand (ift. deres egen styrke) - deres målscore siger det hele. På klubplan er det stadig kun tiden i Atlético, der virkelig står ud.

Er mit forhold til Courtois ligeså betændt som Steens forhold til Navas?

Han er den dårligste målmand vi har haft de sidste 20 år.

4 uger 23 timer siden #5 af Dios
Besvaret af Dios på emne Courtois fik rent bur nummer 200
Problemet med Courtois er, at han simpelthen bare ikke er god nok. Det kan siges om samtlige målmænd vi har haft siden Casillas! Navas var i det store billede heller ikke god nok. Vi skal bare ikke begynde, at bedømme vores målmænd på clean sheets, for så er der jo ingen målmænd i verden der er gode nok.
Real Madrid mangler en målmand som er ekstraordinær, men når man giver 1-2 friløbere og 2-3 100% chancer til modstanderne i hver kamp, så bliver den statistik total ligegyldig.

Courtois' problem i Real Madrid er, at hans forcer ikke ligger de steder som der virkelig er behov for i Real Madrid, da modstanderen ofte kommer tæt på målet, og her er Courtois bare ikke reaktionsstærk nok inde på stregen, eller god nok i mand mod mand, og derfor ser han ofte utrolig dum ud i Real trøjen.
Navas så klart bedre ud, men han gav utrolig mange dumme returbolde som der blev scoret på, og hans spil i feltet blev luret af modstanderne, da han aldrig gik ud af målet, og man dermed bare kunne slå høje bolde mod vores backs.

Areola kender jeg ikke skide meget til, men han ser langt bedre ud inde på stregen, men når Psg vil bytte ham i stedet for Navas, så ryger min tillid til ham, selvom jeg dog er villig til at give ham en chance.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 uger 23 timer siden ved Dios.

4 uger 23 timer siden #6 af nono
Besvaret af nono på emne Courtois fik rent bur nummer 200
Jeg er enig i Dios' indlæg så vidt det handler om Courtois. Navas var og er dog en vanvittigt dygtig målmand.

Det der står i vejen for hans anerkendelse er, at han ikke først havde succes i en anden storklub og blev købt for +80mio euro som en galactico-målmand. Den mand har bare leveret og leveret fra første dag i målet, trods kontant spekulation om Casillas, De Gea eller Courtois. Han har kæmpe store aktier i vores 3 CL triumfer og fortjener mere anerkendelse. Vi kan se på Courtois hvor svært det er at se godt ud som målmand i den hvide tråde bag et flagrende, mangelfuldt og ustruktureret forsvar. Navas var fantastisk.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Zyconith

4 uger 13 timer siden #7 af YunisTaker
Det her er måske en kontroversiel kommentar, men hvis Navas var 5 år yngre, så kunne han efter min mening nå Casillas-niveau i Real Madrid. Courtois er god mod hold der spiller på indlæg og høje bolde (som alle i Premier League gør på nær måske City & Arsenal). Navas har gentagende gange reddet Real efter en fejl fra forsvaret, og det har Casillas også gjort siden starten af 00'erne. Jeg ser større lys i Areola end jeg gør Courtois, så håber Zidane vil give ham flere chancer på trods af den dårlige præstation imod Granada.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Sidste redigering: 4 uger 13 timer siden ved YunisTaker.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.