Real Madrid-trio nomineret til Golden Boy-prisen
Tre Real Madrid-ejede spillere er blandt de 20 nominerede til dette års Golden Boy-pris. Prisen uddeles til den spiller under 21 år med base i Europa, som har haft det største kalenderår. Det er journalister der stemmer, og prisen uddeles den 16. december i Torino i Italien.
De tre spillere er Vinícius Junior, Rodrygo Goes og Andriy Lunin. Vinícius, som nok er Real Madrids bedste bud på en vinder, havde et stort 2019 indtil en skade tvang ham væk fra banen i foråret. Rodrygo Goes har ikke fået meget spilletid på førsteholdet, og det må derfor anses som højst usandsynligt, at han kommer i nærheden af at vinde prisen. Det samme kan siges om Andriy Lunin, som i denne sæson har spillet nul minutter for Real Valladolid, som han er udlejet til. Han er på listen på baggrund af sommerens u20-VM, som Ukraine vandt.
Blandt favoritterne finder man Dortmunds Jadon Sancho, Atléticos Joao Félix og sidste års vinder, Juventus’ Matthijs de Ligt.
Den fulde liste:
Matthijs de Ligt (Juventus), Alphonso Davies (Bayern München), Gianluigi Donnarumma (AC Milan), Ansu Fati (Barcelona), Phil Foden (Manchester City), Matteo Guendouzi (Arsenal), Erling Braut Håland (RB Salzburg), Kai Havertz (Bayer Leverkusen), Joao Félix (Atlético Madrid), Dejan Joveljic (Eintracht Frankfurt), Kang-In Lee (Valencia), Andriy Lunin (Real Madrid/Real Valladolid), Donyell Malen (PSV), Mason Mount (Chelsea), Rodrygo Goes (Real Madrid), Jadon Sancho (Dortmund), Ferrán Torres (Valencia), Vinícius Junior (Real Madrid) og Nicoló Zaniolo (Roma).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev: Er det ikke underligt, at Ødegaard ikke er nomineret, når Rodrygo (ikke spillet), Lunin (3. målmand i RM og reserve i Valladolid) og Vinicius (3 fine - ikke sublime - måneder?) er?
Ikke når man tænker på, at Ødegaard er for gammel til at blive nomineret. Det er kun spillere, som er født i 1999 og fremefter, der kan blive nomineret, og nordmanden er fra 1998. Han er født 17. december 1998.
Mølbat skrev:
BBB skrev: Er det ikke underligt, at Ødegaard ikke er nomineret, når Rodrygo (ikke spillet), Lunin (3. målmand i RM og reserve i Valladolid) og Vinicius (3 fine - ikke sublime - måneder?) er?
Ikke når man tænker på, at Ødegaard er for gammel til at blive nomineret. Det er kun spillere, som er født i 1999 og fremefter, der kan blive nomineret, og nordmanden er fra 1998. Han er født 17. december 1998.
De regler er ikke refereret i de engelske aviser, som jeg har læst. Der bliver der refereret til under 21 år ligesom i denne artikel. Det ændrer selvfølgelig noget. Det undrer mig dog, at han ikke tages i betragtning, når han ikke er blevet 21 ved prisuddelingen.
BBB skrev:
Mølbat skrev:
De regler er ikke refereret i de engelske aviser, som jeg har læst. Der bliver der refereret til under 21 år ligesom i denne artikel. Det ændrer selvfølgelig noget. Det undrer mig dog, at han ikke tages i betragtning, når han ikke er blevet 21 ved prisuddelingen.
Jeg er rimelig sikker på, at det hænger sådan sammen, for ellers er der ingen mening i, at Ødegaard ikke er nomineret. Han er klart én af verdens allerbedste unge spillere, men jeg tror som sagt, at han er "for gammel" til at blive nomineret, idet han er født i 1998.
Edit: Har lige kigget listen med de 20 nominerede igennem. Samtlige spillere er fra 1999 eller fremefter, så jeg er nærmest 100 % sikker på, at det er en regel.
Mølbat skrev:
BBB skrev:
Mølbat skrev:
Jeg er rimelig sikker på, at det hænger sådan sammen, for ellers er der ingen mening i, at Ødegaard ikke er nomineret. Han er klart én af verdens allerbedste unge spillere, men jeg tror som sagt, at han er "for gammel" til at blive nomineret, idet han er født i 1998.
Edit: Har lige kigget listen med de 20 nominerede igennem. Samtlige spillere er fra 1999 eller fremefter, så jeg er nærmest 100 % sikker på, at det er en regel.
Det at det ikke er refereret i de engelske medier, i denne artikel eller at jeg ikke vidste det, betyder ikke, at jeg tvivler på dig. Selv med U-turneringerne, der er der nogle spændende regler for aldersgrænser. Derudover er det en italiensk avis, der står for kåringen, men heller ikke der kunne jeg finde de præcise regler. Jeg kiggede også de 20 nominerede igennem i går, så jeg tror, at du har ret. Det virker bare lidt underligt, at en spiller, der er født 2 uger før årsskiftet og først har fødselsdag efter kåringen, bliver udeladt.
Men det er selvfølgelig samme dilemma, som der opleves på ungdomslandshold, hvor spillere, der er født i 1. halvår, statistisk set er overrepræsenteret.