Zidane: Vi var fokuserede fra start til slut

4 uger 10 timer siden #1 af Jbner
Efter 1-0-sejren...

ZidanePressemødePSG

Efter 1-0-sejren over Galatasaray i går aftes, mødte Zidane pressen på Ali Sami Yen Stadium i Istanbul.

- Jeg er glad på vegne af hele holdet, for der har været meget kritik. Det er ikke et let sted at komme, og vi viste god karakter. Det er vigtigt at vinde når man spiller hver tredje dag, og i aften var vi fokuserede fra start. Vi fik en stærk start, men så fik de to chancer. Det sker. Vi startede godt.

- Vi skabte mange chancer efter nogle gode bevægelser, og jeg vil gerne have set os score endnu et eller måske to mål, for så ville modstanderen have stoppet deres pres. Ved 1-0 tror de stadig på at de kan udligne, helt til det sidste. Men vi var fokuserede fra start til slut. Vi arbejdede hårdt, og det skaffede os sejren.

Om Rodrygo og Valverde:

- De er en del af truppen, og jeg valgte at Rodrygo skulle spille. Han præsterer og træner godt. I en 4-3-3-formation er hans naturlige plads på højre kant, og vi er glade for hans præstation. Det ændrer ingenting omkring ham. I dag fokuserer vi kun på denne kamp. Han er en del af førsteholdet, men han kan også spille for Castilla. Han gjorde det godt i dag og jeg er glad for hans kamp. Vi må se hvad der sker i næste kamp.

Om Benzema:

- Han ved at han er kaptajn. Jeg er glad på hans vegne, for vi er alle i samme båd, og alle skal bringe noget til holdet. Han gør det ikke kun ved at spille, men også ved at give instrukser til andre, og hjælpe når der er brug for det.

Om Courtois:

- I første halvleg var han vigtig, for de havde to store chancer, og han reddede os. I dag lavede han tog vigtige redninger. Han reddede os, for alt kunne ændres hvis vi kom bagud.

Om Hazard:

- Jeg tror ikke han er frustreret. Det vigtige er at skabe chancer, og normalt scorer han på dem. Jeg er ikke bekymret, og det er han heller ikke. Han bliver bedre. Det vigtige var at levere en god holdindsats.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 10 timer siden #2 af Salix7
Er jeg den eneste, som får nervøsetrækninger, når Zidane udtaler: “Vi var fokuserede fra start til slut” - det er altid godt at være positivt og se lyst på tingene, men en smule realitetssans vil næppe skade i vores nuværende forfatning...

3 uger 6 dage siden #3 af LUKITA87
Tror ikke du er den eneste, som har det på den måde Salix7.
Jeg synes efterhånden at Zidane siger det samme i pressen, så længe vi vinder. Synes squ godt at man som træner, gerne må være lidt efter sine spillere også i pressen, så længe der ikke bliver nævnt navne osv.
Jeg synes personligt at han beskytter spillerne for meget, selvom de ikke altid fortjener det.
Selvfølgelig er det godt at han beskytter spillerne, men savner alligevel lidt kritik til holdet af selveste træneren.

3 uger 6 dage siden #4 af interfigo
Sagde han ikke så senest som efter Mallorca kampen at man ikke kan give skylden til skaderne, men at man må forvente mere af reserverne?

Synes generelt at Zidane er meget fair.
Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved interfigo.

3 uger 6 dage siden #5 af Sahinovic

LUKITA87 skrev: Synes squ godt at man som træner, gerne må være lidt efter sine spillere også i pressen, så længe der ikke bliver nævnt navne osv.

Og hvem skulle det gavne, altså udover pressen der skal sælge aviser?

Hvis Zidane føler det er nødvendigt at stikke til sine spillere, så gøre han det også under fire øjne og det er jeg ret sikker på at spillerne respektere langt mere end hvis han gjorde det i pressen, og derfor de er bag ham hele vejen. Han har trods alt selv været spiller på allerhøjeste plan og ved hvordan han skal interagere med dem.

Jeg kan nævne dig en anden manager (nok ikke nødvendigt at skrive navnet på ham) der ofte går ud og stikker til sine spillere i pressen, og det er aldrig gået godt for ham.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.

2 uger 6 dage siden #6 af LUKITA87
Jeg siger jo ikke at han skal køre Mourinho stilen. Synes bare vi har nogle spillere som ikke præsterer nok, f.eks. Marcelo og isco. De to er jo klasse spillere når de er i god form, men det har de ligesom ikke været i over et år. Tænker bare hvor lang snor skal man blive ved med, at give sådan nogle spillere.
Der må da også være en grænse, de tjener trods alt flere millioner om året og alligevel ligner de nogle som ikke rigtig gider at kæmpe, løbe, tackle osv. for logoet.

Du må endelig ikke misforstå, men vil bare have at han får gang i de spillere. Nu har vi haft tre forskellige træner på en sæson og ingen af dem fik gang i de spillere, så tænker at han måske kunne prøve noget andet.
Det kunne jo være at det hjalp.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.