Valdano: I Raúl kan Real Madrid få sin egen Guardiola

6 år 9 måneder siden #1 af Administrationen
Raúl har fået...

Raúl har fået en lidt blandet start på livet som træner for Castilla-mandskabet, men mange regner ham alligevel for en kommende træner for førsteholdet.

En af dem, der har stor tillid til Raúls evner som træner, er Jorge Valdano, som i sin ugentlige klumme i El País roser Raúl:
- Man er ved at bygge en træner op, der, hvis klubben ved, hvordan man passer på ham, i mange år vil kunne udtrykke den karakter, som Real Madrid har brug for, for at overvinde mediepresset, den spændte atmosfære og de uforholdsvist høje forventninger, som Real Madrid må leve med. ”Det er stadig for tidligt”, siger man til mig fra højre og venstre. Det er de samme ting, man fortalte mig for 25 år siden, da han debuterede som spiller.

Og det er netop Raúls stil, som imponerer Valdano:
- Ingen har tilpasset følelsen bedre hos Madridistas og for at bevise det kan man bare se på det, som han forårsager: Med Raúl tættere på, er Estadio Santiago Bernabéu noget andet. Stilen skal have en etisk baggrund, som ligger implicit i Raúls karriere som fodboldspiller og eksplicit i klubbens hymne. Når det er sagt, så implementerer Raúl det, som Real Madrid inspirerer til.

At Raúl vil indgyde spanske dyder i holdet, er Valdano heller ikke i tvivl om:
- Stærk, insisterende, altopofrende, seriøs, pragmatisk og konkurrence-minded……..Den her særlige evne til at klemme den sidste dråbe sved ud, som stiller sig til rådighed for ambitiøs fodbold. Real Madrid har altid været spillernes. Køb kvalitet og forlang fightervilje. Eftersom Raúl ved, hvad der gør en Madridista skamfuld og hvad der gør en Madridista stolt, så vil han være nådesløs i forhold til at kræve noget af sine spillere.

Ifølge Valdano har Real Madrid brug for en rigtig klubmand:
- Han vil ikke tillade, at nogen blander sig i hans ideer om klubben, fordi han har en stålfast selvsikkerhed i sit Madridista-instinkt. Jeg tror, at Real Madrid i Raúl vil finde sin Guardiola eller Simeone: Dette er personificeringen af den institutionelle karakter. Mourinho, Allegri? Vi kan starte med at respektere Zidane og hvis vi snakker om fremtiden, så må ingen glemme Raúl, hvilket vil være den bedste måde at respektere Real Madrid på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #2 af BBB
Jeg har så mange spørgsmål til Valdano på baggrund af denne artikel. Det første og vigtigste spørgsmål må næsten være: Hvad gør forventningerne uforholdsvist høje?
Skal forventningerne være mindre end, hvad klubben har præsteret i fortiden?

6 år 9 måneder siden #3 af baggins
Raul for helt sikkert muligheden for at træne Real Madrid på et tidspunkt. Hvornår er ikke til at sige, men Zidane fik chancen meget før man troede. Dog ved vi ikke om det bliver en succes.
Min lille drengedrøm ville dog være Raul som manager med Guti og Casillas som trænere/assistenter. Ikke fordi jeg ved det ville være et projekt med garanti på trofæer, men ville være legendarisk på papiret.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

Leveret af Kunena Forum