Hazard: At spille i Real Madrid er en drøm der er gået i opfyldelse

6 år 9 måneder siden #1 af Jbner
I det...

I det seneste afsnit af Real Madrid TVs serie, "Campo de Estrellas", havde man besøg af Hazard til et interview, hvor der blev reflekteret over hans karriere, samt skiftet til Real Madrid.

- Min drøm var altid at spille for Real Madrid, det bedste hold i verden, og, indtil videre, er jeg glad. Courtois fortalte mig altid at dette var den bedste klub. Jeg havde allerede bestemt mig efter VM, og jeg sagde til mig selv, "Jeg bliver nødt til at skifte til Real Madrid nu". Det var desværre ikke muligt dengang, og jeg tilbragte et år mere i Chelsea, og det gjorde min afsked lettere. Klubben forstod det, og lod mig skifte. Jeg talte med Florentino og han fortalte mig at han ventede på mig i Madrid. Jeg talte også med Modric, og fik indtrykket af, at de allesammen ønskede at se mig i Real Madrid, og nu skete det endeligt.

Om hans passion for spillet:

- Det begyndte alt sammen som et spil mellem brødre, vi havde altid vores øjne på fodbolden. Når vi spiste, når vi lavede lektier, og hver gang vi havde fem minutter, spillede vi altid fodbold. Vi spillede altid på banen tæt på vores hjem, for der var en stor port. Det var sådan det startede. Vores hus var ikke stort, men vi fandt altid en måde at positionere sofaen eller noget andet, som et mål. Når jeg spiller, tænker jeg altid at jeg er heldig at få lov til at spille fodbold som mit arbejde.

Om Zidane:

For alle i fodbold, er Zidane en rollemodel. Han begejstrede alle da han spillede. Da jeg var barn, elskede jeg ham, jeg så hans kampe og jeg ville se ham gøre hvad end han nu gjorde. Jeg elskede alt ved ham.

- Da han gik på pension, troede jeg ikke at han ville blive træner så hurtigt. Men tingene gik som de gik, og han endte her, og det gjorde jeg også. At have mit idol som træner, betyder at jeg kan lære ting fra ham, og det gør mig glad. Han er ærlig, og han taler med dig når han har brug for det. Han var spiller selv, og han ved hvad vi har brug for.

Om sit mål:

- Jeg spiller for holdet. Når jeg går på banen og ser Bernabéu, gør det mig glad. Jeg kom her for at spille på denne bane, og hjælpe mine holdkammerater. Det er en drøm der er går i opfyldelse for mig, at spille for den bedste klub i verden. Vi vil gøre alt for at vinde Champions League, LaLiga og Copa del Rey. I slutningen af sæsonen vil vi løfte en, to, tre eller fire pokaler. Vi håber at vinde, og jeg håber at jeg vil være den bedste version af mig selv, og vinde kampe og at alt går godt.

Om Champions League:

- Som jeg sagde den første dag, er Champions League den vigtigste for mig. Jeg har nået semifinalen før. Chelsea vandt deres eneste Champions League-trofæ året før jeg kom. Real Madrid har vundet den mange gange i de seneste år, og den er svær at vinde hvert år, for der er mange hold med. Men jeg er kommet her for at vinde den, for den er vigtig for alle, og også for mig.

Om råd fra sine forældre:

- Nu, i en alder af 28 år, og her i Real Madrid, fortæller de mig stadig at jeg skal have det sjovt, og nyde nuet i hver kamp. Fansene kommer for at have det sjovt, og man er på banen for at give dem noget der gør dem glade. Det var mine forældres råd. Jeg har altid lyttet til dem, og det er derfor tingene er gået så godt for mig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #2 af Ramos4
En drøm der går i opfyldelse. Ja det må siges. Det har indtil videre virket som en form for Make A Wish ønske der er gået i opfyldelse.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum