VAR har en gang tidligere omdømt straffespark

1 måned 2 uger siden #1 af Administrationen
Det vakte...

Ramos ml leganes

Det vakte en del opsigt, da Soto Grado i onsdags valgte at give Sergio Ramos en ny chance fra 11 meter-pletten efter at han havde brændt sit forsøg på Soriano, som efter en VAR-kendelse fik et gult kort for at gå for tidligt på straffesparket.

Episoden blev diskuteret heftigt i vores nedtakts-podcast, hvor VAR fortjent blev kåret til kampens badebold. Her snakkede Daniel og Christian også om, hvorvidt der var fortilfælde i spansk fodbold og det er der faktisk.

En gang tidligere er et straffespark blevet taget om, fordi målmanden gik for tidligt på et straffespark, nemlig i opgøret mellem Levante og Villarreal, hvor Andrés Fernández var synderen. Han udtalte efter kampen, at den som havde lavet reglen, aldrig har prøvet at være målmand, hvilket de engelske kommentatorer på Strive også var inde på i opgøret i onsdags.

De spanske regler taler dog deres tydelige sprog. Paragraf 14 siger nemlig: Målmanden skal have mindst det ene ben i kontakt med eller være inden for mål-linjen i det øjeblik, hvor straffesparks-skytten sparker til bolden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #2 af Thomaskjensen
A eller B, Piss eller rigtigt?
Jeg er dog den der gerne vil se at spillerne følger reglerne, så ja med den defination er jeg godt tilfreds med at der skal sparkes om.
Samtidigt skulle jeg blive helt lyseblå i røven om det var sket i en betydningsfuld kamp, om en sådanne dom skulle afgøre en kamp. Så herfra OK at straffet gik om, og nu er det op til VAR at vise/bevise hvar gang der er straffe at målmanden går for tidligt. Bliver herligt i fremtiden at sidde og vente 5 min på VAR at der var straffe, derefter 5 minutter på om målmanden gik for tidligt... Fed måde at få ind lidt reklamer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.