Podcast-referat: Real Madrid skuffede hjemme

6 år 8 måneder siden #1 af Administrationen
Jesper og Oscar satte...

Jesper og Oscar satte sig sammen ved mikrofonerne i går aftes efter Real Madrids skuffende pointtab hjemme mod Betis, hvor Ramos og co. ellers havde en rigtig god mulighed for at skabe lidt luft til Barcelona i tabellen, da catalanerne jokkede i spinaten ude mod Levante.

Hvorfor Real Madrid ikke lykkedes med at lukrere på Barcelona og Atlético Madrids pointtab, kan I blive meget klogere på ved at lytte til Jesper og Oscars snak ud fra vores faste nedtaktspunkter; tanker om holdopstillingen, Zidanes taktiske dispositioner, kampens badebold og kampens spiller spiller, og så bliver der også kigget frem mod midtugens Champions League-kamp mod Galatasaray.

Smid kaffen på kanden, skænk en kop og lyt så til denne fine nedtakt med Jesper og Oscar.

I findet podcasten her:

Real Madrid skuffede hjemme - udnyttede ikke de topholds pointtab

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Fed Podast! Selv om vi andre ikke er enige i kampens badebold, så skal det koste at man ikke laver mål på en friløber en bedstemor sætter...

6 år 8 måneder siden #3 af elle44
Kan virkelig ikke forstå hvordan Mendy kan få den badebold. Altså Carvajal render rundt over på den anden back, og kan ikke ramme en mand der står 5 meter ved siden af ham. Samtidig opstod alle Betis´ farlige situationer i vores højre side. Mendy lukkede i det mindste fuldstændig af i venstre side. Sammenligningen med Theo giver jo heller ikke mening, Theo har jo ikke nogen som helst forståelse for hvordan man dækker op.

Zidane kan få badebolden fordi han ikke skifter Mendy og Modric ud, Mendy gjorde det ikke dårligt, men det var ikke hans defensve kvaliteter vi havde brug for i 90% af den kamp. Og Kroos og Modric skal bare ikke spille sammen mere, spil enten Kroos eller Modric, men aldrig på samme tid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Sahinovic

6 år 8 måneder siden #4 af DeLaRed
Enig med elle44, Carvajal spillede en af sine daarligste kampe i den hvide troeje, og selvom Mendy ikke er saerlig produktiv i det offensive, saa lukker han helt ned i defensiven, hvorimod Modric spiller mere Hoejre Back end Dani i denne kamp.

Lyder lidt som om frustrationerne fra kampens resultat gaar ud over vores venstre back, naar han faar hoevl for at en bedstemor kunne scorer paa hans chance, og det er sku da aergeligt at han ikke scorer, men sjovt nok fik Valverde ikke nogen paa hatten da han braender en kaempe direktoer 4 meter fra maal mod levante, forstaar godt at det maal ikke var saa vigtigt da man vandt kampen, men naar man siger A maa man ogsaa sige B.

...er ogsaa enig i at Valverde er et lyspunkt paa reals hold for tiden, men han skal vel ogsaa have taev for at braende store chancer naar Mendy faar det???

Donde está la biblioteca?

6 år 8 måneder siden #5 af raul7=kongen
Nu er vi heller ikke altid enige i panelet og jeg havde Mendy noget højere end dem som havde referat fra denne kamp.

Jeg synes dog det er lidt sjovt at Mendy ikke skal kritiseres, men Zizou til gengæld skal kritiseres for ikke at skifte franskmanden ud.. Que?

Det er fedt at vi ikke altid er enige og jeg kan godt følge nogle af jeres argumenter, fint pointe med Valverde ikke bliver kritiseret for sin misser. Men trods alt forskel på at brænde i en 5-0 og en 0-0-kamp. Derudover må man sige at Valverde pt. bidrager med rigtig meget positivt i begge ender.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

6 år 8 måneder siden #6 af elle44

raul7=kongen skrev: Nu er vi heller ikke altid enige i panelet og jeg havde Mendy noget højere end dem som havde referat fra denne kamp.

Jeg synes dog det er lidt sjovt at Mendy ikke skal kritiseres, men Zizou til gengæld skal kritiseres for ikke at skifte franskmanden ud.. Que?

Det er fedt at vi ikke altid er enige og jeg kan godt følge nogle af jeres argumenter, fint pointe med Valverde ikke bliver kritiseret for sin misser. Men trods alt forskel på at brænde i en 5-0 og en 0-0-kamp. Derudover må man sige at Valverde pt. bidrager med rigtig meget positivt i begge ender.

Jamen vi står jo i en situation hvor vi mangler et mål, vi har Marcelo siddende på bænken og vi har ikke brugt alle tre indskiftninger. Så er det da ikke for meget at forlange at Zidane tænker sig lidt om. Mendy spillede en fin kamp, men han har sine mangler i offensiven. Det er bare en taktisk udskiftning, der har ikke noget at gøre hvordan Mendy præsterede overordnet set.

Og ja, jeg er helt enig i at det er fint at have forskellige holdninger og synspunkter til det hele. De her podcasts er det bedste der er sket for siden i meget lang tid.

6 år 8 måneder siden #7 af DeLaRed
Det ville være en kedelig debat, hvis vi alle var enige!

Drengene der lavede podcasten, gjorde det også lige efter kampen, som vi nok alle var skuffede over, så frustrationen var forståelig, var bare slemt uenig i at Mendy var dårligere end Carvajal, dermed ikke sagt at Mendy ikke var frusterende i det offensive, men man må også nyde når vi endelig får lukket ned for en venstre side der næste altid er et problem når Marcelo spiller (skal lige nævnes at Marcelo efter min mening er noget af det bedste der er sket for Real, han har i årevis være verdens bedste på pladsen) om Mendy langsigtet er svaret, tror jeg ikke nødvendigvis, men synes stadig han er bedre end de alternativer vi har haft de senere år(inkl Reguilon, det var ikke svært at imponere i den season hvor alt andet faldt sammen), og kunne måske gå hen og være et godt andet valg til venstre-backen, hvis han kan få noget mere kontrol over hans offensiv, og så må vi også passe på med at sammenligne spillere med Marcelo da han var på sit bedste, for den bliver bare svær at hamle op med.

Og helt enig i Valverde, han er det vores midtbane har brug for, og det ligner hans store gennembrud i denne season, man skal også bare passe på at man sætter ham på et piedestal, hvor han intet kan gøre forkert, som man tidligere har set med en spiller som Ceballos som jo har vist sig at være højst en middelmådig spiller, som har svært ved at finde fast spilletid i Arsenal. Jeg håber naturligvis ikke at Valverde viser sig at være varm-luft som Ceballos, men istedet at han blir den Pogba Zizou gerne ville have, så vi til sommer kan bruge pengene et andet sted(hvis Zidane overlever så længe)

Og så mener jeg ikke at Marcelo skulle have været skiftet ind, istedet synes jeg netop Valverde burde have været inde efter en times spil, for at få mere dynamik fra box til box, men uanset hvad er det ikke ok at gå fra banen med uafgjort med en udskiftning i posen, og generelt mener jeg Zidane i denne season bruger sine udskiftninger for sent, og tror den sygdom kommer til at koste flere point over de næste par måneder!

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum