Optakt: Real Madrid - Galatasaray, CL, 4. spillerunde

6 år 8 måneder siden #61 af Fondo_Sur
Rodrygo... mange tak fordi at du valgte Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #62 af Mølbat
Det er alligevel imponerende, at denne tråd/dette emne er så domineret af negative kommentarer om hhv. Vinicius, Isco og Zidane på en aften, hvor man totalt ydmyger sin modstander, og vinder med 6-0. Det må være træls at være så indebrændt over noget, at man ikke lige kan lægge det til side og så nyde sejren. I hvert fald bare i aften.

Jeg har skam også mine problemer med Isco og Zidane, men jeg synes bestemt ikke, at det her er det rette tidspunkt for mig til at brokke mig over dem. Kommentarerne rettet mod Vinicius på en aften som denne er dog helt hen i vejret. Manden var end ikke i truppen, men alligevel blev han svinet til. Det virker lidt som om, at nogle personer har en agenda imod ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, madrid2000, Lars1991, ElMadrid, LasseRMD, Chamartin, El Siete, doven, Matamoro

6 år 8 måneder siden #63 af JesperThomsen
Med spil som i aften kunne Real Madrid nemt vinde La Liga.. sørgeligt det kun kommer i glimt.

6 år 8 måneder siden #64 af ElMadrid

Mølbat skrev: Det er alligevel imponerende, at denne tråd/dette emne er så domineret af negative kommentarer om hhv. Vinicius, Isco og Zidane på en aften, hvor man totalt ydmyger sin modstander, og vinder med 6-0. Det må være træls at være så indebrændt over noget, at man ikke lige kan lægge det til side og så nyde sejren. I hvert fald bare i aften.

Jeg har skam også mine problemer med Isco og Zidane, men jeg synes bestemt ikke, at det her er det rette tidspunkt for mig til at brokke mig over dem. Kommentarerne rettet mod Vinicius på en aften som denne er dog helt hen i vejret. Manden var end ikke i truppen, men alligevel blev han svinet til. Det virker lidt som om, at nogle personer har en agenda imod ham.

Spot on. Kan ikke siges mere præcis. Jeg forstår tilfulde at man har nogle indvendinger imod udskiftningerne. Men nogle gange er det trættende at høre på det hver kamp. Altså Zidane har 18 spillere og nogle kan ikke spille hver gang.
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mølbat

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
6 år 8 måneder siden #65 af Brylle
Fed kamp, selvom Galatasaray ikke havde ret meget at komme med. Det ligner godt nok et sørgeligt projekt, de har sat i gang med alle de flops, som er blevet hentet.

Rodrygo har i den grad spillet sig ind på holdet, selvom det kunne ligne Zidane at smide ham på tribunen næste gang efter SÅ god en præstation :-D

Hans teknik og afslutninger er allerede på et meget højt niveau, men jeg er endnu mere imponeret over hvor hurtigt han skaber relationer til hans holdkammerater på banen. Det er jo helt vanvittigt så godt han går i spænd med især Benzema, men også Valverde og Hazard. Derudover er han virkelig god til at løbe i de rum som Benzema efterlader og som ofte har været et problem når der ikke har været nogen til at komme ind i de positioner. Han ser virkelig intelligent ud på banen.

Mendy synes jeg går ind i dag og viser, at han vil rette op på sidste kamps missere, selvom han ikke spillede dårligt. Jeg har en tillid til at han gennem de næste år udvikler sin teknik og kan han lykkes med det, så bliver han virkelig farlig. Hans spilforståelse er eminent og han er faktisk god til at komme ud af alle situationer, selvom han ser lidt klodset ud. Det ligner at han har styr på det alligevel. Og så taler hans defensive arbejde samt løbepensum for sig selv. Han er jo med i alle angreb over venstrekanten og skaber hele tiden ravage ved at komme på ydersiden og nogle gange også indenom, hvilket gør spillet endnu mere uforudsigeligt. Jeg er sikker på at Mendy slår igennem i klubben.

Jeg har lidt svært i at finde ud af hvor meget man skal lægge i denne sejr, for det hele var slut efter 15 minutter, men det er vigtigt at spillerne bliver ved med at arbejde for ekstra mål, og det må man sige, at de gjorde. Valverde, Kroos, Courtois og Hazard fortsætter ligeledes den opadgående formurve. Det er godt trods alt dejligt at se.

6 år 8 måneder siden #66 af Dios
Zidane har talt ekstremt meget om intensitet og ligesom mange andre, så er jeg også røv hamrende træt af det, men ser man på alle vores sejre og spil på det seneste, så har det jo netop været intensiteten der har manglet i mange af de andre opgør.

Vi kommer med en enorm vilje til at starte med, som i rigtig mange opgør har lukket kampen tidligt. Det har glippet et par gange, hvor modstanderen er kommet tilbage, men Zidane skal virkelig have ros for at sætte holdet op til, at præstere i hele kampen.
Der er vilje, intensitet og koncentration hele kampen igennem.
Om Gala var gode er irrelevant, for det er de her kampe vi også har haft svært ved. Motivationen har ikke altid været der i disse kampe, men det synes jeg Zidane har rettet gevaldigt op på, så kæmpe ros til ham for det.

Derudover synes jeg også det er fantastisk han giver de samme 11 chancen fra start i mange kampe i træk. Vi mangler kontinuitet, og nu har vi Valverde og Rodrygo som har grebet de chancer, og så skal der vises tillid til dem, og det gør Zidane, så må de resterende spillere, som ikke har grebet chancen spilles ind på holdet i de få min. De nu kan få.
Lad os kører på med den opstilling, så der kan dannes bedre relationer hele vejen rundt.

Og så er det bare fantastisk at se hvordan rigtig mange af vores stamspillere samt breddespillere har løftet deres niveau.
Selvfølgelig skal Jovic også køres ind på holdet, men på den lange bane er det nok bare bedst, at vi har en start 11’er som fungere langt bedre end nogle breddespillere som kommer ind og gør det okay.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Dios.

6 år 8 måneder siden #67 af Dios

Cristiano7 skrev: Det er tydeligt hvem det er Zidanes yndling.... og ham rører man ikke.

Giv Jovic minutter i den næste kamp!!!
Simpelthen ufattelig at reserve angriberne får nærmest ikke en jordisk chance så længe Benzema har en lang snor.

Benzema laver 2 mål og har 1 assist. Benzema får ikke lang snor. Der er simpelthen bare klasser til forskel på de 2!

Tænk vi nu er kommet dertil, hvor der bliver argumenteret for at bruge dårligere spillere - bare fordi. Kom nu lidt!

Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

6 år 8 måneder siden #68 af -#7-

Dios skrev:

Cristiano7 skrev: Det er tydeligt hvem det er Zidanes yndling.... og ham rører man ikke.

Giv Jovic minutter i den næste kamp!!!
Simpelthen ufattelig at reserve angriberne får nærmest ikke en jordisk chance så længe Benzema har en lang snor.

Benzema laver 2 mål og har 1 assist. Benzema får ikke lang snor. Der er simpelthen bare klasser til forskel på de 2!

Tænk vi nu er kommet dertil, hvor der bliver argumenteret for at bruge dårligere spillere - bare fordi. Kom nu lidt!

Lidt samme problemstilling angående Ramos og straffespark. Hvorfor begynde at gamble med det, når Ramos nu er så sikker? Vi så senest i Chelsea - Ajax hvor hurtigt en kamp kan vende, og så er det sgu ærgerligt at have sat en 18-årig til at sparke på grund af en nobel tanke om at han så kan få sit hattrick, i tilfælde af at han brænder. Den tankegang kan jeg simpelthen ikke følge. Og jeg er egentlig også helt sikker på at havde vi fået et straffe helt til sidst, ved 5-0, så havde Ramos også overladt det til Rodrygo.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, doven

6 år 8 måneder siden #69 af Ramos4
Jeg kan ikke se hvorfor Ramos ikke skal sparke straffespark (frispark er en helt anden sag) Den bedste tager og sådan er det. Ronaldo gav den ikke videre til andre for at "give dem selvtillid" og det er ikke noget jeg generelt ser særlig tit. Den bedste tager og sådan er det vel. Vi skal ikke til at rotere rundt og den der sparker er den der har mest "brug for det" eller har scoret for længst tid siden. Ingen af os aner om Rodrygo overhovedet kan finde ud af at sparke straffe.

Mht. udskiftninger er det lidt søgt at kritisere Zidane. Han gav hurtigt pause til Casemiro, hvilket var positivt. Man har kun 3 af slagsen, og valget faldt så på Isco frem for Jovic denne gang. Jeg tror egentlig Isco havde mere brug for det end Jovic - Isco bliver (desværre) vigtig for bredden resten af sæsonen, så fint at få ham ind. Det kunne have været dejligt at se Jovic også, men mon ikke hans tid kommer snart. Som sagt, det er kun muligt at skifte 3 per kamp.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

6 år 8 måneder siden #70 af Ramos4
Jeg kan godt lide argumentet med at Benzema er Zidane's yndlings. Han skulle da gerne være vores alles yndling - han er den eneste der scorer mål for fanden.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 8 måneder siden #71 af Dios
Ramos4 skrev:

Jeg kan ikke se hvorfor Ramos ikke skal sparke straffespark (frispark er en helt anden sag) Den bedste tager og sådan er det. Ronaldo gav den ikke videre til andre for at "give dem selvtillid" og det er ikke noget jeg generelt ser særlig tit. Den bedste tager og sådan er det vel. Vi skal ikke til at rotere rundt og den der sparker er den der har mest "brug for det" eller har scoret for længst tid siden. Ingen af os aner om Rodrygo overhovedet kan finde ud af at sparke straffe.

Jeg ville faktisk være helt enig, hvis ikke det var fordi vi har 3 spillere som er så gode til det. Ramos, Benzema og Hazard er jo alle sikre fra pletten af. Det vil som -#7- også siger være noget helt andet, hvis man skulle gamble og give den til Rodrygo, men jeg synes egentlig godt, at den kan gå lidt på skift imellem de 3 nævnte spillere. Også fordi målmændende måske så har en sværere opgave foran sig, og vi så jo også Ramos brænde forleden.
Det er tydeligt og se, at Ramos sparker det første, og Benzema det andet, hvis det falder i samme kamp som imod Leganes. I kampen igår synes jeg det kunne være fint, at få Hazard på tavlen, men kun fordi han er så sikker som han er, hvis du forstår :)

6 år 8 måneder siden #72 af Ramos4
Det går rimelig skidt for United at skifte mellem tre ellers ret sikre skytter. Martial, Rashford og Pogba.

Mølby (som ellers er et kommentatormæssigt hul i jorden) sagde noget meget fornuftigt. Han mener at hvis en spiller ved at han sparker straffe og sådan er det bare, så er han mere tryg og rolig. Skulle man brænde, jamen så ved man at man sparker igen næste gang alligevel. Han har selv den bedste procent i Liverpools historie, så han ved måske hvad han snakker om.

Man kan da godt skifte hvis man fører stort, men jeg synes ikke det er et issue eller noget vi bør fokusere på overhovedet. Zidane har så mange andre beslutninger vi kan kritisere ;)

Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Leveret af Kunena Forum