Optakt: Real Madrid - Real Sociedad, LaLiga, 14. spillerunde

6 år 8 måneder siden #1 af Administrationen
Der er...

Der er lagt op til fodboldfest på Estadio Santiago Bernabéu, når Real Sociedad i aften kommer på besøg.

Efter landskamps-pausen hungrer alle efter igen at få spansk fodbold på menuen og aftenens opgør er er overflødighedshorn er lækkerier, som kan gøre kampen til noget helt specielt.

Real Sociedad er en af sæsonens store positive overraskelser og sammen med Sevilla det hold, som klarer sig bedst på udebane. Med store spillere som Martin Ødegaard og Oyarzabal er der også masser af tekniske lækkerier i vente og de skal nok få skabt chancer til Isak, Portu og Willian José. Holdet har da også scoret i de seneste ti kampe.

Men de står over for en målmand, Thibaut Courtois, som for alvor har fundet formen og aktuelt er på 533 minutter uden at indkassere mål og det er uden tvivl en af grundene til, at Real Madrid ser ud til at være tilbage på sporet.

På hjemmebane laver man i snit 2,5 mål og det skyldes først og fremmest topscorer Karim Benzema, men efterhånden er der også ved at komme liv i Eden Hazard og Rodrygo. Sidstnævnte ventes dog at starte på bænken.

For Real Madrid gælder det om at fastholde den gode stime, som man gik ind til landskamps-pausen med og en sejr betyder, at man holder trit med Barcelona, samtidig med at man tager en masse positive ting med ind til tirsdagens afgørende CL-brag mod Paris SG.

Der er således masser af grunde til at sætte sig til rette, når der er topopgør fra verdens stærkeste liga på Estadio Santiago Bernabéu i aften. Efter opgøret er Daniel og Jesper i studiet til en nedtakts-podcast.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Fede Valverde, Kroos, Bale, Hazard, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #2 af Sahinovic

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Fede Valverde, Kroos, Bale, Hazard, Benzema.

Bale er forhåbentligt ikke at finde i dagens startopstilling. Det vil ødelægge en stor del af glæden for mig, og jeg har om noget set frem til denne kamp.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Sahinovic.

6 år 8 måneder siden #3 af -#7-
Jeg håber bestemt heller ikke at Zidane er så nosseløs at han starter med Bale, efter hans flag-stunt med Wales.

Men kigger man rent statistisk set på Bale mod netop Sociedad, så har han faktisk alligevel scoret 6 mål og lavet 3 oplæg i de 8 kampe han har spillet mod dem. Nu er jeg ikke selv kæmpe fan af at kigge på statistik udelukkende, men det skulle ikke undre mig hvis Bale starter idag og scorer et par mål.

DC19

6 år 8 måneder siden #4 af elle44

-#7- skrev: Jeg håber bestemt heller ikke at Zidane er så nosseløs at han starter med Bale, efter hans flag-stunt med Wales.

Men kigger man rent statistisk set på Bale mod netop Sociedad, så har han faktisk alligevel scoret 6 mål og lavet 3 oplæg i de 8 kampe han har spillet mod dem. Nu er jeg ikke selv kæmpe fan af at kigge på statistik udelukkende, men det skulle ikke undre mig hvis Bale starter idag og scorer et par mål.

Courtois, carvajal, Varane, Ramos, mendy, casemiro, Modric, Valverde, Rodrygo, Benz, hazard.

Tænkte nok Modric ville starte, når han nu blev sendt tidligere hjem fra landskampspausen. Havde foretrukket Kroos, men endnu en gang er jeg nu glad for at han ikke vælger Modric og kroos på samme tid.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

6 år 8 måneder siden #5 af Zyconith
Hvem er det der sidder og råber i kommentatorboksen på TV2 sport?!?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

6 år 8 måneder siden #6 af -#7-

6 år 8 måneder siden #7 af longwind
Bernabeu er forbandet

6 år 8 måneder siden #8 af Franksk

6 år 8 måneder siden #9 af longwind
Håber det får sin egen artikel når Mendy slår et godt indlæg
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

6 år 8 måneder siden #10 af Ramos4
Carvajal står og skaber sig til dommeren, spillet kører videre og Carvajal falder så på røven to gange. Klassisk Madrid. Når man tror man er inde i en god periode ^^

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 8 måneder siden #11 af Ramos4
Seriøst. Dommeren skal udelukkende stoppe spillet ved hovedskader - gid én dommer ville lære det. Lad være at afblæse spillet fordi en spiller får bolden i juvelerne. Videre.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 8 måneder siden #12 af -#7-

Ramos4 skrev: Seriøst. Dommeren skal udelukkende stoppe spillet ved hovedskader - gid én dommer ville lære det. Lad være at afblæse spillet fordi en spiller får bolden i juvelerne. Videre.

Men står der hvilket et af hovederne det er?

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Leveret af Kunena Forum