Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad

4 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
...

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (39 brugere)

3.5 Courtois
2.7 Carvajal
3.3 Ferland Mendy
2.3 Ramos
3.4 Varane
3.2 Casemiro
4.0 Federico Valverde
3.0 Isco
3.7 Modrić
2.9 Toni Kroos
3.5 Bale
3.8 Benzema
3.6 Eden Hazard
2.7 Rodrygo
3.6 Zinedine Zidane
Hele holdet 3.3
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #2 af DeLaRed
Nogen der kan forklare mig hvorfor flere scorer Valverde mere end Modric idag? Valverde er unaegtelig ligesaa "daarlig" som Modric i 1. halvej, han spiller ikke hele 2. halvej og omend han scorer et maal (med en smule held) kan det vel ikke overgaa 1 maal og 2 assists...medmindre man foeler at Kroos havde scoret 1 maal og lagt 2 assist hvis han var startet inde istedet for Modric, saa maa man erkende at vi ikke havde vundet denne kamp uden Modric idag, potentielt endda have tabt den hvis det ikke var for en verdensklasse assist fra Modric der foerte til det 1. maal....(og Valverde ville ikke have scoret et maal uden Luka's fine assist). Jeg er med paa at Luka ikke har praesteret i denne season, men hvis man bedoemmer ham ud fra kun denne kamp, hvad mere skulle han have gjort for at vaere bedre end Valverde???

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #3 af Fondo_Sur

DeLaRed skrev: Nogen der kan forklare mig hvorfor flere scorer Valverde mere end Modric idag? Valverde er unaegtelig ligesaa "daarlig" som Modric i 1. halvej, han spiller ikke hele 2. halvej og omend han scorer et maal (med en smule held) kan det vel ikke overgaa 1 maal og 2 assists...medmindre man foeler at Kroos havde scoret 1 maal og lagt 2 assist hvis han var startet inde istedet for Modric, saa maa man erkende at vi ikke havde vundet denne kamp uden Modric idag, potentielt endda have tabt den hvis det ikke var for en verdensklasse assist fra Modric der foerte til det 1. maal....(og Valverde ville ikke have scoret et maal uden Luka's fine assist). Jeg er med paa at Luka ikke har praesteret i denne season, men hvis man bedoemmer ham ud fra kun denne kamp, hvad mere skulle han have gjort for at vaere bedre end Valverde???


Det er fordi at folk stadigt har sidste sæson i baghovedet, og at Valverde er populær. Jeg hæfter mig mest ved, at uden Modrics 3-1 mål, så kunne kampen have endt spændende til sidste øjeblik.
Følgende bruger(e) sagde tak: husager, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #4 af -#7-
Jeg synes Valverde spiller en bedre kamp end Modric simpelthen. Modric får nogle fine stats med fra kampen idag, men det er ikke kun mål jeg bedømmer ud fra, og sådan tror jeg flere har det. Jeg har f.eks også set rigtigt mange elendige kampe fra Cristiano Ronaldo, hvor han pisser det ene angreb væk efter det andet fordi han vil skyde selv, men når kampen er slut har han alligevel scoret et mål eller to. Er det så fair at bedømme på den måde? Måske, måske ikke, men jeg vil tro at det er derfor Valverdes karakter er højere hos nogle idag.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #5 af DeLaRed

Fondo_Sur skrev:

DeLaRed skrev: Nogen der kan forklare mig hvorfor flere scorer Valverde mere end Modric idag? Valverde er unaegtelig ligesaa "daarlig" som Modric i 1. halvej, han spiller ikke hele 2. halvej og omend han scorer et maal (med en smule held) kan det vel ikke overgaa 1 maal og 2 assists...medmindre man foeler at Kroos havde scoret 1 maal og lagt 2 assist hvis han var startet inde istedet for Modric, saa maa man erkende at vi ikke havde vundet denne kamp uden Modric idag, potentielt endda have tabt den hvis det ikke var for en verdensklasse assist fra Modric der foerte til det 1. maal....(og Valverde ville ikke have scoret et maal uden Luka's fine assist). Jeg er med paa at Luka ikke har praesteret i denne season, men hvis man bedoemmer ham ud fra kun denne kamp, hvad mere skulle han have gjort for at vaere bedre end Valverde???


Det er fordi at folk stadigt har sidste sæson i baghovedet, og at Valverde er populær. Jeg hæfter mig mest ved, at uden Modrics 3-1 mål, så kunne kampen have endt spændende til sidste øjeblik.


Ja jeg kan godt forstaa den er svaer at ryste af sig, men synes det er lidt synd naar han i sidste ende er alt afgoerende idag. Og Ja, Valverde er populaer, og det kan jeg godt forstaa, jeg er ogsaa fan, men synes nu han bliver sat paa et piedestal som er lidt urealistisk, ser ud til han stadig ville hive 4 point hjem hvis han havde lavet broeleren istedet for Ramos.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #6 af Dios

DeLaRed skrev: Nogen der kan forklare mig hvorfor flere scorer Valverde mere end Modric idag? Valverde er unaegtelig ligesaa "daarlig" som Modric i 1. halvej, han spiller ikke hele 2. halvej og omend han scorer et maal (med en smule held) kan det vel ikke overgaa 1 maal og 2 assists...medmindre man foeler at Kroos havde scoret 1 maal og lagt 2 assist hvis han var startet inde istedet for Modric, saa maa man erkende at vi ikke havde vundet denne kamp uden Modric idag, potentielt endda have tabt den hvis det ikke var for en verdensklasse assist fra Modric der foerte til det 1. maal....(og Valverde ville ikke have scoret et maal uden Luka's fine assist). Jeg er med paa at Luka ikke har praesteret i denne season, men hvis man bedoemmer ham ud fra kun denne kamp, hvad mere skulle han have gjort for at vaere bedre end Valverde???


Have større indflydelse på holdet. Modric dikterede hverken opspillet fra forsvaret, eller fra midtbanen frem til angriberne. Han var dårlig på bolden, og blev aldrig den sikre spilstation som han var på sit højeste.
Valverde er jeg helt enig i. Han spillede også dårligt til og starte med, men han kom med den dynamik og gennembrudsstyrke i 2. halvleg, som gjorde holdet bedre.
Han havde 2-3 fremragende ryk frem i banen igennem kæderne, som gjorde os farlige. Han gik forrest, og tog teten, som Modric fuldstændig har lagt fra sig.

Jeg skriver det også i min beskrivelse. På papiret kan man ikke klage over Modric' præstation, men så man kampen, så var han ikke spilstyrende, og hans assist kom på den "nemme" konto. Et lille prik tilbage til Valverde, og en godt slået dødbold, som så var hans eneste i hele kampen ud af 10 eller sådan noget.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #7 af DeLaRed

-#7- skrev: Jeg synes Valverde spiller en bedre kamp end Modric simpelthen. Modric får nogle fine stats med fra kampen idag, men det er ikke kun mål jeg bedømmer ud fra, og sådan tror jeg flere har det. Jeg har f.eks også set rigtigt mange elendige kampe fra Cristiano Ronaldo, hvor han pisser det ene angreb væk efter det andet fordi han vil skyde selv, men når kampen er slut har han alligevel scoret et mål eller to. Er det så fair at bedømme på den måde? Måske, måske ikke, men jeg vil tro at det er derfor Valverdes karakter er højere hos nogle idag.


Tak for input. Jeg er helt enig med dig i at det ikke kun er stats der taeller, omend de nok vejer en del mere i min bog end saa mange andres (og det er sku ok) men praecis naar Cristiano smidder bolde vaek som var det affald, men derefter scorer et hattrick og vinder kampen for holdet, saa mener jeg ogsaa det skal betyde noget, og det er egentlig det jeg hentyder til idag, uden Modric havde vi med meget stor sansynlighed ikke haft 3 point idag, og saa kunne Valverde have spillet nok saa godt, men tror ikke folk ville have givet ham 5 hvis vi havde tabt kampen...Og jeg er med paa at Modric ud over stats ikke spiller en super kamp, synes dog ligesom Valverde at han kom efter det i 2. halvej, og saa synes jeg heller ikke at Valverde var saa tone-angivende som han har vaeret i de seneste kampe for Real, isaer i starten af 1. havlej da hele holdet var rystet, spillede han efter min mening ikke paa et hoejre niveau en resten af holdet, synes Casemiro/Varane betoed mere for defensiven og Hazard mere for offensiven (ogsaa medregnet Valverdes arbejde uden bold) og saa tager han ogsaa nogle unoedvendige chancer i 2. halvej som saelger midtbanen, de kostede dog ikke noget idag, men det var ikke saa sikker en praestation som man har set fra ham tidligere....(Det skal dog siges, at han spiller en fin kamp idag, og jer er ogsaa i den lejer der pt hellere ser ham starte inde i naeste season frem for at bruge et kaempe budget paa Pogba)....i sidste ende synes jeg bare man er lidt tough mod Modric, i mine ojne fortjener han en bedre skaebne hvis vi udelukkende bedoemmer kampen idag(hvilket vel er det der er meningen med denne bedoemmelse)...

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #8 af Dios
@DeLaRed.

Uden Benzema, så havde Modric stået for 1 assist, men ham giver du 4 og Modric 5? Hvor mange point havde vi så haft uden Benzema idag f.eks.?

Modric får 2 i min bog, fordi han ikke gjorde holdet bedre, og egentlig var dårlig i de fleste af hans aktioner. Nuvel, så ser hans stats fantastiske ud, men det er jo bare ikke hele sandheden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #9 af -#7-

Dios skrev: @DeLaRed.

Uden Benzema, så havde Modric stået for 1 assist, men ham giver du 4 og Modric 5? Hvor mange point havde vi så haft uden Benzema idag f.eks.?

Modric får 2 i min bog, fordi han ikke gjorde holdet bedre, og egentlig var dårlig i de fleste af hans aktioner. Nuvel, så ser hans stats fantastiske ud, men det er jo bare ikke hele sandheden.


Den her pointe er god synes jeg. Det er godt nok et af de helt brede Excel-ark man skal have stykket sammen, hvis det er måden man vil gøre det op på. Det er hele humlen i mit indlæg længere oppe også, for man sad ofte med fornemmelsen af at Cristiano Ronaldo i mit eksempel nemt kunne have spillet mange chancer større i sin tid, så jeg mener man er nødt til at bedømme på helhedsindtrykket, og ikke blot kigge på statistikken til sidst.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #10 af DeLaRed

Dios skrev: @DeLaRed.

Uden Benzema, så havde Modric stået for 1 assist, men ham giver du 4 og Modric 5? Hvor mange point havde vi så haft uden Benzema idag f.eks.?

Modric får 2 i min bog, fordi han ikke gjorde holdet bedre, og egentlig var dårlig i de fleste af hans aktioner. Nuvel, så ser hans stats fantastiske ud, men det er jo bare ikke hele sandheden.


@Dios, tak for input, beklager lige vente tiden;)

Ifht din Benz vs Modric kommentar, saa vil jeg give dig delvis ret, maaske jeg har vaeret for soed ved Modric, og maaske han ogsaa kun fortjente et 4 tal som klart var en overvejelse da jeg gav point, jeg vender dog lige tilbage med min forklaring til hvorfor Modric i mine oejne sniger sig op paa en top karakter...for lige at kommentere paa din rationale, hvis man vender den om, saa har Benzema uden Modric idag 0 maal og 0 assists, saa hvis drengene sad overfor hinanden i et spil poker, saa vinder Modric vel den haand med en enkelt assist? ;-)

Baade din og @#7 kommentarer giver mig et bedre billede af hvordan i taenker naar i uddeler point, og hvis jeg laeser imellem linjerne (beklager paa forhaand hvis jeg har misforstaaet det) saa ligger du i din bedoemmelse af Modric (og nok ogsaa resten af spillerne) vaegt paa hvad dine forventninger er til den enkelte spiller, og her har du, ligesom jeg, en forventning om at Modric spiller som den fantastiske dirrigent han var for 2-3 seasoner siden, og det er jeg enig med dig i at han ikke goer i denne kamp, og vel nok heller ikke rigtig har gjort i nogen anden kamp i denne season. Men hvis vi kigger 2-3 seasoner tilbage saa gaar jeg ikke ud fra at der er nogen der forventede at Modric ville score 1 maal og lave 2 assists i hver kamp(for i saa fald har han skuffet faelt ved ikke at opnaa 80 assists og 40 maal per season), saa derfor mener jeg at selvom han ikke dirrigere kampen som vi forventer han goer, saa byder han paa noget ud over forventning, og det er derfor jeg giver ham en hoej karakter.

Ligesom @#7 skriver, saa skal man kigge paa et helheds billede, og i det helheds billede mener jeg ogsaa at man skal medregne naar en spiller goer noget ud over forventning. For saa lige at komme tilbage til hvorfor Modric faar et 5 tal og Benz et 4 tal, saa mener jeg i de fleste tilfaelde at naar en spiller er direkte involveret i 3 maal, saa giver det et extra point. Tilgengaeld, havde det vaeret Modric der lagde den daarlige aflevering (#Ramos) der foerte til 0-1 maalet, saa havde han ikke faaet 5, men synes ikke han spiller en forfaerdelig kamp, selvom han maaske ikke naar det niveau vi forventer, saa var det jo ikke ligefrem en Lucas Vasquez agtig praestation Modric boed ind med, men det kan sagten vaere vi er uenige paa det punkt. Paa samme maade, saa faar Ramos kun 2 fra mig, da han spillede en ret daarlig kamp, og virkede usikker i store dele af kampen efter hans fejl-aflevering, havde han derimod scoret 2 maal i den anden ende af banen (noget som vi heller ikke kan forvente Ramos goer hver kamp) saa havde min score af ham set anderledes ud. Min pointe er at selvom man scorer ud fra forventninger til den enkelte spiller paa den plads de besaetter i kampen, saa mener jeg ogsaa at man skal faktorere naar en spiller levere noget ekstra ordinaert, og via 2 assists og 1 maal saa mener jeg Modric fortjener at ligge til den hojeste karakter (hvis jeg kunne have givet ham 4.5 saa var det nok mere fair, men her vaelger jeg at lytte til min gamle matematik laerer og runder op ;-)


Nu skal det ikke ende i en diskussion on Benz, men synes heller ikke det var hans bedste kamp, ved ikke om du er enig men i starten af kampen saa han frustreret ud og lignede en der ikke rigtig gad at spille, hvilket er meget atypsik fra ham, han kom dog efter det og viste det flotte spil og den iver som vi ser fra ham i naesten alle kampe i oejeblikket.

Og saa for lige at vende tilbage til Valverde, saa er det vigtigt for mig igen at understrege at min spoergsmaal i starten af denne traad ikke skulle ses som en kritik af Fede, da som du kan se faar han et 4 tal af mig idag, synes ogsaa han er en af Real bedre spillere, men jeg synes ikke det var den bedste kamp vi har set fra ham, som jeg oplever ham saa var han i 1. halvej ikke god nok i sine beslutninger med bolden, og han er heller ikke saa synlig i hans spil imellem linjerner som vi tidligere har set fra ham, og i 2. havlej tager han nogle unoedvendige chancer(da vi er foran) som faktiks saelger midtbanen, da han taber bolden i hans rush frem ad banen uden af vaere opmaerksom paa hvor Casemiro, Modric og vores 2 back er, heldigvis saa faar Sociedad intet ud af det, men netop de situationer synes jeg er atypsike af ham, da jeg mener en af de ting Fede er aller bedst til er at traeffe de rigtig beslutninger naar han saetter fart paa spillet. Her er min pointe ogsaa bare at ligesom Modric saa har jeg set Fede spillede bedre kampe end den igaar aftes. (Og hvis der var nogen der tog teten offensivt i kampen, saa var det i mine oejne klart Hazard der gik forrest, han var her-der-og-all-vejne offensivt, og var ogsaa meget aktiv i det hoeje pres)

Er uenig i at Modric' foerste assist kommer paa den "nemme" konto, saa ved jeg ikke helt hvad vi skal kalde Fede's maal, ikke at jeg skal beklage mig over at han scorer ;-) Den doedbold er praecis hvad Madrid mangler og er den aktion der for alvor faar os ind i kampen igen.

Jeg startede traeden med spoergsmaalet for at faa et bedre indblik i hvordan folk udgiver deres point og hvilke tanker der ligger bagved, og hvis jeg ikke har taget helt fejl, saa forstaar jeg det bedre nu, isaer med henblik paa at for mange vejer forventninger til den enkelte spiller meget hoejt. Da der jo ikke er nogen regler for hvordan point skal udgives, saa staar det alle frit for at give Modric praecis den karakter de har lyst til, og jeg kan godt forstaa argumenterne for en lavere karakter, men saa faar han et skulder klap af mig med en 5'er, som tak for 3 point ;)

Man kunne gaa meget dybere i denne debat, baade ifht hvilke taktiske dessiner Zidane har givet til hver enkelt spiller og hele holdet (har han maaske bedt Modric om at paatage sig en anden rolle end som spillets dirrigent?) og man kunne ogsaa kigge paa hvilke forventninger vi har til de spillere der i mange aar har vaeret med til at baere holdet (Modrics, Ramos, Marcelo, skal vi maaske til at taenke paa dem i en mere sekundaer rolle i fremtiden, og derved begynde at faa spillet yngre spillere ind paa de pladser, og saa vaere glade for at vi har en vis kvalitet og erfaring paa baenken, eller skal man helt af med dem og saa haabe paa at ny-indkoebene eller de nuvaerende unge spillere kan baere holdet til nye titler) men istedet for at stikke saa dybt, saa oensker jeg dig og #7 en rigtig god Soendag :-)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #11 af DeLaRed

-#7- skrev:

Dios skrev: @DeLaRed.

Uden Benzema, så havde Modric stået for 1 assist, men ham giver du 4 og Modric 5? Hvor mange point havde vi så haft uden Benzema idag f.eks.?

Modric får 2 i min bog, fordi han ikke gjorde holdet bedre, og egentlig var dårlig i de fleste af hans aktioner. Nuvel, så ser hans stats fantastiske ud, men det er jo bare ikke hele sandheden.


Den her pointe er god synes jeg. Det er godt nok et af de helt brede Excel-ark man skal have stykket sammen, hvis det er måden man vil gøre det op på. Det er hele humlen i mit indlæg længere oppe også, for man sad ofte med fornemmelsen af at Cristiano Ronaldo i mit eksempel nemt kunne have spillet mange chancer større i sin tid, så jeg mener man er nødt til at bedømme på helhedsindtrykket, og ikke blot kigge på statistikken til sidst.


@#7 haaber ogsaa du saetter pris paa min pointe med poker-spillet i svaret til Dios ;)

Jeg fostaar godt hvad i mener, men her henviser jeg ogsaa til mit svar til Dios, hvor jeg selv har taget med i mine overvejelser, de ting Modric tilbyder som gaar ud over min forventning, og da jeg ikke forventer at Modric ligger 2 assists og 1 maal i hver kamp, saa taeller det op i min scorer, men forstaar ogsaa godt din tilgang til helheds udtrygget, og her er jeg enig i at Modric ikke spillede sin bedste kamp, men man kan saa maaske argumentere for at han via assist og maal levere det vi forventer af Hazard, og derved praestere paa en anderledes maade end hvad vi forventer.

Du skal ihvertfald have tak for indskuddet og oensker dig en god Soendag :)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #12 af Dios
@DeLaRed.

Hvem der vinder er underordnet, men som -#7- også skriver, så det dét helt brede Excel-ark man skal have stykket sammen, hvis det er sådan man bedømmer :)

Når jeg bedømmer så kigger jeg utrolig meget på vellykkede aktioner. Det er lige fra en tæmning, aflevering til at holde i bolden, eller generelt bare gøre holdet bedre. Igår synes jeg mange spillere underpræsteret, og derfor er der ingen udover Courtois og Varane som fik rigtig gode karakterer af mig set helhedsindtrykket fra start til slut. Valverde synes jeg ændrede kampen, og blev styrende i form af sine offensive løb, og derfor gik han fra et 3 tal til et 4 tal i min bog.
Jeg kigger faktisk sjældent på hvem der scorer eller assistere, for i min bog er det irrelevant, hvis man heldigt sparker den ind som Valverde, eller blot lægger den 2 meter til side for at få en assist på den konto. Det bliver først afgørende for mig, hvis man virkelig gør en forskel. Benzema igår synes jeg spillede en utrolig dårlig kamp. For egoistisk i sit spil, og mange dårlige aktioner. Han scorer et rigtig afgørende mål og har en afgørende assist, og derfor går han fra et 2 tal til et 3 tal hos mig, men han får hverken 4 eller 5 for at have en gode tal efter kampen.

Jeg siger det gerne igen angående Modric. Selvfølgelig bliver han holdt lidt op imod hans tidligere niveau, men mest af alt hvilken indflydelse han har på holdet. Vi havde store problemer igår, og her hjalp Modric bare ikke nok i min bog. Jeg taler spillemæssigt her, hvis du er i tvivl. Han "gemte" sig i opspillet fra forsvar til midtbane, og derfor fik vi heller aldrig kontrollen før Valverde satte sig igennem. Om det var taktisk fra Zidane vides jo ikke, men spillemæssigt fik han slet ikke sat sit aftryk.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce