Chiellini: Real Madrid ønskede ikke, at Cristiano Ronaldo skulle vinde guldbolden

1 uge 3 dage siden #1 af Administrationen
Juventus-anfører, Giorgio Chiellini, deltog...

Real logo 241118

Juventus-anfører, Giorgio Chiellini, deltog i går ved Gran Gala del Calcio samtidig med, at man i Paris kårede årets guldbold-vinder.

Den kåring havde Chiellini en markant holdning til, da Sky Sports spurgte ind til hans tanker om Messi som vinder:
- Messis triumf? Det sande tyveri skete sidste år, da Real Madrid besluttede, at Cristiano Ronaldo ikke skulle vinde den og det var mærkeligt. Det er ikke noget, jeg finder på, det var tydeligt, hvis ikke Van Dijk skulle have vundet i år og i 2018 kunne det have været Griezmann eller Pogba. Modric havde ikke haft sin bedste sæson, det var Cristianos år eller en, der havde vundet noget betydningsfuldt med Frankrig. Det var en besked fra Real Madrid: De ønskede ikke, at Cristiano skulle vinde, fordi han ikke var deres spiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 3 dage siden #2 af Sahinovic
Ifølge Cristianos familie var det fodbold-mafiaen(hvad end det så betyder), og ifølge Chiellini er der simpelthen kommet en besked fra selveste Real Madrid om, at portugiseren ikke måtte vinde guldkaramellen? :-D

Ville være komisk, men samtidigt enormt skræmmende at få en redegørelse fra disse personer på hvordan dette har fungeret i praksis.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Sidste redigering: 1 uge 3 dage siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 uge 3 dage siden #3 af Ramos4
Illuminati og øglemenneskerne styrer det hele, det har ikke en skid med mafiaen at gøre.

Sue me.

1 uge 21 timer siden #4 af Jonas
Nu helt generelt uden reference til enkelte prisuddelinger eller spillere:

Der er vel ingen der er i tvivl om at der er enormt meget politik i Ballon D'or. Hvordan den politik så fungerer skal jeg ikke kloge mig på.. Det er dog trættende at høre modstridende forklaringer på hvem der vinder nærmest hvert år. Det ene år er det spilleren der har scoret flest mål, det andet år er det spilleren der har vundet flest priser, det næste år skal det bare være en anden end de sædvanlige og det næste år igen skal det være den mest sympatiske... Det må være frustrerende hvis man reelt har været den bedste men ikke vinder pga det politiske apparat vil have en anden..

1 uge 19 timer siden #5 af Kimbo
Enig i at kriterierne er til at overse.
Men der er vel vitterligt ingen udover Ronaldos søster der mener han havde fortjent den i år?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

1 uge 6 timer siden #6 af Dios

Jonas skrev: Nu helt generelt uden reference til enkelte prisuddelinger eller spillere:

Der er vel ingen der er i tvivl om at der er enormt meget politik i Ballon D'or. Hvordan den politik så fungerer skal jeg ikke kloge mig på.. Det er dog trættende at høre modstridende forklaringer på hvem der vinder nærmest hvert år. Det ene år er det spilleren der har scoret flest mål, det andet år er det spilleren der har vundet flest priser, det næste år skal det bare være en anden end de sædvanlige og det næste år igen skal det være den mest sympatiske... Det må være frustrerende hvis man reelt har været den bedste men ikke vinder pga det politiske apparat vil have en anden..

De manglende kriterier er jo netop grunden til, at man ikke bare kan definere den bedste, for hvem er det? I mine øjne synes jeg Modric havde fortjente den ligeså meget som Ronaldo. Og hvem er den bedste af Van Dijk og Messi? Så man bliver jo nødt til at tage alle parametre med. Der er ingen tvivl om at VM, EM og Chl er de turneringer der vejer tungest. Jeg sidder bare ikke med følelsen af, at der er nogen der har fået den, hvor det har været fuldstændig ufortjent, og jeg er også mere end sikker på, at Modric aldrig havde fået den, hvis ikke det var på grund af hans fremragende VM, eller hvis Ronaldo havde taget Portugal længere i turneringen.

Jeg tror udelukkende det handler om hvilke spillere der har været mest dominerende på banen, hvor man samtidig går ind og kigger på hvem der har vundet hvad, og hvem der har været årsag til forskellige ting, som f.eks. kan være scoret mål, eller været en mur i forsvaret.

Det eneste total ufortjente er Benzema's plads på listen. Fuldstændig uhørt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 uge 2 timer siden #7 af Jonas

Dios skrev:

Jonas skrev: Nu helt generelt uden reference til enkelte prisuddelinger eller spillere:

De manglende kriterier er jo netop grunden til, at man ikke bare kan definere den bedste, for hvem er det? I mine øjne synes jeg Modric havde fortjente den ligeså meget som Ronaldo. Og hvem er den bedste af Van Dijk og Messi? Så man bliver jo nødt til at tage alle parametre med. Der er ingen tvivl om at VM, EM og Chl er de turneringer der vejer tungest. Jeg sidder bare ikke med følelsen af, at der er nogen der har fået den, hvor det har været fuldstændig ufortjent, og jeg er også mere end sikker på, at Modric aldrig havde fået den, hvis ikke det var på grund af hans fremragende VM, eller hvis Ronaldo havde taget Portugal længere i turneringen.

Jeg tror udelukkende det handler om hvilke spillere der har været mest dominerende på banen, hvor man samtidig går ind og kigger på hvem der har vundet hvad, og hvem der har været årsag til forskellige ting, som f.eks. kan være scoret mål, eller været en mur i forsvaret.

Det eneste total ufortjente er Benzema's plads på listen. Fuldstændig uhørt.

Jeg er med på at der ikke er officielle krav (så vidt jeg ved i hvert fald), men hvert år er der et politisk tryk fra klubberne hvor de forsøger at promovere egne spillere og fremhæve hvorfor deres spiller skal vinde. Det er i og for sig forståeligt, men nogle gange synes jeg det bliver for latterligt og inkonsistent. Jeg husker dengang Messi vandt Ballon D'or år flere år i træk; 2010-11 scorede CR flest mål men Messi vandt med begrundelsen at titler var vigtigere end mål. 2011-12 vandt CR ligaen men Messi fik Ballon D'or med begrundelsen at mål var vigtigere end titler. Sidste år vandt Modric med titler/likeability/hans tur/alle andre end CR eller Messi som begrundelse - hvis det var titler igen i år ville CR have vundet. Hvad er overhovedet metrikken i år? Som vi har været inde på tidligere så formåede Messi sidste år at gøre hans navn synonym med choking, og så vandt han alligevel... Det er et kæmpe rod og det er synd for man får fornemmelsen af at vage ting såsom hvem man 'bedst kan lide' vejer alt, alt for tungt og så graver man bare en forklaring frem for at man kan give vedkommende prisen. Det fjerner utrolig meget troværdighed og prestige i min bog.
Sidste redigering: 1 uge 2 timer siden ved Jonas.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

6 dage 19 timer siden #8 af Dios
@Jonas.

I sæsonen 10/11 scorede Ronaldo 40 mål og 11 assist i ligaen og 6 mål og 4 assist i Chl. Messi scorede 31 mål og 18 assist i ligaen og 12 mål og 3 assist i Chl.
Ronaldo scorede altså 46 mål kontra Messi's 43 mål. Messi vandt ligaen og Chl, hvor Ronaldo vandt Cdr. Mener du så, at de 3 flere mål i Ronaldo's favør burde gøre udfaldet? Det går jeg på ingen måder udfra, og det er jo hele min pointe. Man kigger på spillet på banen, og vurdere udfra alle parametre.

I 11/12 vandt Ronaldo ligaen, hvor Messi vandt Cdr, men den sæson slog Messi alle rekorder mht. mål scoret på et kalenderår samt flest scoret mål i La Liga nogensinde. I den situation har du bare en spiller som har opnået noget historisk, og noget som måske aldrig bliver slået igen i vores tid. Havde Ronaldo vundet Chl med Real det år, så er jeg også ret sikker på, at det var ham der var løbet med titlen, men igen, så har du bare en individualist, som overstrålede alt på banen.

Som jeg tidligere skrev, så kunne Ronaldo ligeså godt have vundet den i stedet for Modric. Jeg synes de begge fortjente den, men Modric VM var bare fuldstændig vanvittigt. Han var vitterligt verdens bedste midtbanespiller i Real Madrid og for Kroatien. Ronaldo spillede også helt vanvittigt i gruppespillet, hvor kampen imod Spanien var en decideret magtdemonstration, men desværre for ham, så blev de hurtigt slået ud af Uruguay.
Det år synes jeg bare ikke Ronaldo eller Messi var så dominerende som vi før har set. Der har jo ingen tvivl været førhen, hvor det vel kun er en bitter Sneijder og Ribery som har følt sig snydt, men her var det bare stadig en Messi og Ronaldo som var alt dominerende både på banen, men også på samtlige statistikker.

Den er svær, men jeg synes det bliver noget fan fnidder når man ikke vil anerkende prisen som værende reel. Synes også det var helt på sin plads, at Messi vandt den i år, og helt fortjent, at Van Dijk var så tæt på at vinde den. De 2 har bare været de absolut bedste denne sæson. Uden Messi var Barca jo næsten røget ned, og uden Van Dijk lå Liverpool vel stadig at kæmpe med Everton og Liverpool's bedste klub.
Synes ikke rigtig der er noget at komme efter faktisk, men enig i, at den er svær at vurdere uden klarer kriterier. Specielt hvis ingen spillere har været fuldstændig overbevisende.
Og nej det her indlæg handler overhovedet ikke om, at tale Ronaldo ned, så drop det nu :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 6 dage 19 timer siden ved Dios.

6 dage 15 timer siden #9 af Sahinovic

Jonas skrev: Som vi har været inde på tidligere så formåede Messi sidste år at gøre hans navn synonym med choking, og så vandt han alligevel...

Hvis det er definitionen på at 'choke' så håber jeg godt nok at det gør sig gældende for samtlige af vores spillere fremover, lol.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Sidste redigering: 6 dage 15 timer siden ved Sahinovic.

6 dage 15 timer siden #10 af Kimbo

Sahinovic skrev:

Jonas skrev: Som vi har været inde på tidligere så formåede Messi sidste år at gøre hans navn synonym med choking, og så vandt han alligevel...

Hvis det er definitionen på at 'choke' så håber jeg godt nok at det gør sig gældende for samtlige af vores spillere fremover, lol.

Det er sku næsten pinligt at læse noget så uobjektivt :D

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.