Sergio Ramos ærgerlig over Mourinho-ord efter CL-sejr

13 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Sergio Ramos bragte sig i dag på alles læber, da han var gæst hos El Partido de las 12 på Cadena Copa forud for sin landskamp nr. 100 for Spanien.

Her blev han spurgt om sit forhold til José Mourinho, som ofte er blevet beskrevet som anspændt og her svarede han, at han har et godt og professionelt forhold til The Special One, men han var alligevel ikke enig i Mourinhos kritik af holdet efter den samlede sejr over Manchester United, hvor Mourinho direkte sagde, at det bedste hold tabte kampen. Om det siger Ramos:

- Jeg kunne godt have tænkt mig, at trænerens ord efter sejren på Old Trafford havde været nogle andre.

Rygterne om Mourinhos afsked med Real Madrid til sommer kører for fuldt drøn og Sergio Ramos kunne ikke fortælle yderligere om den sag:

- Jeg ved ikke, om han fortsætter, men hvor får han det bedre end her? Jeg forventer at være her mange år endnu. Min fremtid afhænger ikke af om han fortsætter som træner.

Sergio Ramos slår i interviewet fast, at hans forhold til José Mourinho er professionelt og godt i alle henseender.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #2 af JimmyBroe

Siempre Madrid skrev:

Sergio Ramos bragte sig i dag på alles læber, da han var gæst hos El Partido de las 12 på Cadena Copa forud for sin landskamp nr. 100 for Spanien.

Her blev han spurgt om sit forhold til José Mourinho, som ofte er blevet beskrevet som anspændt og her svarede han, at han har et godt og professionelt forhold til The Special One, men han var alligevel ikke enig i Mourinhos kritik af holdet efter den samlede sejr over Manchester United, hvor Mourinho direkte sagde, at det bedste hold tabte kampen. Om det siger Ramos:

- Jeg kunne godt have tænkt mig, at trænerens ord efter sejren på Old Trafford havde været nogle andre.

Rygterne om Mourinhos afsked med Real Madrid til sommer kører for fuldt drøn og Sergio Ramos kunne ikke fortælle yderligere om den sag:

- Jeg ved ikke, om han fortsætter, men hvor får han det bedre end her? Jeg forventer at være her mange år endnu. Min fremtid afhænger ikke af om han fortsætter som træner.

Sergio Ramos slår i interviewet fast, at hans forhold til José Mourinho er professionelt og godt i alle henseender.

Er et "professionelt" forhold, ikke bare det samme som et anstrengt forhold.?
Bruger man ikke kun det udtryk i sammenhæng med nogen, som man ikke rigtig har noget godt at sige om?:P

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved JimmyBroe.

13 år 4 måneder siden #3 af Steen
Hvorfor skal Ramos altid falde i mediernes fælder?

Mourinho havde ret da han sagde det bedste hold vandt, og det burde alle kunne se, især vores spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 4 måneder siden #4 af rezamadridista

JimmyBroe skrev: Er et "professionelt" forhold, ikke bare det samme som et anstrengt forhold.?
Bruger man ikke kun det udtryk i sammenhæng med nogen, som man ikke rigtig har noget godt at sige om?:P

Ikke nødvendigvis. Alonso beskrev sit forhold med Ronaldo som professionelt. Dog tror jeg, i dette tilfælde, at Ramos bare ikke havde andet at sige haha :D

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 4 måneder siden #5 af JimmyBroe

rezamadridista skrev:

JimmyBroe skrev: Er et "professionelt" forhold, ikke bare det samme som et anstrengt forhold.?

Ikke nødvendigvis. Alonso beskrev sit forhold med Ronaldo som professionelt. Dog tror jeg, i dette tilfælde, at Ramos bare ikke havde andet at sige haha :D

Ja det er lidt både og.:) Det er for mig et negativt ladet udtryk. Dermed ikke sagt at det ikke kan bruges som noget positivt, men det er oftest noget man hører/læser/siger (som du siger rezamadridista) om nogen, når der ikke er andet at sige om ens kollegiale relationer.

Eksempel: min chef og jeg har et professionelt forhold til hinanden. = Min chef er en klovn:)

Jeg er her stadig XOXO

13 år 4 måneder siden #6 af rezamadridista

JimmyBroe skrev:

rezamadridista skrev:

Ja det er lidt både og.:) Det er for mig et negativt ladet udtryk. Dermed ikke sagt at det ikke kan bruges som noget positivt, men det er oftest noget man hører/læser/siger (som du siger rezamadridista) om nogen, når der ikke er andet at sige om ens kollegiale relationer.

Eksempel: min chef og jeg har et professionelt forhold til hinanden. = Min chef er en klovn:)

Enig :) - Det er også lidt sjældent at man hører professionelle svine hinanden til, selvom det måske er deres sande følelser om personen :D

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• 10-Tallet
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #7 af 10-Tallet
Det irriterende ved den situation som Sergio Ramos påpeger er, hvorvidt José Mourinho virkelig mener at Manchester United var det bedste hold eller om det bare er endnu et karakteristika for hans selviscenesættelse. Eksempelvis mener jeg, at Real Madrid C.F. var bedst i begge kampe.

Men hvis vi nu antager José Mourinhos ord for sande, så efterlyse Sergio Ramos en træner, der i medierne ikke giver sin sandfærdige holdning. Og det fungerer ikke. For hvordan kan spillerne så vide, hvornår træneren taler sandt?

13 år 4 måneder siden #8 af BBB

JimmyBroe skrev:

Siempre Madrid skrev:

Er et "professionelt" forhold, ikke bare det samme som et anstrengt forhold.?

Jeg er meget uenig. Hvad der kræves på et hold er sociale og professionelle forhold. Sociale i form af, at man kan sammen. Det er de sociale, som får holdet ud af kriser. De professionelle er nærmere om de kan spille sammen.

Hvad der er vigtigst er der flere meninger om, men jeg holder nu på, at de vigtigste for Madrid er de professionelle forhold.

e:
Der kan skrives (og er blevet skrevet) både kandidatafhandlinger og ph.d'er om emnet, og jeg kan anbefale at læse nogle af dem for at få så mange indblik som muligt
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved BBB.

13 år 4 måneder siden #9 af Siempre Madrid
Der er også kommet en tendens til, at alle i truppen skal holde af eksempelvis Cristiano Ronaldo eller José Mourinho eller også kan de ikke udstå hinanden.

Sådan forholder der sig jo ikke i virkeligheden. Man indgår i kliker med nogen, mens man med andre bare har "et professionelt forhold", hvor man hilser på hinanden og lader det være ved det. Det kender vi jo fra vores egen hverdag, hvad enten det er i skole eller på arbejde, at der er nogen vi går bedre i spænd med end andre, men det betyder jo ikke, at vi ikke kan arbejde sammen med dem.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #10 af Storken
Man skal ikke undervurdere effekten af kulturforskelle.

Når du er i et fremmed land med mange forskellige kulturer, så vil du bevæge dig hen mod de personer, der har en kultur der minder om din egen. Det ser man også i Ajax, hvor danskerne holder sammen, på trods af at Holland på mange måder minder om Danmark.

Jeg ser intet galt i, at portugiserne holder sammen, argentinerne holder sammen og spanierne holder sammen. Det er dog et problem, hvis de ikke kan arbejde sammen på tværs af de sociale grupper.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #11 af Storken
En lille observation:
Mourinho har tidligere været dygtig til at samle sin trup om et fælles mål. Det kan være Champions League, liga-titlen eller begge. Det gjorde han i både Chelsea og Inter med stor succes.

I Real Madrid er det måske lidt anderledes. I starten samlede han truppen ved at bruge en fælles fjende, nemlig Barca. Det var kort sagt os mod dem. Det medførte i første omgang en Copa del Rey triumf og sæsonen efter La Liga titlen.

Det var måske den rigtige indstilling i starten, da Barca var overmanden, men hvad gør man nu, hvor Real Madrid faktisk har overgået Barca ved flere lejligheder? Jeg synes faktisk, at man har set konsekvensen i denne sæson. Spillerne har haft svært ved at sætte sig op til liga-kampene, da man allerede har bevist, at man kan slå Barca over en hel sæson.

Historien er måske en anden i Champions League, da Mourinho kan samle truppen om et fælles mål, nemlig La Decima. Det virker dog til, at Mourinho har et generelt motivationsproblem.

Det er rene spekulationer fra min side, men hvad skal man ellers bruge landsholds-pauser til? :)

13 år 4 måneder siden #12 af Realmadrid94

Storken skrev: En lille observation:
Det er rene spekulationer fra min side, men hvad skal man ellers bruge landsholds-pauser til? :)

Spille noget bold selv, da der ikke er noget specielt underholdende i TV i en kort periode? :-)

Leveret af Kunena Forum