Bedømmelse af truppen mod Sevilla
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (29 brugere)
Hele holdet 2.9
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
ZizouMo skrev: Hvordan kan man tillade sig at give Casemiro mindre end 5 i dag? Verdensklasse defensivt, hvor han skulle dække en masse plads, nu hvor Valverde ikke var med. Derudover er han match vinder og man of the match med sine 2 scoringer. Sammen med Ramos og Benzema er Case fuldstændigt uundværlige resten af sæsonen.
Der er pt. én der har givet ham andet end 5.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Nu er han oppe på 3 kasser i år, Casimiro burde vel som den defensive midt han er ligge på 9 mål eller mere :)
Vi plejer vel at give Benzema 5 for at lave 2 mål og ellers ikke løfte en finger defensivt, men OK, sundt at ligge ribben højt.
Rodrygo er ligeledes for mangelfuld til at kunne se blive fast mand, som det ser ud nu. Hvis man sammenligner med f.eks. Mbappe/Neymar (og de to GOAT's) da de var samme alder, så er der jo en verden til forskel.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Rodrygo er ligeledes for mangelfuld til at kunne se blive fast mand, som det ser ud nu. Hvis man sammenligner med f.eks. Mbappe/Neymar (og de to GOAT's) da de var samme alder, så er der jo en verden til forskel.
Altså som i virkelig! Og nogen ville endda have Vinicius til at sidde på venstrekanten alene denne sæson. Jeg håber virkelig han træder i karakter, og får styr på de basale ting, for han har virkelig det x-faktor som man savner i Real Madrid. Man bliver altid begejstret for det første han laver, og ekstremt skuffet efter næste aktion. Man behøver ikke engang, at sammenligne med de bedste som du nævner.
Jadon Sancho lavede altså 12 mål og 14 assist sidste sæson, hvor han i denne sæson er oppe på 10 mål og 10 assist. Han er blot 19 år. Kai Havertz som offensiv midtbanespiller lavede vanvittige 17 mål og 3 assist sidste sæson, hvor han var 19 år.
Jeg ved Real Madrid er mange niveauer over, og presset også er meget større, men det er alligevel stof til eftertanke. Dertil kan vi tale om kontinuerlig niveau samt spillet på banen som heller ikke sidder i skabet for nogen af dem. Vinicius gik jo 10 skridt frem sidste sæson, men er nu gået 15 skridt tilbage, og er nu på et plan, hvor han kun levere som indskifter som du selv nævner. Tiden skal nok komme, hvis han er tålmodig nok, og måske endda ser mod en udlejning.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Ramos4 skrev:
Altså som i virkelig! Og nogen ville endda have Vinicius til at sidde på venstrekanten alene denne sæson. Jeg håber virkelig han træder i karakter, og får styr på de basale ting, for han har virkelig det x-faktor som man savner i Real Madrid. Man bliver altid begejstret for det første han laver, og ekstremt skuffet efter næste aktion. Man behøver ikke engang, at sammenligne med de bedste som du nævner.
Jadon Sancho lavede altså 12 mål og 14 assist sidste sæson, hvor han i denne sæson er oppe på 10 mål og 10 assist. Han er blot 19 år. Kai Havertz som offensiv midtbanespiller lavede vanvittige 17 mål og 3 assist sidste sæson, hvor han var 19 år.
Jeg ved Real Madrid er mange niveauer over, og presset også er meget større, men det er alligevel stof til eftertanke. Dertil kan vi tale om kontinuerlig niveau samt spillet på banen som heller ikke sidder i skabet for nogen af dem. Vinicius gik jo 10 skridt frem sidste sæson, men er nu gået 15 skridt tilbage, og er nu på et plan, hvor han kun levere som indskifter som du selv nævner. Tiden skal nok komme, hvis han er tålmodig nok, og måske endda ser mod en udlejning.
Og det vigtigste i det du skrev var at niveauet og presset er højere og større i Real Madrid.
Luka Jovic bombede da også for Frankfurt sidste sæson - på samme måde som Sancho og Kai Havertz.
Hvad laver han i Real Madrid nu?
Man kan ikke bare altid overføre logikken: Hans scorede 10 mål i denne liga, derfor vil han også gøre det i en anden liga. Der er langt flere faktorer i spil.
Og det vigtigste i det du skrev var at niveauet og presset er højere og større i Real Madrid.
Luka Jovic bombede da også for Frankfurt sidste sæson - på samme måde som Sancho og Kai Havertz.
Hvad laver han i Real Madrid nu?
Man kan ikke bare altid overføre logikken: Hans scorede 10 mål i denne liga, derfor vil han også gøre det i en anden liga. Der er langt flere faktorer i spil.
Har du nogensinde læst andre af mine indlæg? Det virker ihvertfald ikke sådan :D
Jeg skrev minimum 10 indlæg om hvor fejlcastet Jovic vil være, og lige den sammenligning er relativ dårlig. Jovic gik som fast starter til reserve for Benzema. Det har aldrig været anderledes, og Jovic selv vidste, at man ikke bare ændrede taktikken i Real Madrid for en spiller som havde én god sæson i Frankfurt.
Derimod kan man godt se hen imod Sancho vs. Vinicius. Spilletid har været utrolig nemt at få i Real Madrid i offensiven denne sæson. Hazard har været ude 50% af tiden og vores højrekant er der bare ingen som vil have fast. Havde Vinicius udviklet sit spil, eller bare leveret som i sidste sæson, så ville han være fast mand på holdet nu. Uagtet om han på nuværende tidspunkt havde lavet 1 eller 10 mål. Problemet med Vinicius har jo været, at talentet er enormt, men hans fejl og mangler er også enorme.
Går sammenligningen med de bedste i verden i hans alder, eller de største talenter netop nu, så er der jo immervæk kæmpe forskel på det indtryk de giver. Derudover, så er forskellen på Sancho også, at han efter hans gennembrud sidste sæson er blevet markant bedre denne sæson. Han er 2 mål og 4 assist fra at ramme samme stats som sidste sæson.
Han vil nok ikke ramme samme niveau i Real med det samme som han viser i Dortmund, men jeg er mere end sikker på, at Vinicius ikke ville have noget af de samme tal som Sancho, hvis han spillede i Dortmund som 18 årig.
Det er jo ikke Real Madrid's skyld, at Vinicius ikke kan ramme en medspiller eller ramme kassen. Igår var vel en af de første gange ud af alt for mange forsøg i hans Real Madrid karriere, at han rent faktisk skabte en chance ved at komme forbi sin direkte modstander, og aflevere skråt tilbage til Kroos. På stående fod husker jeg kun hans assist til Benzema imod Ajax. Jeg vil ihvertfald blive mere end overrasket, hvis han har skabt en lignende chance mere end 5 gange indtil nu. Derimod er han vel kommet forbi sin direkte modstander mere end 20-25 gange, hvor det så ender ud i sandet, fordi han laver en Vinicius.
Vinicius har lavet 4 mål og 3 assist i Chl og La Liga i Real Madrid indtil videre. Rodrygo har altså på nuværende tidspunkt 6 mål og 2 assist. Det er her forskellen er på Vinicius og alle andre. Det er altid lige ved og næsten med ham desværre.
Min pointe er, at det ikke kun er fordi alt er sværere i Real Madrid. Det er altså også spilleren.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.