Derfor spiller James ikke

4 år 1 måned siden #1 af Jbner
Derfor spiller James ikke blev oprettet af Jbner
James...

James Rodriguez er endnu engang udeladt fra kamptruppen til søndagens kamp mod Celta Vigo.

Colombianeren trænede torsdag sammen med resten af holdet, efter han var kommet sig over et slag han pådrog sig i kampen mod Real Sociedad.

James har jævnligt været helt ude af truppen i denne sæson, også selvom han har været fit, og i sin seneste optræden blev han pillet ud ved halvleg.

Zidane har mange valgmuligheder på James' position, og med Hazard og Isco der er sikret en plads i truppen, må James kæmpe med Lucas, Bale, Brahim, Vinicius og Rodrygo om en plads, er her er det svært at finde plads til colombianeren.

Gennem sommeren var James rygtet til flere forskellige klubber, men han endte alligevel med at blive i Real Madrid. Men meget tyder på at det bliver hans sidste sæson hos Los Blancos.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #2 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Derfor spiller James ikke
James spiller ikke fordi han er vores, med sikkerhed, dårligste kort. Hver gang han er på banen gambler vi med vores chance for trofæer, siden slut september har han været absolut horrible og har kostet os flere point. Zidane gør klogt i at holde ham helt uden for truppen, og så skal vi til sommer give ham væk gratis til en tysk 2. divisions klub, hvor han ka blive deres bold-dreng!

James har aldrig været pengene værd, og bliver aldrig husket som den Galactico man købte ham ind til at være!

- Han starter inde mod PSG=Vi taber
- Han starter inde mod Mallorca=vi taber
- Han starter inde mod Sociedad=vi taber

James på banen=vi taber

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #3 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Derfor spiller James ikke

DeLaRed skrev: James spiller ikke fordi han er vores, med sikkerhed, dårligste kort. Hver gang han er på banen gambler vi med vores chance for trofæer, siden slut september har han været absolut horrible og har kostet os flere point. Zidane gør klogt i at holde ham helt uden for truppen, og så skal vi til sommer give ham væk gratis til en tysk 2. divisions klub, hvor han ka blive deres bold-dreng!

James har aldrig været pengene værd, og bliver aldrig husket som den Galactico man købte ham ind til at være!

- Han starter inde mod PSG=Vi taber
- Han starter inde mod Mallorca=vi taber
- Han starter inde mod Sociedad=vi taber

James på banen=vi taber


Det er som om vi kun spiller med 10 mand når han er på banen..
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #4 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Derfor spiller James ikke

Real HWL skrev:

DeLaRed skrev: James spiller ikke fordi han er vores, med sikkerhed, dårligste kort. Hver gang han er på banen gambler vi med vores chance for trofæer, siden slut september har han været absolut horrible og har kostet os flere point. Zidane gør klogt i at holde ham helt uden for truppen, og så skal vi til sommer give ham væk gratis til en tysk 2. divisions klub, hvor han ka blive deres bold-dreng!

James har aldrig været pengene værd, og bliver aldrig husket som den Galactico man købte ham ind til at være!

- Han starter inde mod PSG=Vi taber
- Han starter inde mod Mallorca=vi taber
- Han starter inde mod Sociedad=vi taber

James på banen=vi taber


Det er som om vi kun spiller med 10 mand når han er på banen..


Tror faktisk det ville være bedre for os at spille med 10 mand, så kan James i det mindste ikke ødelægge alle vores angreb...

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #5 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Derfor spiller James ikke
Det er måske lige hårdt nok. Jeg har ikke set de kampe hvor han har spillet efter sin skade, men før sin skade synes jeg han spillede ganske fint og vi ved han har et fantastisk topniveau -- selvom det er ved at være en del år siden han for alvor har vist det. Ifht. andre spillere som periodevis har leveret horribelt har jeg svært ved at se hvordan han stikker negativt ud. Vi har set Isco, Bale og Benzema især have (lange) perioder hvor intet fungerede, og selvom de med rette har modtaget kritik i disse perioder, synes jeg dog ikke det har været af så krads karakter.

En interessant vinkel på situationen med James er måske ifht ZZ; er der en spiller som har ændret sin stjerne hos ZZ? Her tænker jeg på en spiller som ZZ åbenlyst har et problem med (på et tilsyneladende personligt niveau) og som på trods af dette alligevel har kæmpet sig tilbage under ZZ. Jeg kan ikke komme i tanke om det. Jeg hæfter mig ved Bale, James, Ødegaard og Mariano. Det kan være ZZ aldrig tager fejl, eller det kan være trænerens tillid og hensyntagen ifht spillerens position på banen og den benyttede taktik generelt har en stor indflydelse på hvorledes spillerne performer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #6 af nono
Besvaret af nono på emne Derfor spiller James ikke

Jonas skrev: Det er måske lige hårdt nok. Jeg har ikke set de kampe hvor han har spillet efter sin skade, men før sin skade synes jeg han spillede ganske fint og vi ved han har et fantastisk topniveau -- selvom det er ved at være en del år siden han for alvor har vist det. Ifht. andre spillere som periodevis har leveret horribelt har jeg svært ved at se hvordan han stikker negativt ud. Vi har set Isco, Bale og Benzema især have (lange) perioder hvor intet fungerede, og selvom de med rette har modtaget kritik i disse perioder, synes jeg dog ikke det har været af så krads karakter.

En interessant vinkel på situationen med James er måske ifht ZZ; er der en spiller som har ændret sin stjerne hos ZZ? Her tænker jeg på en spiller som ZZ åbenlyst har et problem med (på et tilsyneladende personligt niveau) og som på trods af dette alligevel har kæmpet sig tilbage under ZZ. Jeg kan ikke komme i tanke om det. Jeg hæfter mig ved Bale, James, Ødegaard og Mariano. Det kan være ZZ aldrig tager fejl, eller det kan være trænerens tillid og hensyntagen ifht spillerens position på banen og den benyttede taktik generelt har en stor indflydelse på hvorledes spillerne performer.


Synes snarere tingene begynder at pege i retningen af, at Zidane oftest har ret. Vi var mange der var på nakken af Zidane mht., afgang af f.eks. spillere som Ceballos og Llorente. Begge spillere som i disse tider tydeligt viser at Zidane kendte talentets begrænsning langt bedre end vi gjorde.

Tror nok Zidane skal give Ødegaard chancen, hvis talentet rækker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Derfor spiller James ikke

Jonas skrev: Det er måske lige hårdt nok. Jeg har ikke set de kampe hvor han har spillet efter sin skade, men før sin skade synes jeg han spillede ganske fint og vi ved han har et fantastisk topniveau -- selvom det er ved at være en del år siden han for alvor har vist det. Ifht. andre spillere som periodevis har leveret horribelt har jeg svært ved at se hvordan han stikker negativt ud. Vi har set Isco, Bale og Benzema især have (lange) perioder hvor intet fungerede, og selvom de med rette har modtaget kritik i disse perioder, synes jeg dog ikke det har været af så krads karakter.

En interessant vinkel på situationen med James er måske ifht ZZ; er der en spiller som har ændret sin stjerne hos ZZ? Her tænker jeg på en spiller som ZZ åbenlyst har et problem med (på et tilsyneladende personligt niveau) og som på trods af dette alligevel har kæmpet sig tilbage under ZZ. Jeg kan ikke komme i tanke om det. Jeg hæfter mig ved Bale, James, Ødegaard og Mariano. Det kan være ZZ aldrig tager fejl, eller det kan være trænerens tillid og hensyntagen ifht spillerens position på banen og den benyttede taktik generelt har en stor indflydelse på hvorledes spillerne performer.


Det kommer nok ikke som nogen overaskelse at jeg er uenig med dig @Jonas. Det skal hertil siges at jeg aldrig har været fan af James, da jeg mener han er overvurderet ifht det han egentlig bidrager med.

James blev købt ind som Galactico efter han havde spillet en flot VM slutrunde (her skal vi dog lige huske at Colombia ikke vandt noget, han kom i fokus pga at han scorede 6 mål som jeg husker det) hans efterfølgende season i Real var han fast mand og scorede 17mål og lavede 18assists, hvilket må siges at være en flot season, men hertil skal nævnes at det også var den bedste season for BBC trioen, hvor de 3 sammenlagt scorede 100mål set over alle turneringer, det var simpelhen en season hvor angrebet spillede til perfektion, så jeg mener ikke det var pga James at de 3 forreste spillede flot, nærmere omvendt så var det pga dem at James spillede sin bedste season i karrieren.

Mit problem er at sidenhen har James ikke fundet tilbage til det niveau, hans formkurve er bare gået stødt ned af siden 2015 og her 5 år efter mener jeg vi må erkende at hans niveau aldrig var så højt som vi havde håbet, men at hans spil derimod er blevet løftet af andre spillere. Så når vi snakker om James’ top niveau så mener jeg simpelhen ikke at det er højt nok til Real. (Han kan naturligvis have en god dag, men set over en season er hans niveau bare ikke særlig højt, og med det mener jeg han spiller til et niveau der ligger mere til Monaco, Wolfsburg, Wolverhampton, på disse hold kunne han godt få en plads i startopstilling(set bort fra taktikken) men det er også langt fra hvad man skulle kunne præstere i Real)

Hvis jeg så kigger på hvad han egentlig bidrager med, så skal James roses for sine indlæg, han har et fantastisk indlæg, især fra lidt dybere i banen...Men det er så stort set også det, han har IKKE et fantastisk blik for spillet, han har en utrolig dårlig første berøring(kun overgået af Ceballos som har lært at spille fodbold med en ballon) og han skal bruge 4-5 bold berøringer på at vende sig om, dette gør at vores opspil næste med garanti bliver utrolig langsomt når James er på banen, ud over det er hans defensive evner bare ikke gode nok, han løber ofte mange meter, men der er for meget alibi over det, og når han så er vendt mod mål med bolden så mister han den ca. hver 2. gang han prøver at drible. Så når man lægger disse ting sammen, så må jeg ærligt sig at jeg tror holdet ville kunne gøre det bedre med en mand i undertal. (Man så i hans sidste kamp mod Sociedad at flere af spillerne efter 25min ikke afleverede til James selvom han stod fri, og det er et kæmpe problem, men jeg kan godt forstå dem)

Jeg er med på at James(og også Bale) spillede de 2 første kampe i seasonen på et godkendt niveau (de skulle bevise noget) men siden er det kun gået ned af bakke, og her mener jeg vi har nok af andre muligheder som ville kunne give holdet mere end James, derfor står han sammen med Areola nederst på listen til at spille på Reals Midtbane eller Angreb...(og ja, her mener jeg at Courtois har en bedre teknik en James, så tror på han ville gøre mindre skade hvis man lagde ham ind på midtbanen ;)

Ifht at være på den gode ell dårlige side a ZZ, så vil jeg lige sige at jeg ikke har hørt at Ødegaard skulle være på den dårlige siden med ZZ, den tid han har spillet under ZZ har det ikke givet mening at give ham mere spilletid, han var simpelhen for ung, og som vi ser nu så har det været den perfekte løsning at leje ham ud, så medmindre vi vælger at sælge Ødegaard fremfor at tage ham retur, så mener jeg ZZ har gjort det helt rigtige.

Jeg er dog enig i at der er visse spillere som Zidane ikke kan med eller har tiltro til og derfor spiller de næsten ikke, men er ikke sikker på det er en svag side, mere måske en af hans stærke, jeg tror nemlig det er utrolig svært for en hvilken som helst træner at være på god fod med alle 25 spillere på dette niveau, og jeg tror de trænere der kæmper for at fixe problematiske forhold måske bare ender med at spille deres energi på det, så det kan derfor meget vel være at det er en af ingredienserne i Zidanes succes’s at han efterlader de spillere der ikke er på hans gode side ved vejkanten, istedet for at ødelægge stemningen i resten af truppen...

Og så skal det lige nævnes at jeg mener både James og især også Bale har fået nok af chancer for at bevise deres værd i denne season, men de har simpelthen bare ikke det rigtige niveau og det skal ZZ nu tage konsekvensen af og sætte dem på bænken, vi spiller trods alt om 2 trofæer, vi spiller ikke for at James og Bale skal være tilfredse.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Derfor spiller James ikke
Jonas skrev:

En interessant vinkel på situationen med James er måske ifht ZZ; er der en spiller som har ændret sin stjerne hos ZZ? Her tænker jeg på en spiller som ZZ åbenlyst har et problem med (på et tilsyneladende personligt niveau) og som på trods af dette alligevel har kæmpet sig tilbage under ZZ. Jeg kan ikke komme i tanke om det. Jeg hæfter mig ved Bale, James, Ødegaard og Mariano. Det kan være ZZ aldrig tager fejl, eller det kan være trænerens tillid og hensyntagen ifht spillerens position på banen og den benyttede taktik generelt har en stor indflydelse på hvorledes spillerne performer.


Vinicius? Jeg synes ofte Zidane tager de rette valg. Vi fans er styret af vores følelser og de stikker oftest markant ud. Spørgsmålet er om nogen af os andre ville have gjort det anderledes som træner? Altså benytte spillere, som man egentlig ikke er fan af. Jeg havde ihvertfald aldrig givet Bale eller James mere end 0 min. i denne sæson, og derfor træffer Zidane vel de rette beslutninger.

Men hvad har Zidane på Ødegaard i dine øjne?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #9 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Derfor spiller James ikke
@nono Mjah, de to du nævner er jo unge spillere, så det er svært at sige hvad det kommer til at række til på den lange bane. Jeg havde gerne set specielt LLorente blive som backup til Casemiro.

@DeLaRed Jeg er ikke kategorisk uenig i noget af det du skriver, men noget af det er måske en smule overdrevet. James er sikkert ude af vagten når sæsonen er omme, og det er også hans tid til at pakke støvlerne vil jeg mene. Når det er sagt så mener jeg stadig han er en god spiller, bare ikke én vi med ZZ har fået det optimale ud af -- det kan alle vel blive enige om :P Lignende har jo været tilfældet for mange andre spillere i Real, få af dem har fået så hård medfart.

Hvad angår Ødegaard, så tænker jeg på den sæson Ødegaard spillede på Castilla under ZZ. Han var ung, skulle omstille sig osv osv, men det ændrer ikke på at han ikke performede under ZZ og at sidstnævnte havde set sig sur på Ødegaard (se evt. links jeg lige hurtigt fandt). Som jeg husker det drejede det sig om den særbehandling Ødegaard skulle have i forbindelse med træning --ZZ har for mig at se et kompleks med spillere der anmoder (eller har ret til som var tilfældet med Ødegaard) positiv særbehandling.

link 1:
www.eurosport.com/football/liga/2013-201...o4669439/story.shtml

link2:
en.as.com/en/2016/07/17/football/1468741557_097886.html


@Dios Den er ikke helt clear cut med Vinicius synes jeg, siden han havde en langvarig skade da ZZ kom til klubben. Jeg er ikke uenig ifht Bale og James i denne sæson, min pointe er mere i retning af hvilken rolle ZZ spiller i deres (dårlige) form. En mand der ofte er blevet anerkendt for sit man-management og viden omkring hvad der skal til for at få spillere til at præstere. Jeg finder det påfaldende at der nærmest er en 1:1 mapping mellem spillere ZZ ikke kan lide og dem der ikke præsterer. Jeg spekulerer at hvis ZZ ved hvad der skal til for at få spillere til at præstere, så ved han også hvad der ikke skal til... Eller også ved han ikke hvad der skal til for at få egoer til at præstere. De eneste store egoer der vel har præsteret under ham har vel været Ramos og CR7, og de to udmærker sig vel ved at være selvkørende og ikke påkræve hjælp.

Jeg frygter Ødegaard bliver ødelagt af ZZ hvis han kommer tilbage. For mig at se så ZZ sig sur på ham under deres tid sammen på Castilla (e.g. se ovenstående links) og han slår mig som en mand der bærer nag. Jeg håber jeg tager fejl!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #10 af Pichichi
Besvaret af Pichichi på emne Derfor spiller James ikke
Har hørt fra min bror som boede i Madrid i nogle år, at James er kendt i byen for at elske "la noche madrileña", altså byens berømte natteliv. Og at det har givet ham problemer med mange af hans trænere som er kritiske over for hans indsats i træningen.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #11 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Derfor spiller James ikke

Pichichi skrev: Har hørt fra min bror som boede i Madrid i nogle år, at James er kendt i byen for at elske "la noche madrileña", altså byens berømte natteliv. Og at det har givet ham problemer med mange af hans trænere som er kritiske over for hans indsats i træningen.


Det er også et rygte jeg mindes har fulgt ham længe.

Alt andet lige må man jo konstatere at han i hvert fald spiller som om han er bagstiv konstant...

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce