Dårligt nyt: Hazard misser stort set resten af sæsonen

1 måned 2 uger siden #13 af asp3200
Lad os se om det er Hazard eller Marcelos skyld.

Alle chelsea trænere har sagt at de har haft svært ved at få forsvar+pres spil til at virke med hazard. Læg så det oven i Marcelos form så må vi jo vinde 5-0 over både Man city og Barcelona med Mendy på banen:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #14 af BBB

DeLaRed skrev: Og hvad var fællesnævneren ved Levante, Celta og Sociedad hvor vi lukker mål ind....Marcelo startede i forsvaret!

Skulle Marcelo have dækket af i midterforsvaret eller på højre back mod Levante? Skulle han have strukket Courtois' arme? :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Zyconith, Siempre fiel, SeQueda

1 måned 2 uger siden #15 af Dios

BBB skrev:

DeLaRed skrev: Og hvad var fællesnævneren ved Levante, Celta og Sociedad hvor vi lukker mål ind....Marcelo startede i forsvaret!

Skulle Marcelo have dækket af i midterforsvaret eller på højre back mod Levante? Skulle han have strukket Courtois' arme? :-D

Faktisk er Marcelo den eneste grund til, at Real Madrid har lukket mål ind siden 2007. Før det lukkede vi slet ikke mål ind. Jeg kan ihvertfald ikke huske det.
Har vi overhovedet vundet med Marcelo på banen før?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, BBB, Siempre fiel, Kialpe

1 måned 2 uger siden #16 af Ramos4
Uden Marcelo var den så blevet 0-0 i går - med den logik. Det ville stadig sende os på 2. pladsen.

Ja Marcelo koster tit, men Varane og Ramos har bestemt også deres fejl.

Vores forsvar har været rekord-godt denne sæson, så når vi ikke ligger på førstepladsen, kan det selvsagt ikke være forsvarets skyld alene.

Vi har kæmpe problemer offensivt - det må stå klart for alle.

Sue me.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB, Siempre fiel, SeQueda

1 måned 2 uger siden #17 af DeLaRed

Ramos4 skrev: Uden Marcelo var den så blevet 0-0 i går - med den logik.

Ja Marcelo koster tit, men Varane og Ramos har bestemt også deres fejl.

Vores forsvar har været rekord-godt denne sæson, så når vi ikke ligger på førstepladsen, kan det selvsagt ikke være forsvarets skyld alene.

Vi har kæmpe problemer offensivt - det må stå klart for alle.

Jeg er helt enig vores forsvar har været rekord godt, med Mendy som Venstre back ;)

1 måned 2 uger siden #18 af DeLaRed

Dios skrev:

BBB skrev:

Faktisk er Marcelo den eneste grund til, at Real Madrid har lukket mål ind siden 2007. Før det lukkede vi slet ikke mål ind. Jeg kan ihvertfald ikke huske det.
Har vi overhovedet vundet med Marcelo på banen før?

Det er nemlig helt rigtigt @Dios, vi har aldrig i over 100 år tabt en kamp når Marcelo ikke var på banen ;)

Jeg er med på at der er mange der beskytter Marcelo her på siden, og jeg ville ønske at jeg også stadig var i den camp, men efter sidste season (hvor Marcelo virkelig faldt i niveau fra hvad vi kender ham) så havde jeg håbet at han ville genfinde et højere niveau i denne season, men det har haft IMO ikke, han er jo komplet ikke eksisterende i defensiven, og offensivt er det heller ikke den Marcelo vi kender fra 2-3 år siden, desværre har han IMO ikke ændre sit spil til at passe til hans åbenlyse manglende fart, hvilket er ærgerligt, men det koster os fordi vi får for lidt offensiv kvalitet ud af ham for at gøre op for hans defensive mangler. (Og jeg er med på at han har været afgørende offensivt i denne season, mener dog det er i mindre end halvdelen af de kampe han spiller.

Men @Dios Marcelo’s nuværende niveau bliver vi to nok ikke enige omkring;)

1 måned 2 uger siden #19 af DeLaRed

BBB skrev:

Altså synes nu godt han kunne ha taget en for holdet og løbet træers over banen ;)

Nej, men det jeg mener er at når vi spiller med Marcelo bliver Ramos nød til konstant at vikariere på Venstre backen, hvilket betyder at Varane ofte er alene centralt...Hvis Mendy havde spillet mod Levante, kunne vi måske have set en Varane der var tættere på angriberen og dermed at det var ham der skulle løbe ham op og ikke Modric, men Varane er tvunget til at stå midt i banen fordi vi reélt set spiller med 3 forsvars-spillere istedet for 4, når Marcelo er på banen...Så kan man argumentere for at det er ZZ som skal løse det problem ifht den defensive taktik og ikke Marcelo, men pt kan jeg ikke se set fungere at splitte Ramos imellem 2 pladser og lade Varane ligge mere centralt..

1 måned 2 uger siden #20 af Dios
DeLaRed skrev:

Det er nemlig helt rigtigt @Dios, vi har aldrig i over 100 år tabt en kamp når Marcelo ikke var på banen ;)

Jeg er med på at der er mange der beskytter Marcelo her på siden, og jeg ville ønske at jeg også stadig var i den camp, men efter sidste season (hvor Marcelo virkelig faldt i niveau fra hvad vi kender ham) så havde jeg håbet at han ville genfinde et højere niveau i denne season, men det har haft IMO ikke, han er jo komplet ikke eksisterende i defensiven, og offensivt er det heller ikke den Marcelo vi kender fra 2-3 år siden, desværre har han IMO ikke ændre sit spil til at passe til hans åbenlyse manglende fart, hvilket er ærgerligt, men det koster os fordi vi får for lidt offensiv kvalitet ud af ham for at gøre op for hans defensive mangler. (Og jeg er med på at han har været afgørende offensivt i denne season, mener dog det er i mindre end halvdelen af de kampe han spiller.

Der er 2 ting som gør, at jeg vælger at "forsvarer" Marcelo.

1. Ramos. Det kommer i en uddybelse om lidt :)
2. Jeg har det helt fint med, at Mendy bliver førstevalg, hvis han fortsætter sit formniveau, for der er han bare langt bedre for holdet end Marcelo. Jeg har det dog ikke fint med, at Real Madrid fans bliver ved med at kører hetz mod vores legender. Fair, at Marcelo på retfærdigvis mister sin plads. Sidste som denne. Det tror jeg sådan set alle har det fint med, men måden fansene sviner Marcelo til på væmmes jeg ved. Både på sociale medier, men også på Bernabeú, hvor Marcelo på ingen måde er den eneste som får den ulækre opførsel at mærke.

Vi vælger at se bort fra alle de gode år ( som i mange tilfælde er plus 10 år), og vender os imod dem som skaber Real Madrid. Det er kun i Real Madrid der ikke er plads til, at legender naturligt faider ud, fordi de så bliver en belastning. I alle andre klubber end Real Madrid så fungere det, men jeg begriber ikke, at man skal kører en hetz på spilleren i stedet for at støtte op omkring dem.
Jeg kan vitterligt ikke se problemet i, at Mendy er førstevalg, hvor Marcelo trods alt stadig er en habil erstatning.

Nu kommer uddybningen af Ramos, for han bliver trods alt overbeskyttet i hans aktioner. Han er om nogen den største Real Madrid legende i mine øjne, og jeg har fulgt holdet i 25 år, men for mig er han den absolut største, som har størst betydning for mig.
Det er bare ikke Marcelo's skyld, at Ramos gang på gang ikke levere. Den der med, at Ramos skal agere 4 positioner, fordi Marcelo er med holder bare ikke. Nu kom jeg med et hav af eksempler imod Sociedad, hvor Ramos alene mand er på dybt vand.
Netop den påstand kan jeg selvfølgelig også skyde ned, for det er trods alt Ramos, og der skal kun gå 1 kamp imellem han dummer sig gevaldigt igen.
Jeg har talt meget om hans placeringer, og mange modargumenter handler om, at han skal agere på flere positioner, fordi Marcelo er ved hans side. Er der så et klogt hoved, som kan forklarer mig hvad fanden Ramos laver ved Celta's udlignende mål på Bernabeú? Det sjove her er jo, at Mendy spiller venstreback, men alligevel render Ramos rundt og sejler.
Kan man vende den om og sige, at Casemiro sejler, fordi han altid skal agere backup for Ramos' hjerneblødninger, hvor han bare løber ud af position?
Forlader man sin kæde, så skal man gøre alt andet end det Ramos gør i situationen. Igen, så vil jeg ikke bebrejde Ramos decideret for målet, da flere spillere er retarderet i situationen, men det er Ramos som skaber pladsen i bagkæden, hvor bolden bliver spillet i dybden. Skyldes problemet så i virkeligheden Marcelo? Eller er det fordi Ramos bare ikke er så god til at forsvarer, som mange mener han er?

Der er ingen tvivl om, at Marcelo koster en helt del, og Ramos i den grad har det sværere med Marcelo ved sin side. Det er også langt sværere at erstatte Ramos end Marcelo, men min pointe er egentlig bare om det ikke snart er på tide, at klandre Ramos når Ramos skal klandres? Marcelo er jo ikke skyld i nogen af de 7 seneste scoringer, hvor Ramos immervæk ser skidt ud på over halvdelen af dem.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego, Mosse, Kialpe

1 måned 2 uger siden #21 af Pichichi
Vi har simpelthen været så uheldige med skader denne sæson. Asensio og nu Hazard dobbelt op.

1 måned 2 uger siden #22 af PMO

Pichichi skrev: Vi har simpelthen været så uheldige med skader denne sæson. Asensio og nu Hazard dobbelt op.

Jeg tænker altid på dette klip, når snakken falder på den høje skadefrekvens.

Edit. Nå kan åbenbart ikke indsætte links...
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved PMO.

1 måned 1 uge siden #23 af DeLaRed

Dios skrev: DeLaRed skrev:

Der er 2 ting som gør, at jeg vælger at "forsvarer" Marcelo.

1. Ramos. Det kommer i en uddybelse om lidt :)
2. Jeg har det helt fint med, at Mendy bliver førstevalg, hvis han fortsætter sit formniveau, for der er han bare langt bedre for holdet end Marcelo. Jeg har det dog ikke fint med, at Real Madrid fans bliver ved med at kører hetz mod vores legender. Fair, at Marcelo på retfærdigvis mister sin plads. Sidste som denne. Det tror jeg sådan set alle har det fint med, men måden fansene sviner Marcelo til på væmmes jeg ved. Både på sociale medier, men også på Bernabeú, hvor Marcelo på ingen måde er den eneste som får den ulækre opførsel at mærke.

Vi vælger at se bort fra alle de gode år ( som i mange tilfælde er plus 10 år), og vender os imod dem som skaber Real Madrid. Det er kun i Real Madrid der ikke er plads til, at legender naturligt faider ud, fordi de så bliver en belastning. I alle andre klubber end Real Madrid så fungere det, men jeg begriber ikke, at man skal kører en hetz på spilleren i stedet for at støtte op omkring dem.
Jeg kan vitterligt ikke se problemet i, at Mendy er førstevalg, hvor Marcelo trods alt stadig er en habil erstatning.

Nu kommer uddybningen af Ramos, for han bliver trods alt overbeskyttet i hans aktioner. Han er om nogen den største Real Madrid legende i mine øjne, og jeg har fulgt holdet i 25 år, men for mig er han den absolut største, som har størst betydning for mig.
Det er bare ikke Marcelo's skyld, at Ramos gang på gang ikke levere. Den der med, at Ramos skal agere 4 positioner, fordi Marcelo er med holder bare ikke. Nu kom jeg med et hav af eksempler imod Sociedad, hvor Ramos alene mand er på dybt vand.
Netop den påstand kan jeg selvfølgelig også skyde ned, for det er trods alt Ramos, og der skal kun gå 1 kamp imellem han dummer sig gevaldigt igen.
Jeg har talt meget om hans placeringer, og mange modargumenter handler om, at han skal agere på flere positioner, fordi Marcelo er ved hans side. Er der så et klogt hoved, som kan forklarer mig hvad fanden Ramos laver ved Celta's udlignende mål på Bernabeú? Det sjove her er jo, at Mendy spiller venstreback, men alligevel render Ramos rundt og sejler.
Kan man vende den om og sige, at Casemiro sejler, fordi han altid skal agere backup for Ramos' hjerneblødninger, hvor han bare løber ud af position?
Forlader man sin kæde, så skal man gøre alt andet end det Ramos gør i situationen. Igen, så vil jeg ikke bebrejde Ramos decideret for målet, da flere spillere er retarderet i situationen, men det er Ramos som skaber pladsen i bagkæden, hvor bolden bliver spillet i dybden. Skyldes problemet så i virkeligheden Marcelo? Eller er det fordi Ramos bare ikke er så god til at forsvarer, som mange mener han er?

Der er ingen tvivl om, at Marcelo koster en helt del, og Ramos i den grad har det sværere med Marcelo ved sin side. Det er også langt sværere at erstatte Ramos end Marcelo, men min pointe er egentlig bare om det ikke snart er på tide, at klandre Ramos når Ramos skal klandres? Marcelo er jo ikke skyld i nogen af de 7 seneste scoringer, hvor Ramos immervæk ser skidt ud på over halvdelen af dem.

OK @Dios jeg forstaar hvad du mener, tillad migsaa lige at uddybe lidt.
1. Marcelo: IMO Kaempe legende og tidernes bedste Venstre back PERIOD! (Uddybelse nedenfor)
2. Ramos: Lang svagere end hans storheds-tid dog stadig paa et niveau som kan accepteres (Uddybelse nedenfor)
3. Fremtiden: Mulighederne vi har (Uddybes nedenfor)
4. Hetz: ??? (Provokation af dit brug af ordet, nedenfor ;)
5. Du slaar mig paa Madridistaen: Har selv ”kun” vaeret fan i 20 aar ;)

Marcelo: Som ovenfor vil jeg gerne fastlaa at jeg elsker Marcelo og alt det han har gjort for klubben, jeg bliver dog ogsaa noed til at tilsiddesaette min kaerlighed til Brasilianeren og forholde mig til nutidens hold, og her mener jeg ikke Marcelo har niveau til at spille mere, selv ikke som back-up. Jeg mener holdet i denne season er bedst tjent med at Marcelo spiller saa lidt som muligt og at han siger farvel til sommer og at vi henter en ny back-up til Mendy (som det ser ud til vi er enige om godt kan klare at vaere foerste valg til pladsen). Om det skal vaere Reguilon der kommer retur og bliver andet valg, om man proever sig med Hakimi paa Venstre naar det er noedvendigt (som han har spillet et par gange for Dortmund) eller om man koeber en helt tredje spiller kan jeg ikke spaa om, men at Marcelo forlader klubben til sommer mener jeg er et must. Jeg vil endda gaa saa langt (og jeg ved jeg bliver slagtet nu) til at sige at jeg hellere vil have Nacho som back-up paa venstre-backen end Marcelo hvis jeg havde valget, og her ved jeg godt at Nacho ikke kommer med meget offensivt, men tilgengaeld er han et meget bedre valg end Marcelo defensivt (til de af jer der laeser dette og taenker at Nacho er skod, saa vil jeg minde jer om at naar han spiller daarligt er naar han bliver brugt paa hoejre backen, manden er jo venstre-benet og har altid gjort det godkendt i venstre side af banen). Jeg siger dog ikke noget af dette fordi jeg vil hate paa Marcelo, jeg mener ikke det er Marcelo’s skyld, det er Traeneren og Direktionen der skal peges fingre af, saa hver gang jeg naevner Marcelo i en negativ sammenhaeng, skal det ikke forstaas som om jeg har glemt alt hvad han har betydet for klubben, men jeg kan bare ikke leve i fortiden naar vi diskutere det nuvaerende hold, men jeg koere ingen hetz mod Marcelo, og jeg mindes med glaede alle de gode aar han har haft i klubben, det kan vi bare ikke vinde kampe paa nu, og det betyder mere for mig paa nuvaerende tidspunkt. Og det er her jeg mener at naar Marcelo spiller saa odeleagger det det taktiske oplaeg som fungere naar Mendy spiller (ikke altid, men for det meste), saa det er selvfoelgelig Zidane der fejler, men jeg har dog ogsaa har svaert ved at se hvad han skal goere for at faa Marcelo til at fungere i det taktiske. Faktum er Marcelo er for langsom til at spille venstre back (og det er ikke hans skyld, det er alderen der presser, jeg bliver sevl forpustet naar jeg skal op ad trapperne) men derfor kan jeg kun se at man bruger Marcelo som Venstre midtbane (med Mendy ell Nacho bag sig) men her mener jeg ogsaa han baade er for langsom og at hans tekniske kunnen heller ikke er hvad den har vaeret, saa det ville nok oedelaegge vores offensiv, saa her ser jeg hellere at man bruge Vini, Hazard, endda Brahim foer man begynder at spekulere i at Marcelo skal have pladsen. Saa faktum er at der efter min mening ikke er plads til Marcelo paa holdet mere. (Man kan maaske klandre Marcelo en smule for ikke at proeve at aendre sin spillestil for at tilpasse hans dalende fysiske kunnen, det ser man ved mange fodbold-spiller der er over 30 at de aendre deres spilletil for at tilpasse sig deres fysik her kan jeg naevne Hierro der med alderen laa i en mere tilbage trukken rolle (maaske det vi savner lidt fra Ramos) og Zidane blev ogsaa i sin karrieres efteraar langsommere, men han udnyttede derfor sin teknik til at faa bolden til at arbjede mere for sig, dette har vi bare ikke set fra Marcelo, og han kan bare ikke hvad han kunne for 3-4 aar siden). (Og jeg ved at du tidligere har naevnt at vi har brug for Marcelo i omklaednings-rummet, men det er jeg dybt uenig i fordi var har nok af andre spillere med erfaring der kan hjaelpe de unge spillere og der har en stemme til traeneren og praesidenten, Ramos, Varane, Carvajal, Casemiro, Kroos, Benzema, Modric...og saa har LV, Asensio, Nacho og Isco ogsaa vundet en del trofaer i den hvide troeje, saa vi skal ikke beholde Marcelo hvis han ikke kan hjaelpe os paa banen)

Ramos: Du har helt ret i at det ikke kun er Marcelo’s skyld at Ramos ikke spiller til det niveau vi forventer af ham....det er det dog engang imellem! Ramos er heller ikke den spiller vi husker fra bare 2-3 aar siden, han er blevet en del langsommere, men som naevnt ovenfor saa har han heller ikke korrigeret sit spil efter sine fysiske mangler, og derfor ser vi ham ofte i situationer, som vi har set ham som mange gange foer, men hvor han tidligere kunne rette sine fejl med sin hurtighed, saa bliver han nu efterladt og det koster maal. Men det er jo netop ogsaa derfor jeg mener at det er endnu mere hovedloest saa at spille med Marcelo, for jeg mener stadig at den bedste formation i midter-forsvaret vi pt har er Varane og Ramos (Militao er stadig for ung, han mangler noget erfaring foer han kan kaempe med Ramos om en plads i start elleveren), saa her mener jeg lang fra at Ramos er faldet saa meget i niveau som Marcelo er, vi har stadig set mange gode kampe i denne season fra Ramos’ side (han var trods alt en fast del af den forsvarskaede som lukkede rekord faa maal ind i foerste halvdel af seasonen). Problemet som jeg tidligere har understreget er at Ramos ikke er paa det niveau laengere hvor han kan daekke to pladser, det var han dog i sin storheds tid, og han er absolut ogsaa en af grundene til at Marcelo har haft saa meget frihed offensivt, det fungere bare ikke mere. Jeg er dog med paa at Ramos ogsaa koster, han ligger (som du selv siger) ofte alt for hoejt i banen, og har truffet en del daarlige beslutninger i flere kampe, det er dog her jeg mener at det har han altid gjort, han har bare tidligere vaeret hurtigt nok til at redde de fleste situation, det er han ikke laengere og derfor ser vi nu hans fejl og mangler, han kunne dog goere klogt i at ligge sig lidt dybere i banen, og maaske lade Varane vaere mere med i pres-spillet naar det er noedvendigt, MEN det kan han bare ikke naar Marcelo spiller fordi der er et kaempe huld i vores vesntre side, og vi kan ikke bare ligge Casemiro derover for hvem skal saa daekke af centralt paa midtbanen, saa rent taktisk saa er det et kaempe problem for Ramos naar Marcelo spiller, det kan vi ikke komme udenom, men det er ikke Marcelo’s skyld ligesom det heller ikke er Ramos’ skyld, det er ZZ der skal loese det problem, men IMO er den bedste loesning at bruge Marcelo saa lidt som muligt i resten af seasonen og saa sige farvel til sommer, det nytter bare ikke at lade ham blive, det bliver hverken holdet, resultaterne eller Ramos bedre af. Ogsaa synes jeg du er lidt haard naar Ramos faar skylden for 4 ud af de sidste 7 scoringer, her vil jeg mener at i de kampe du hentyder til er det et kollektivt kollaps af vores defensiv som goer at vi lukker saa mange maal ind, det er ikke kun Ramos der ser skidt ud, Varane og Dani har heller ikke haft et godt 2020, og naar Caemiro ikke spiller har vi et kaempe problem, men du skal naturligvis have din mening om det, og her vil jeg heller ikke forsvare Ramos synderligt, fordi jeg ogsaa ligesom dig er frustreret over at Ramos ogsaa koster os point iaar, min pointe er bare at han ville ikke have kostet os helt saa mange hvis ikke Marcelo spillede, hvorimod Marcelo stadig ville have kostet os ligesaa meget med medmidre vi havde Van Dijk istedet for Ramos, og selv der er jeg ikke engang sikker paa det ville have vaeret nok)

Fremtiden: Saa enten skal vi skifte Ramos ud med en af de 3-5 bedste midterforvarer i verden for at kunne akkomodere for Marcelo’s manglende deffensive aevner, ellers skal vi aendre det taktiske oplaeg jeg ved dog stadig ikke i hvilken taktik Marcelo’s niveau ville passe ind til paa et europaeisk tophold og ellers siger vi farvel og tak til Marcelo med taarer, smil og en kaempe testimonial kamp og saa finder vi en back-up til Mendy og begynder derefter at kigge paa en langsitet erstatning for Ramos (medmindre Militao er ham der kan overtage faklen, det har jeg dog min tvivl om pt, jeg mener dog Militao kan blive en rigtig god back-up i i midterforsvaret de naeste par aar) Og indtil det sker minimere vi den tid Marcelo har paa banen, fordi faktum er han koster, og det holder jeg fast i!

Hetz: Du mener at Ramos er blevet overbeskyttet, men samtidgig ogsaa er en legende (og en du ofte er efter her paa forumet) er det saa ikke ogsaa en hetz du koere mod ham? Jeg vil ihvertfald vaage den paastand, at praecis som du synes Ramos bliver overbeskyttet, saa mener jeg det samme om Marcelo, her maa vi nok bare erkende at vi har forskellige briller paa og ikke bliver enige, omend vi begge to er enige om at baade Ramos og Marcelo gaar ned i Real’s historie som nogle af de stoerste Legender i klubben.

Saa aflsutningsvis vil jeg bare lige igen understrege at jeg aldrig fratager det Marcelo (eller Ramos for den sags skyld) har betydet for klubben og for mig som fan, men jeg mener at der er bedre loesninger paa vores nuvaerende problemer end dem ZZ pt vaelger, dermed ikke sagt at de loesninger er gode nok til at vinde trofaer med, men de er IMO trods alt bedre.
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.

Lidt om sunde fodboldspillere viagra online