Zidane stoler på Bale i de store kampe

2 år 6 måneder siden #1 af Benzeron
Real Madrid spiller...

Bale paris

Real Madrid spiller i morgen aften den første af to ottendedelsfinaler i Champions League mod Manchester City, hvor holdet skal prøve at spille sig længere i turneringen, end de gjorde sidste år.

Manchester City har en række offensive stjerner, der kan skabe chancerne for dem, og på samme måde skal Real Madrid håbe på, at holdets største offensive profiler kan gøre forskellen. En af disse profiler er Gareth Bale, som har gang i en skuffende sæson, men som tidligere har slået til på de store aftener.

Waliseren scorede, da Real Madrid vandt La Décima, og han scorede desuden to gange i 3-1-sejren i finalen mod Liverpool i 2018. Real Madrid har brug for, at Bale møder op til kampen i sit bedste spillehumør, og forhåbentligt kan han finde motivation i, at han skal spille mod et hold fra den liga, hvor han oprindeligt slog igennem på den europæiske fodboldscene.

Bale sad over i lørdagens skuffende nederlag mod Levante, hvorfor han går ind til Champions League-opgøret med halvanden uges pause. Zidane synes fortsat at have tiltro til ham, når han er skadesfri, og waliseren er da også startet inde i 13 af de 17 kampe, han har spillet i sæsonen. Han startede blandt andet inde i El Clásico i december, El Derbi i september og det første opgør mod PSG i Champions League. I det andet opgør med PSG blev han skiftet ind, og generelt tyder det på, at Zidane stoler på Bale i de store kampe.

Bale har ikke scoret i La Liga siden 1. september, og han har endnu ikke scoret i denne sæsons Champions League. Onsdagens kamp ville derfor være et kærkomment tidspunkt for waliseren igen at bevise sit værd, især med Benzemas skuffende præstationer og Hazards skade in mente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #2 af Ramos4
Nu siger jeg lige noget vanvittigt: Jeg synes vi skal spille 4-4-2 diamant mod City og med Bale fra start.

Jeg tror ikke en 4-3-3 går mod så bold-liderligt et hold som City. Ja vi vil får kontraer, men vi kommer også hurtigt til at få lange løg af Vinicius' og Rodrygos slutprodukter. Hvad der får mig til at sige Bale ved jeg egentlig ikke, men han kan jo for fanden score mål - hvis nogen i truppen kan er det vel ham. Og han har stadig hurtighed, hvis City står højt. Måske er det et øjebliks febervildelse, men jeg ville sgu stille med diamant og Bale til venstre i angrebet :/

Den oplagte ville måske være 4-3-3 med Rodrygo og Vini, men det er også meget at lægge på skuldrene af to 18-årige i en CL knock-out kamp.

Zidane går sikkert med den helt kedelige og kampdræbende 5-mands-midtbane. 0-0 og så ser vi på det i returen.

Hvad tænker I?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 år 6 måneder siden #3 af Lars1991
Står sikkert alene med den, men jeg er meget mere til Lucas på højrekanten i en 4-3-3. Så kan Rodrygo/Vini spiller den venstre, og det foretrækker jeg Vini. Ingen Bale i 4-3-3 please.

En 4-4-2 er heller ikke en helt dumt ide, men ja så skal det jo næsten være med Bale, og tør man tro på ham? Tjo måske. Hvis Zidane vælger en af overstående muligheder, så vil jeg i hvert fald ikke brokke mig. Tror faktisk han går 4-4-2 to be honest, det har han lidt tendens til i de store kampe. Så kan det være han skifter undervejs.

2 år 6 måneder siden #4 af Thomaskjensen
Bale kommer sikkert at starte inde, det jeg fundere på er i hvilken side...
Venstre betyde i min bog Lucas på højre og noget mere defensivt end Bale på højre kant og så Vin på venstre. Med andre ord tror jeg ikke på Bale som makker i angrebet til Benzema
4-5-1-0 tror jeg med Bale på højre kanten og altså uden en desideret angriber (Benzema har for tiden ikke slut produkt til at kalde sig angriber).
Motiveringen er vores kanter, hvor er vi mest svage defensivt, jo det er vel med Lucas og Cannovara på højre kanten, smider man Bale derover tror jeg det bliver lidt bedre, og hvem der end kommer at står på venstre kanten med Mendy betyder ikke så meget da han er klasse på sim position.
Når vi så angriber over venstre side er det muligt at sigte efter både Benzema og Bale, hvor jeg gerne ser Bale som den forreste angriber, og er det over højre kanten vil jeg at midtbanen kommer mere frem da det er for tyndt at have Vin og Benz at sigte efter på indlæg.

Så der bliver krig på midtbanen i morgen.

2 år 6 måneder siden #5 af Ramos4
Rodrygo er ikke udtaget - til dem der sidder og krydser fingre for at han spiller i morgen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 år 6 måneder siden #6 af Pichichi
Problemet om Bale er motiveret nok til kunne præstere i den her slags kampe. Han har simpelthen ikke været sig selv i denne sæson.

2 år 6 måneder siden #7 af Dios
@Ramos4.

Du har ret, hvis vi talte 2 sæsoner siden. Bale har jo mistet alt. Han er ikke hurtig mere, fordi han ikke giver sig i duellerne. Han scorer ingen mål mere. Han bidrager stadig ikke til spillet på banen, så havde købt den for 2 år siden, men nu er samtlige spillere en klar opgradering IMO.
Vi kommer til og se et bolddominerende City hold, men samtidig også et hold fuldstændig uden selvtillid, hvor der ingen modgang skal til før korthuset vælter. Deres forsvar har været forfærdeligt, og en spiller som Otamendi skal jo udfordres konstant. Laporte er ikke 100% og Fernandinho er bare ikke god nok som cb'er.
Den eneste rigtige her synes jeg er Vinicius. Jeg vil langt hellere have hans ustabilitet foran mål end en Bale, som rør bolden 5 gange med ligeså lidt slutprodukt.
Jeg tror desværre Zidane går med de gamle som Modric og Bale, men hvor jeg håber, at Zidane ser alle tegnene og går med Vinicius og Isco. Vi har brug for en mellemrumsspiller, og vi har brug for at kunne true dybden med fart. Det er hvad de 2 kan bringe.
Courtois, Carvajal, Varane, Ramos, Mendy, Casemiro, Valverde, Kroos, Isco, Vinicius og Benzema. Så har vi noget af det hele.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

2 år 6 måneder siden #8 af RGBlanco
Jeg er enig i Bale fra start. For mig ville det være optimal med den diamant vi havde i Juve CL-finalen i anden halvleg, hvor Modric var en falsk højre midt, og Ronaldo en fri rolle med udgangspunkt i venstre side.

Altså: Tibo; Carvajal, Varane, Ramos, Mendy; Casemiro, Valverde, Kroos, Isco; Bale, Benzema.

Med Valverde i Modric rolle, og Bale i Ronaldos. Offensive indskiftninger vil være Vinicius, Marcelo

Leveret af Kunena Forum