Sådan kan LaLiga blive afgjort
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Det kan komme til at koste Real Madrid dyrt, at man tabte udekampen til Betis og dermed overlod førstepladsen til Barcelona.
Et af de scenarier, som kan blive en realitet i forhold til afviklingen af LaLiga, er nemlig at man stopper turneringen efter spillerunde 27 og kårer Barcelona som mestre. I alt arbejder man ud fra fire scenarier, som ser ud som følger:
1) Som udgangspunkt har LaLiga blot annonceret, at man holder en pause på foreløbig to spillerunder, hvorefter man vil forsøge at genoptage turneringen og spille de resterende 11 kampe færdig. De to udsatte runder vil derfor blive spillet den 18. april og den 20. maj. Hvis turneringen udskydes yderligere kan man blive afhængig af andre turneringer. Her overvejer man at lade Champions League-kampene blive afviklet i en kamp og ikke to som nu eller helt at udskyde sommerens EM-slutrunde til næste år.
2) Det spanske fodboldforbund, RFEF, og den spanske Ligaforening, LFP, overvejer også, om man helt skal annullere denne sæson, hvilket vil sige, at der ikke kåres nogen mester, ligesom der heller ikke bliver fundet op- og nedrykkere i de respektive rækker. I forhold til europæisk deltagelse bliver det de samme hold som sidste år.
3) Man afslutter sæsonen efter 27. spillerunde, hvilket vil gøre Barcelona til spanske mestre, mens Real Madrid, Sevilla og Real Sociedad kvalificerer sig til Champions League og Getafe og Atlético Madrid kvalificerer sig til Europa League. Nedrykkerne bliver Mallorca, Leganés og Espanyol, mens Cádiz og Zaragoza rykker direkte op. Det er dog et scenarie, som ikke vurderes at have de store chancer for at blive gennemført.
4) Man afslutter sæsonen efter første spillerunde. Her kåres Barcelona også som mestre, idet man har bedre måldifference end Real Madrid. Atlético Madrid og Sevilla følger med i Champions League, mens Valencia og Real Sociedad spiller Europa League. Nedrykkerne bliver også her Mallorca, Leganés og Espanyol.
Til ovenstående fire scenarier kan tilføjes en femte, som man har overvejet i Serie A, nemlig at man laver en play-off runde, hvor man kårer mestre og nedrykkere i et program som vil blive mindre end de 11 resterende runder.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Jeg hælder dog mest til at man udskyder en så ligegyldig og kedelig Mickey Mouse cup som EM.
Florentino Pérez
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sahinovic skrev: Sikke et kæmpe rod, held og lykke til dem der skal tage beslutningerne.
Jeg hælder dog mest til at man udskyder en så ligegyldig og kedelig Mickey Mouse cup som EM.
Ja, EM er blevet noget kedelig efter de har inviteret halvdelen af Europa.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jeg tror simpelthen ikke på, at man siger tak for i aften, slutter ligaen og kårer førstepladsen som mestre. Chl er vel den eneste turnering som reelt set kan undværes for samtlige klubber. Så kan ligaen spilles i fred og ro samt EM kan holdes som planlagt, hvis det er det man ønsker.
Det hele kommer dog an på hvordan det ser ud til start april. Personligt håber jeg på, at man dropper Chl og spiller ligaen færdig, for så kan man også bruge midtugen til liga kampe.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Helbrede er sku vigtigere end rige små fodbold drenge får deres kampe i hus.
Hvordan ligaerne afgøres eller spilles færdigt er selvfølgelig svært at spå om, men jeg håber personligt at man kan finde plads til at færdigspille den i sommeren. CHL tror jeg personligt ikke bliver færdigspillet. Som alle andre siger, så må vi jo se hvordan det udvikler sig - vi har kun set toppen af isbjerget på denne pandemi.