Spændinger mellem PSG og Real Madrid komplicerer Mbappé-handel
Spansk presse synes at vide sig sikre på, at Real Madrids plan med Kylian Mbappé er at satse på, at spilleren ikke forlænger sin kontrakt med PSG, hvorfor man kan gå efter ham i 2021. Selvom Florentino Pérez har forsøgt at holde et godt forhold til den franske hovedstadsklub, er der dog alligevel opstået spændinger imellem de to klubber, og det skyldes angiveligt nogle udtalelser fra Real Madrids cheftræner, Zidane.
Tilbage i november udtalte Zidane følgende:
- Lige nu spiller han for Paris Saint-Germain, vi må se, om det ændrer sig i fremtiden. Jeg ved, at han altid har sagt, at hans drøm er at spille for Real Madrid.
Udtalelsen skabte frustration hos PSG’s sportsdirektør, Leonardo, der ikke mente, at det var et godt tidspunkt at skabe uro i hovedet på spilleren. Derfor hjalp det ikke, da Zidane senere i november før mødet mellem klubberne udtalte:
- I ved, at jeg har kendt ham i lang tid. Jeg er allerede vild med ham, først og fremmest som person, fordi han kom her på prøve for lang tid siden.
Efterfølgende var Leonardo ude og slå fast, at Mbappé med sikkerhed bliver i PSG, men der har siden været interne konflikter i klubben, blandt andet da Mbappé udtrykte sin frustration over at blive skiftet ud i 5-0-sejren over Montpellier i februar, hvilket udmøntede sig i en diskussion med cheftræner Thomas Tuchel på sidelinjen.
Mbappé har selv beskrevet Zidane som sit første idol, men selv hvis både spilleren og Real Madrid er opsatte på en transfer, kan Zidanes udtalelser have gjort situationen yderst besværlig. Ifølge AS nægter PSG nemlig at blive presset til et salg, hvorfor man angiveligt foretrækker at lade ham gå transferfrit i 2022 frem for at sælge ham året forinden. Spørgsmålet er derfor, om Florentino Pérez kan få udredt trådene, og om Real Madrid kan sende et bud på spilleren, som PSG ikke kan afvise.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen